Starsailor - Silence Is Easy (2003)

Label: EMI

1. Music Was Saved (3:00)
  2. Fidelity (2:23)
  3. Some of Us (3:37)
  4. Silence Is Easy (3:40)
  5. Telling Them (4:52)
  6. Shark Food (3:35)
  7. Bring My Love (2:20)
  8. White Dove (3:53)
  9. Four to the Floor (4:13)
  10. Born Again (6:04)
  11. Restless Heart (2:03)
  12. Could You Be Mine? * (3:33)
  13. At the End of the Show * (4:12)
  14. Four to the Floor [Thin White Duke Remix] * (8:11)
  15. Four to the Floor [Soulsavers Mix] * (5:12)
  16. Poor Misguided Fool [Soulsavers Remix] * (4:39)
  17. Good Souls [Two Lone Swordsmen Remix] * (5:50)
  18. Good Souls [Echoboy Remix] * (5:17)
  19. Good Souls [Soulsavers Remix] * (5:37)
avatar van titan
titan (crew)
Hun eerste album was al niet misselijk, maar met dit album weten ze dat niveau net zo makkelijk te halen. Twee mooie bijdragen van Phil Spector en jammer dat het album zo kort duurt. 4,5*

avatar van Zachary Glass
Moet me dit album eigenlijk nog aanschaffen - ik schaam me diep!

Inderdaad een erg mooi album. Wie die eerste te dramatisch en gelikt vond moet deze wat beter kunnen waarderen, hij is iets steviger. Vooral dat licht experimentele Shark Food vind ik een prachtig nummer...

Ik vind overigens niet dat Starsailor te dramatisch en gelikt klinkt, maar er zijn veel mensen die Starsailor niet kunnen waarderen. Dan vinden ze het te braaf en zeikerig, of ze irriteren zich aan die vibrerende stem (net zoals je dat over Matthew Bellamy vaak hoort...)

Starsailor is here to stay en verdient meer waardering!! Supermooie stem en prachtige melodieen!

avatar van rzasa
Was na deze aankoop toch een tikje teleurgesteld, maar ben na herhaaldelijke luisterbeurten helemaal om. Dit album is werkelijk fantastisch. Wat een opgewektheid! 4,5 ster

Ik vind het eerste toch eigenlijk beter. Kan er niks aan doen. Al vind ik het titelnummer van dit album echt geniaal. Dat refrein, waauw!!

Zeker heel mooi album. Aan het begin luisterde ik alleen een paar nummers omdat ik die het best vond maar nu begin ik ook alle andere nummers te waarderen, ophoging naar 4,5 ster

Ik vond eerste album al top, deze doet er niet onder. 4,5*

Toen dit album net uit was vond ik deze veel beter dan het debuut. Hij is ook toegankelijker, en daar ligt het punt denk ik: want dit album is qua waardering niet echt meer omhoog gegaan terwijl het debuut nog veel langer is blijven groeien bij mij.
Gevolg is dat ik beide albums op dit moment even sterk vind, maar ook behoorlijk verschillend. Dit is net even wat luchtiger allemaal.

Four the the Floor was een erg mooie, leuke (en creatieve) clip. Het lijkt me een leuk album, als al de nummers dat niveau kunnen halen.

Ik vind deze cd van Starsailor beter als hun debuutalbum.
De nummers liggen -vind ik- iets lekkerder en beter in het gehoor.
Er zit ook meer afwisseling in de nummers.(iets wat ik bij hun debuut een beetje mis) Rustige ballads worden afgewisseld met wat stevigere nummers. al met al goed album. 4* sterren.
Je kunt overigens wel horen wie deze plaat geproduceert heeft.
PHIL SPECTOR
...............idd de producer van........

avatar van avdj
Is dat niet degene met een krullenpruik van een meter hoog en degene die z'n vrouw vermoord heeft?

avdj schreef:

Idd.
Hij was ook producer van John Lennon ofzo.
Misschien zegt jullie die naam iets.

avatar van bloempje24
Steeds als ik Starsailor opzet vermaak ik me. Om de een of andere reden nodigt Starsailor mij niet uit om de cd vaak te beluisteren. Misschien is het net te saai. Voel iig geen behoefte veel naar deze band te luisteren

Mijn zusje heeft ze deze week op de Lokerse Feesten gezien (das dicht bij Gent) en mailde me dat het een prachtig concert was en dat over twee maanden een nieuwe cd van hen verschijnt. Hupsa! Wordt dat dé najaarsrelease?

