The Smashing Pumpkins - Pisces Iscariot (1994)

Label: Virgin

1. Soothe (2:36)
  2. Frail and Bedazzled (3:17)
  3. Plume (3:37)
  4. Whir (4:09)
  5. Blew Away (3:32)
  6. Pissant (2:31)
  7. Hello Kitty Kat (4:32)
  8. Obscured (5:22)
  9. Landslide (3:10)
  10. Starla (11:01)
  11. Blue (3:19)
  12. Girl Named Sandoz (3:34)
  13. La Dolly Vita (4:16)
  14. Spaced (2:23)
  15. By June [Ignoffo Sessions / 2012 Mix] * (2:09)
  16. My Dahlia [Ignoffo Sessions / 2012 Mix] * (3:47)
  17. Jesus Loves His Babies [Gish Sessions Rough Mix] * (2:57)
  18. Cinnamon Girl [Ignoffo Sessions / 2012 Mix] * (2:40)
  19. Glynis [2012 Mix] * (4:54)
  20. Crawl [Gish Sessions Outtake] * (6:55)
  21. Cinder Open [Eddy St. Demo / 2012 Mix] * (3:36)
  22. Blissed [Sadlands Demo / 2012 Mix] * (3:13)
  23. Slunk [Live] * (2:36)
  24. Jackie Blue * (3:56)
  25. Venus in Furs [Live] * (4:35)
  26. Translucent [Sadlands Demo / 2012 Mix] * (3:46)
  27. French Movie Theme [Siamese Sessions Outtake] * (1:55)
  28. Purr Snickety [Gish B-sides Session Outtake] * (2:49)
  29. There It Goes [Demo / 2012 Mix] * (5:18)
  30. Vanilla [Ignoffo Sessions] * (2:50)
  31. Why Am I So Tired? [Live in Studio Demo] * (15:14)
avatar van Ducoz
Kan je ook iets zinnigs plaatsen bij de Pumpkin albums, in plaats van overal maar 2 woorden neer te dumpen(hier zijn het er dan 2 + titel van het nummer, maar je snapt ongetwijfeld wat ik bedoel).

tip_of.yourstar
Iets om naar uit te kijken: in juli komt een remaster van dit album uit, alsook een deluxe edition.

Volgens wowhd.nl:
Four piece collection containing 2CD, 1 DVD and cassette.

Deluxe Edition Contents:
Original Album Remastered & Reissued For The First Time
17 Previously Unreleased or Alternate Versions of Pisces Era Songs
24 Previously Unreleased Live Performances (Pulse Basement Jam, 1988) on DVD!
First Ever SP Demo Reproduced on Cassette
Postcards, Watercolor Illustrations, Lyrics, Photos
Liner Notes by David Wild and Track-by-Track Annotations by Billy Corgan

avatar van Ducoz
Klinkt goed, zal alleen wel een mooie prijs aanhangen...

Bij bol.com € 33.98 en bij Velvet € 39.98 zag ik.

tip_of.yourstar
Ziet er weer behoorlijk fantastisch uit:

[CD 1] (Deluxe Physical/Digital, Standard Physical/Digital, Vinyl)

1. Soothe
11. Blue
12. Girl Named Sandoz
13. La Dolly Vita
14. Spaced

[CD 2] (Deluxe Physical/Digital only)

1. By June (Ignoffo Sessions/2012 mix)
2. My Dahlia (Ignoffo Sessions/2012 Mix)
3. Jesus Loves His Babies (Gish Sessions rough mix)
4. Cinnamon Girl (Ignoffo Sessions/2012 Mix)
5. Glynis (2012 Mix)
6. Crawl (Gish Sessions outtake)
7. Cinder Open (Eddy St. demo/2012 mix)
8. Blissed (Sadlands demo/2012 Mix)
9. Slunk (Live)
10. Jackie Blue
11. Venus In Furs (Live)
12. Translucent (Sadlands demo/2012 mix)
13. French Movie Theme (Siamese Sessions outtake)
14. Purr Snickety (Gish b-sides session outtake)
15. There It Goes (demo/2012 mix)
16. Vanilla (Ignoffo Sessions)
17. Why Am I So Tired (Live in studio demo)

[DVD ] (Deluxe Physical Only)

Pulse Basement Jam ( 11/19/1988 - Pulse Cable Access - Lou Hinkhouse)

Introduction by Lou Hinkhouse

15. Jennifer Ever
16. Death of a Mind
17. Spiteface

Bonus Performaces
1. Blue (10/22/1991 - Atomic Records - Milwaukee, WI)
2. Offer Up (6/9/1992 - The Unicorn - Milwaukee, WI)
3. The Joker (6/10/1992 - The Unicorn - Milwaukee, WI)
4. Slunk (6/10/1992 - The Unicorn - Milwaukee, WI)
5. Dancing in the Moonlight (7/4/1993 - Raymond Revue Bar - London, UK)
6. Snap (8/11/1989 - Avalon - Chicago, IL)
7. Hello Kitty Kat (8/21/1994 - Starplex Amphitheater - Dallas, TX - 2nd stage
Lollapalooza performance)

DEMO CASSETTE (Deluxe Physical Only)

SIDE A

1. Sun (remix)
2. She (live)
3. Spiteface

avatar van Eveningguard
De Siamese Dream remaster was helemaal het einde, en ook dit ziet er weer piekfijn uit.

