Alanis Morissette - Jagged Little Pill Acoustic (2005)

Canada
Label: Maverick

1. All I Really Want (5:25)
  2. You Oughta Know (4:58)
  3. Perfect (3:26)
  4. Hand in My Pocket (4:32)
  5. Right Through You (3:40)
  6. Forgiven (4:44)
  7. You Learn (4:11)
  8. Head over Feet (4:18)
  9. Mary Jane (5:08)
  10. Ironic (3:57)
  11. Not the Doctor (4:26)
  12. Wake Up / Your House (9:56)
avatar van starbright boy
Een release om de teleurstellende verkoop van haar laatste album te compenseren?

Ink
jup!
maarr wel heerlijke nieuwe versies en aangezien ik de oude kwijt was...
die oude koop ik over tien jaar wel voor een euro

ik heb nog geen album van alanis morissete en ik wil dr eigelijk wel 1 kopen, is dit wat?

avatar van andré
Als je er dan toch eentje wil kopen zou ik gaan voor de originele Jagged Little Pill.

Ink schreef:
die oude koop ik over tien jaar wel voor een euro

dat slaat nergens op

nutteloos album, alleen maar irritanter

jagged little pill was een goed album, maar live vind ik dr annnnoyingggg....

avatar van bonothecat
wilcodezwijger schreef:
dat slaat nergens op

Vond het wel een leuke opmerking van Ink....

avatar van wondzero
is deze zoveel slechter dan?

Dit noem ik nou het ontkrachten van je eigen songmateriaal.
Erg goedkoop, en doet zeker afbreuk aan het muzikale toekomst perspectief van Alanis.

avatar van Paalhaas
1,5
wondzero schreef:
is deze zoveel slechter dan?

Ik heb niet gestemd omdat ik dit toevallig tegen kwam en nog geen referentie kader heb ivm het aantal sterren. Dit album is niet perse slechter als het origineel, het is anders, persoonlijk vindt ik het een betere versie als het origineel. Daarbij doe ik geen oordeel over het "je moet geen album een tweede keer uitbrengen", het is afwachten wat de toekomst brengt. Een keer iets anders als afwisseling is mijn ogen weinig mis mee. Het heeft een heel ander karakter en het is persoonlijk of je daar van houdt.

avatar van SirNoodle
1,0
Als je bij een album te duidelijk de dollartekentjes en berekende commercie aanvoelt, dan ga je direct de muziek onderwaarderen. Je kan ook lang praten over als dit oprecht is of niet, maar in mijn opinie is het platte commercie. En ik vind ook dat je dat hoort in de muziek.

Zwak over de hele lijn.

Geweldigenoten
andré schreef:

Absoluut niet mee eens. Normaal gesproken vind ik een origineel ook altijd beter als een remake of unplugged-versie, maar dit album is toch echt beter en zoals bedoeld: "naakt" uitgevoerd.
Ik begrijp al die reacties en lage scores niet, aangezien in dit album veel meer emotie zit. En ja... die dollartekens, goh joh.... welke artiest zingt niet voor de pingels?
Ik zou zeggen; doe er dan niet aan mee en koop het album niet. Meestal zijn het ook reactie van mensen die het dan maar kopiëren en in de kast gooien...en zo gaan de prijzen ook weer omhoog :s

Absoluut 5*, waar de originele versie 4,5 krijgt...

beaster1256
goeie plaat zonder meer, dit bewijst dat de songs overeind staan .

Absoluut niks mis met deze plaat. Vind het een leuke toevoeging aan het origineel. Leuke stripped-down versies van een superalbum! Sommige nummers zijn qua arangement behoorlijk anders dan het origineel. Neem nou de versie van You oughta know! of Head over feat! absoluut 4 sterren!

rick*
Ik zou hier best een heel lang review over willen schrijven maar de teleurstelling valt daar te zwaar voor. Degene die bedacht dat het een goed idee was om alle liedjes nog eens dunnetjes over te doen van het het originele Jagged Little Pill album zou zich moeten schamen. Daar hoorde we een vrouw die aan het begin van het leven stond met alle onzekerheden en (vooral) boosheden die daarbij horen. Maar tien jaar later klinkt het toch een stuk minder stoer.

De teksten blijven natuurlijk gewoon in orde maar dit album voegt niets toe aan het muziekcarrière en is duidelijk bedoelt om wat geld in het laadje te krijgen. Héél jammer, feitelijk heeft ze zichzelf de das omgedaan met dit album.

avatar van E-Clect-Eddy
Wat een lage waardering voor dit album. Ik dacht dat het alleen Alanis met een akoestische gitaar zou zijn maar dit zijn zeer goed uitgewerkte akoestische herbewerkingen met een volle band en hier en daar wat strijkers. Een enkel nummer vind ik zelfs beter dan het 'origineel'. Het meeste is ronduit prachtig.

Mijn enige punt van kritiek is dat Alanis de volumeknop op haar eigen stem niet drukt, ze zou iets moeten inhouden, zodat het meer past bij de akoestische instrumentatie, i.p.v. voor een rockende schreeuw gaan.

avatar van John Milton
schrikbarend laag gewaardeerd hier. Of mijn jeugdsentiment speelt me heel erg parten

avatar van Gert1980
John Milton schreef:

Vrees dat jij dit album verward met het originele Jagged Little Pill!?

avatar van Gert1980
Vreselijk overbodig album dat al halverwege zorgt voor jeuk op allerlei plekken waar je geen jeuk wilt voelen.

avatar van TEQUILA SUNRISE
Voegt niet zo bar veel toe aan het origineel al blijven het fraaie nummers.
Alanis beschikt nog steeds over een imposant stemgeluid.
Voor het volle bedrag had ik de CD laten liggen maar voor € 1,00 bij spullenhulp absoluut de moeite van het meenemen waard.