blink-182 - Dude Ranch (1997)

Punk / Rock

12. A New Hope (3:45)
  13. Degenerate (2:28)
  14. Lemmings (2:38)
  15. I'm Sorry (5:37)
  16. Dog Lapping [Live] * (1:57)
nicolas
een klein foutje: het is niet 'click lips' maar 'dick lips'

mzzl nicolas

Idd, heb het even gecheckt op hun officiële site, en het lijkt Dick Lips te zijn. Amazon heeft het weliswaar ook fout.
Omdat niemand hier blijkbaar de moeite neemt om dit te verbeteren zal ik de nobele taak maar op mij nemen..

loserkid
op mark, tom and travis show staat rich lips, ik geraak ook niet meer aan uit

bono
Dude Ranch, nogal kinderachtig. Maar waar staan ze bekend om? Degenerate is het beste van de plaat. 3*

nicolas
Doe mij maar een top-drie:
1. dammit (live)
2. voyeur (live)
3. josie

haha zalig toch

Bob Cremers
A New Hope een leuk Star Wars.

avatar van Milktoast
Leuk album. Om vrolijk van te worden. 4*

avatar van Ryan
Kinderachtig? Zal best, maar wel erg leuk!

avatar van Lexicon Devil
1,5
Ach de rage was leuk, nu weer over op de orde van de dag.

avatar van SoNick
Ik vind em nog steeds leuk en dan met name Apple Shampoo.
Dammit, Josie en Lemmings zijn ook erg tof!

Declaration
leuke plaat idd kinderachtig mja dat mag is voor een keer;).dick lips of click lips wel een mooi nummer. 3,5*

Als blink fan heb ik Duderanch eigenlijk jaren genegeerd. Ik had hem eens gedownload en het album overtuigde toen niet.

Het laatst heb ik hem op cd gebrand en mee in de auto genomen. Helemaal niet slecht was de eerste reactie. Het is een andere stijl dan Enema of the State wat ik een super album vind. Veel meer punk en weinig varriatie in gitaar en drum. Gelukkig maken de leuke vocals veel goed. Het feit dat ze 2 zangers hebben helpt het eentonige punk ook te doorbreken

Ik vind het hele album geslaagd met als favorieten toch wel Enthused, Apple Shampoo en I'm Sorry, al is de 'gap' tussen deze 3 en de rest erg klein

toch wel 4 sterren waard

PriestMaiden
Deze is beter dan hun debuut maar erg veel uitschieters zitten er nog niet tussen. Vanaf opvolger Enema of the State wordt het meer genieten hoewel deze dan ook wel heerlijk is af en toe. Goede pretpunkrock.

avatar van Halcyon
Net zoals op Cheshire Cat hoor je hier nog de authentieke sound van Blink182. Daarna kwam de commerciële periode die eveneens vermakelijke punkrock songs heeft opgebracht. Maar de spontaniteit zoals hier op Dude Ranch ontbrak een beetje. Een nummer als Pathetic zou twee jaar later (met Enema of the State) volgens mij nooit het album gehaald hebben wegens te ongepolijst. De puberale teksten blijven evenwel een constante in hun oeuvre, gaande van onbereikbare liefdes tot seks met de moeder van je beste vriend. Kortom, datgene waar zeventienjarige puistenkoppen 's nachts van wakker liggen.