Zeer zeker fijne extra's op de reissue. Het toont aan dat zelfs dit album vol b-kantjes en andere lekkers gewoon erg goed was en nog steeds is.

tip_of.yourstar
Na Gish en SD wederom een reissue die iedere cent waard is. De bonus-cd bevat veel nooit eerder uitgegeven materiaal, waarvan het prijsnummer There it goes is.

De dvd is ook erg leuk, met een optreden uit 1988 van ongeveer een uur en nog een half uur aan bonus performances tusssen 1989 en 1994. Persoonlijke hoogtepunten zijn nogmaals There it goes, Nothing and everything en Jennifer Ever.

Dit is wat mij betreft een schoolvoorbeeld van wat een goede reissue moet zijn. En opnieuw prachtig vormgegeven in een stevig doosje.

En nu op naar de reissue van Mellon Collie, die naar verluidt later dit jaar nog uitkomt.

avatar van Eveningguard
Daar zit Bram nu op te wachten. Moet je je voorstellen hoe dat pakketje er wel niet uitziet? Twee cd's aan bonus matriaal?

avatar van IllumSphere
Tot mijn verbazing tot de ontdekking gekomen dat dit helemaal geen regulier album van The Smashing Pumpkins is. Het heeft weinig weg van een verzamelaar en de b-sides en outtakes zijn van een hoge kwaliteit. Zowel de opname als de inhoud.

thedude1975
Wat een prachtige cover van Landslide. Alleen daarvoor al een hoge score waard. Na SD misschien wel het beste SP album. Mooie afwisseling tussen dromerige nummers en het meer ruigere werk.

avatar van R-Know
Ik schaam mij diep.
Min of meer de band 'vergeten', kom ik zojuist op een onlangs verworven cassettebandje deze cd tegen.
Geweldig. Kan natuurlijk zijn omdat het voor mij een hernieuwde kennismaking was. De eerste 2 lp's heb gewoon in de kast.
Maar alles is lekker.
B-kantjes. Ja prima hoor. Ik ken nummer 1 hits die veel minder goed vallen.

avatar van Cloud
Ben nu de b-kantjes van de pumpkins aan het doorspitten.
Wat een goudmijn, deze en Aeroplane Flies High hadden zo een album release kunnen zijn.

avatar van Amongvedder
Deze indertijd grijs gedraaid! Meer nog dan Siamese Dream en Mellon Collie. Geweldige diversiteit aan nrs. Wat een lading 'b-kantjes' heeft Corgan gemaakt! En niet alleen op deze plaat!

avatar van EttaJamesBrown
Heb dit album al 25 jaar en nog nooit gedraaid. Raar eigenlijk. Zal es kijken of het in de komende 25 jaar wel lukt. Wel eerst zin maken.

EttaJamesBrown schreef:

Alleen al voor Starla moet je dat doen.

avatar van LaterLaaf
EttaJamesBrown schreef:

Gewoon doen!

Mijn persoonlijke favouriete oppepper: 'Hello Kitty Kat' op max. volume: werkt altijd!!

avatar van xrockerx
Naast The Smiths een van die bands die in die tijd b-kanten schreef die niet onder deden voor de a-kant...sublieme verzamelaar

avatar van Pinsnider
Zit nu naar de geremasterde versie van deze topplaat te luisteren. Ik vind het helemaal niks. Veel te clean, veel te scherp, veel te gelikt. Maar dat heeft ongetwijfeld te maken met het sentiment dat ik heb met mijn oude plaatje hiervan. Soothe hoort te knisperen, Hello Kitty Kat hoort overstuurd te klinken omdat de naald het niet aan lijkt te kunnen, Starla hoort te gruizen. Nu hoor ik alle details.... Vooral bij laatsgenoemde. Op mijn plaat verzandt Starla in een soort vormeloze geluidsbrei. Hier hoor ik ineens drums in een apart geluidskanaal. Bah. Doet me denken aan een CD die ik ooit kocht van Led Zeppelin en voor het eerst Whole Lotta Love hoorde zonder kraken en krassen. wat een deceptie....
Dat allemaal gezegd hebbende; wat staat dit allemaal nog als een huis en wat is het geweldig allemaal! Inderdaad wat de rocker hierboven zegt. Maar vergeet niet de B-kantjes van Roxette ten tijde van Look Sharp en Joyride!! (The Sweet Hello, the Sad Goodbye met name!)