P.O.S - We Don't Even Live Here (2012)

Label: Rhymesayers

1. Bumper (2:59)
  2. Fuck Your Stuff (3:53)
  3. Where We Land (3:59)

met Justin Vernon

4. Wanted / Wasted (4:18)

met Astronautalis

5. They Can't Come (3:59)

met Sims

6. Lockpicks, Knives, Bricks and Bats (3:48)
  7. Arrow to the Action / Fire in the Hole (3:48)
  8. Get Down (3:39)

met Mike Mictlan

9. All of It (3:11)
  10. We Don't Even Live Here (Weird Friends) (2:48)
  11. Piano Hits (3:12)

met Isaac Gale

avatar van Angelo
Wat een fantastisch jaar voor hiphop!

Bumper is zojuist vrijgegeven; heerlijke bombastische productie vol met energie. Nu maar hopen dat de rest van het album net zo goed is (of nog beter natuurlijk). In ieder geval: ik ben zeeeeer benieuwd!

P.O.S. - Bumper

Coole track, aparte beats, goeie raps. Mooie (live?) video ook hier .

Edit: Lol, wat Angelo zei dus

Fuck Yourself is denk ik live gespeeld, toen ze in Utrecht waren, goeie track ook.

avatar van Rhythm & Poetry
Ik ga alvast op de uitkijk staan. Dit gaat denk ik de plaat van het jaar worden.

Nog users die dit gaan bestellen via fifth element? Zo ja, stuur even een PM naar mij. Edit. niet meer nodig met dank aan Frank.

avatar van kobe bryant fan
Hier kijk ik erg naar uit.
En al zeker met de samenwerking met Justin Vernon.

avatar van Harderwiek
ga deze ook sowieso pre-orderen.

avatar van discipline
Wauw! Een nieuwe P.O.S. Inderdaad erg benieuwd naar de samenwerking met Justin Vernon!

avatar van Rhythm & Poetry
P.O.S en Justin Vernon zitten samen in de supergroep Gayngs. Weet niet of jullie die kennen (vast wel, stelletje muzieksnobs! ).

Maar ik denk dat de samenwerking op dit album wel geheel anders gaat klinken.

Ja, ik ken die groep.
Al vond ik Relayted niet zo'n goede plaat.

avatar van discipline
Gayngs ziet er erg interessant uit, daar moet ik achteraan gaan! Dank je!

Rene1979
Bumper klinkt alvast Dope.

avatar van Osiris Apis
Ik word nog niet warm van de track Bumper. Dat hoge gitaar "gescratch" is maar irritant.

Ik vind het geweldig.

avatar van Harderwiek
Fuck Your Stuff Klinkt erg lekker!

avatar van Osiris Apis
Zekers.

avatar van niels94
Dit gaat vrijwel gegarandeerd eigenlijk in principe best wel tof worden denk ik zo

avatar van Elohim
Ben ik dan de enige die niet zo veel verwacht om een te grote teleurstelling uit de weg te staan?

Ik vind de producties die ik tot nu heb gehoord VER onder de maat van POS. Ik denk dat een barslecht album gaat worden in vergelijking tot Never Better.
Bumper was eigenlijk heel vet, maar Fuck Your Stuff is alleen interessant omdat hij nog steeds dope rapt. Die beat is echt niks aan eigenlijk, vind ik. Ook de beats die ik heb gehoord bij de 10sec previews aan t eind van die filmpjes maken mij verre van warm...
Het zal vast leuk worden, nieuwe POS is altijd leuk, maar geef mij toch maar een punk-achtige POS, dan een dance-achtige POS. De uptempo beats zijn niet echt zijn ding, vind ik.

Get Down is wel erg dope!

avatar van Rhythm & Poetry
De drie tracks die ik ken zijn me toch een partijtje prachtig. Niks matige beats, heerlijke hiphopknallers!

avatar van Colucci_Era
Hij is hier te beluisteren.

Straks eens luisteren.

Colucci_Era

Rene1979

avatar van Rhythm & Poetry
Deze plaat gaat haters aantrekken als een malle. Wat is er met P.O.S aan de hand? Waarom rapt hij niet over precies dezelfde beats als eerder? Boe-focking-hoe. P.O.S en ik geven geen fuck en ik ga lekker op deze plaat. Vuige electronische beats. Maar ook af en toe nog dat randje punk. Prima dat artiesten in staat zijn zich zo te vernieuwen en toch op een geweldig niveau blijven presteren. Hiphopdansschoenen aan en gaan. Vies kijken en los gaan. Tot de drank op is en er van de jonko niet meer over is dan de tip.

avatar van niels94
Robs bericht doet de verwachtingen alleen maar stijgen eerlijk gezegd Zal hem waarschijnlijk morgen checken. En Elohim is zuur. Zure Elohim.

avatar van kobe bryant fan
Ja, ik ben na mijn eerste luisterbeurt toch lichtelijk teleurgesteld.
Eigenlijk door de verwachte commentaar die Rob gaf.
De beats zijn het grote probleem. De rock-invloeden zijn bijna volledig weg, en in de plaats komen meer up-tempo nummers en ook de piano is op heel wat tracks te horen.
De beats zijn zeker niet slecht maar ik vind ze niet zo goed bij P.O.S. passen als de trage, harde en vooral schitterende Hip-Hop/Rock beats.
P.O.S. zelf komt wel weer goed, sterke flows en weer boordevol enthousiasme.
De gastartiesten doen het ook goed, al had ik de rol van Justin Vernon op Where We Land toch iets groter verwacht. Ik trap af met een ruime 2,5*.

avatar van Masimo
Ghee, maar hij is zo schattig!

avatar van Harderwiek
Puik plaatje! Niks mis met de producties, Get Down helemaal los gaan!

avatar van Rhythm & Poetry
Een van de betere platen van het jaar. Mogelijk de beste plaat zelfs. Glenn weet niks.

avatar van Elohim
Ik weet het niet... Ik zit nog te twijfelen of ik dit heel dope vind, of juist niet...

Fuck Your Stuff heeft gewoon echt geen nette beat vind ik.Uitgekauwde stijl en verder niet interessant...

Toch moet ik zeggen dat ik het album best lekker vind klinken op die stream. Wat ik wel moet toevoegen is dat die autotune op Where We Land echt niet te harden is. Kan ik maar slecht verdragen,autotune gebruiken bij een kerel die gewoon echt goed kan zingen.

Ik houd t voor nu op een 3,5. Ik ben er niet weg van, maar de schade is beperkter dan initieel gedacht. Ik vind POS zijn eerdere albums echt prachtig, dus in vergelijking tot die albums is dit echt een kutalbum voor mij, maar ik moet toegeven dat het voor een bepaald humeur best lekker is. Alle raps passen heel lekker op de beats en hij flowt echt heel goed.

Geef mij toch maar de punk-achtige beats met een rustigere POS.

nedbed
Klinkt geweldig dit! Natuurlijk wel anders dan het eerdere werk van POS, maar dat vind ik niet erg want ik vind dit misschien wel even dope. Ik ga nu nog geen cijfer geven maar lager dan een 4 wordt het sowieso niet.

avatar van Jordyp
Het vorige werk van P.O.S. had ik niet veel mee. Vooral de rock invloeden stonden mij tegen, maar dat is bij dit album volledig weg. Het zal waarschijnlijk nooit mijn favoriete muziek worden, maar dit is stiekem toch een best lekker album.