Echt waar!
Ik heb zeker zin in de nieuwe cd alhoewel ik deze niet super vind.(in tegenstelling tot hun opvolger) Ik denk overigens dat ze absoluut kunnen doorgroeien dus ik kijk dan ook echt uit naar hun nieuwe album.

Er is trouwens een hele gave Thin White Duke remix van Four To The Floor.

avatar van Nicolage Rico
"Silence is easy" klinkt erg lekker, net als "music is saved"..

Verder zijn het erg toegankelijke nummers die lekker in het gehoor klinken. Ik ben bang dat het geen duurzame nummers zijn.

Bloompje schreef:
Al vind ik het titelnummer van dit album echt geniaal. Dat refrein, waauw!!

Bedoel je niet het couplet dat zo waanzinnig is?

Nicolage Rico schreef:

Bedoel je niet het couplet dat zo waanzinnig is?

Zou kunnen . Ik vind het gehele nummer geniaal. Zeker ook de bijbehorende zwart wit videoclip!

Bloompje schreef:

Ik heb de videoclip helaas nog niet gezien. Ik zal hem snel eens gaan bekijken.

avatar van Nicolage Rico
Nr. 1 t/m 5 + "White Dove" zijn van **** -en misschien zelfs van ****1/2 niveau. Jammer de de rest het niveau omlaag haalt.. Ik zit te twijfelen tussen 3,5 en 4 *.

Conclusie: 3,75 *

avatar van otherfool
Destijds voor mij één van de grootste teleurstellingen ooit, na het waanzinnig mooie Love Is Here. Als ik er toen op had gestemd was het waarschijnlijk een 0,5* geworden.

Maar over de loop der jaren ben ik toch wel bepaalde nummers gaan waarderen. Met name het sfeervolle Shark Food en het lekkere Four to the Floor vind ik regelmatig fijn om eens te beluisteren.

Maar voor de rest kan het voor mij niet in de schaduw staan van die geweldige debuutplaat...

2*.

otherfool schreef:

Hmm, dat vind ik juist de mindere nummers.

1,5
Hier en daar wat mooie nummers, maar... Als je na 'Love is Here' met zoiets komt... Dan eh, verpest je het gewoon!

1/5.

Electro_
Four to the Floor vind ik ook een erg lekker nummer.

Ik snap niet wat andere mensen hier zo geweldig aan vinden. Ik hoor gewoon een wel aardige liedjesplaat met een paar sterke (Four To The Floor idd.) en een paar mindere (Fidelity gaat echt nergens heen, lijkt het wel) liedjes. 3*

Starsailor.. ik geniet er toch van. Heb deze nacht wat muziek van hen opgelegd en is heerlijk om naar te luisteren. Hou vooral van de stem van James Walsh. ^^

Ook dit album is zeer geslaagd. Waardige opvolger van hun mooi debuut. Blijft voortdurend goed, zelfs laatste song 'Restless Heart' is de moeite.

Faber de Echtste schreef:
Vooral dat licht experimentele Shark Food vind ik een prachtig nummer...

Zeker een goed nummer, maar niet echt experimenterend toch? Ze zingen alleen een tijdje de hele tijd hetzelfde

Voor de rest een vrij goed album. 3.5 ster. Ik moet ook die eerste van hun maar eens luisteren.

avatar van FRANKY PANKY
Wat een grandioos goede band is dit zeg !! Sorry hoor, moest even mijn uiting geven aan deze band. Het album is natuurlijk ook perfect, misschien wel een beetje te perfect, maar ach, daar ga ik me niet druk over maken. De muziek van Starsailor zit vol met stukjes die je af en toe bijna aan het janken zetten, in de possitieve zin.
Vol gevoel zijn de nummers 1 voor 1 op het album(s) neer gezet. Ik geef deze CD een dikke 4.

Vond het eerste album toch net iets beter . Maar ook op dit albums staan heel wat goede nummers.