Starsailor - Silence Is Easy (2003)

Label: EMI

1. Music Was Saved (3:00)
  2. Fidelity (2:23)
  3. Some of Us (3:37)
  4. Silence Is Easy (3:40)
  5. Telling Them (4:52)
  6. Shark Food (3:35)
  7. Bring My Love (2:20)
  8. White Dove (3:53)
  9. Four to the Floor (4:13)
  10. Born Again (6:04)
  11. Restless Heart (2:03)
  12. Could You Be Mine? * (3:33)
  13. At the End of the Show * (4:12)
  14. Four to the Floor [Thin White Duke Remix] * (8:11)
  15. Four to the Floor [Soulsavers Mix] * (5:12)
  16. Poor Misguided Fool [Soulsavers Remix] * (4:39)
  17. Good Souls [Two Lone Swordsmen Remix] * (5:50)
  18. Good Souls [Echoboy Remix] * (5:17)
  19. Good Souls [Soulsavers Remix] * (5:37)
wederom een leuk en af -en toe een mooi album van derze band. Vergeleken met het debuutalbum toch enigszins teleurstellend destijds toen ik hem kocht.
Van de 3 albums draai ik deze het minst.
Van dit album had meer gemaakt kunnen worden

avatar van SirNoodle
some of us vind ik een prachtig nummer met een schitterende tekst, heel emotioneel

en aansluitend daarop is de titeltrack ook geweldig, de intro van dat nummer is zo veelbelovend, en het nummer lost al die verwachtingen ook moeiteloos in.

op zijn geheel trouwens een knappe plaat, samenhangender dan hun eerste album, en beter dan het ietwat eenzijdige derde album

EVANSHEWSON
Gelijkwaardig aan de voorganger.
Zo zie ik het toch.

En ga het direct eens opnieuw beluisteren want het is
te lang geleden.
Heb te vaak naar Johnny Cash zitten luisteren deze week !
4 sterren voor een fijn plaatje van een fijn bandje, toch ? ****

avatar van berwt
Verdienstelijke opvolger van hun meesterwerk Love is here. Jammer dat een nummer als Four to the floor daar tussen staat. Ik vind het maar een flauw nummer en alsof dat nog niet genoeg is, is de nog veel ergere Thin white duke-remix ondertussen een dance-classic geworden.

avatar van coldwarkids
ik ben benieuwd naar hun nieuwe album...die ergens in februari in de winkels zal gaan liggen..

avatar van LucM
Vergeleken met het debuut is dit album iets zwaarder gearrangeerd mede door toevoeging van strijkers, om niet te zeggen bombastisch. Het songmateriaal staat wederom op een hoog niveau. Deze band is bekend geworden bij een groot publiek met het nummer "Four to the Floor" maar "Some of Us" en "Born Again" vind ik nog betere songs.

avatar van berwt
LucM schreef:

Dat verwondert niet als je weet dat Phil Spector achter de knoppen heeft gezeten...

avatar van Gloom
Vind ik persoonlijk de minste Starsailor plaat.
Staan er een paar goeie nummers op, maar het geheel blijft niet echt bij.

Beste nummers: Some of us en Four to the Floor natuurlijk...

berwt schreef:

Maar juist niet bij de zwaarder gearrangeerde nummers met strijkers, alleen bij Silence is Easy & White Doves.

Overigens vind ik de nummers met de strijkers nog de beste tracks op dit album. Het valt me best tegen: er staan gewoonweg een paar matige zouteloze liedjes voor en na een paar mooi Starsailor songs (tracks 3-9, behalve White Doves).
Op Love is Here & All the Plans zijn (vrijwel) alle songs de moeite waard.

avatar van rkdev
Goede 2e plaat, maar niet zo goed als het debuut.

rodneyVL
Prachtig album, zelfs al zijn twee tracks door de "Wall of Sound" crimineel Phil Spector geproduceerd. De man moet ergens toch wel veel liefde hebben zitten.

v for vendetta
Wat meer poppy opvolger erg sterk, geen zwakke nummers, four to the floor is mijn uitschieter

avatar van likeahurricane
James Walsh solo in Amsterdam:

Four to the Floor

Silence is Easy

avatar van JohnnyVergerFan
Ik ben erbij morgen in Het Paard - kijk er enorm naar uit!

avatar van Mctijn
Born Again and Shark Food komen in het buurt van de mindere nummers van Love is All. Maar dan houdt het wel op.

avatar van Rinus
Gewoon een fijne opvolger van het debuut. Iets meer uptempo. Door de bank heen goede nummers en een wat fijnere productie.

avatar van Michiel Cohen
Een remix van nr 9 is te vinden op de soundtrack van de film Layer Cake.