A Life Once Lost - Ecstatic Trance (2012)

Label: Season of Mist

1. Something Awful (4:02)
  2. Gnawing Lisp (2:56)
  8. People Stare (3:44)
  9. I See, I Hear (3:17)
  10. I Sit Ill (3:48)
avatar van andnino
Wat een heerlijke plaat zeg. De hakkende ritmes en dreunende grooves zijn echt de top van het genre, dit maakt korte metten met de average djent. Dit is vijf jaar wachten waard geweest!

avatar van james_cameron
Beste album van de band tot nu toe. Op vorige albums deed het geluid nog flink denken aan genregenoten als Meshuggah en Pantera, maar hier heeft de band eindelijk een meer eigen geluid gevonden. De onmenselijk zware drums dreunen heerlijk door en het hele album heeft een loodzware groove die fijn in het gehoor ligt. Qua variatie is er helaas minder goed nieuws, aangezien alle songs vrij monotoon doorbeuken en alles behoorlijk op elkaar lijkt. Wanneer men dat probleem op een volgend album ook nog verhelpt is men vast en zeker in staat om een topper af te leveren.