The Subways - Young for Eternity (2005)

Label: Warner Bros.

1. I Want to Hear What You Have Got to Say (3:25)
  2. Holiday (1:53)
  3. Rock and Roll Queen (2:51)
  4. Mary (3:00)
  5. Young for Eternity (2:09)
  6. Lines of Light (2:13)
  7. Oh Yeah (2:59)
  8. City Pavement (2:45)
  9. No Goodbyes (3:32)
  10. With You (3:02)
  11. She Sun (3:21)
  12. Somewhere / At 1 AM (11:22)
Oh Yeah is echt een fantastisch nummer, en, hoewel ik de rest van deze plaat nog niet heb gehoord, heb ik het gevoel dat deze energieke jongeren het wel gaan maken. Ze hebben qua uitstraling wel wat weg van de White Stripes.

avatar van bonothecat
Dit is echt een leuke cd. Er zit veel afwisseling in. Drukke punkrock-achtige nummers worden afgewisseld met rustige gitaarrock liedjes. Het is niet super orgineel allemaal, maar wel erg lekker. 3,5 ster

avatar van bonothecat
Oh yeah .....oh yeah!!!!!! briljant nummer

Haha nog een Oh Yeah-verslaafde, wie volgt?

Leuke muziek ja. Volgende week op Lowlands!

Gekocht in Londen twee weken geleden en wat een lekkere power in de muziek, heel gevarieerd. Alleen jammer dat je 6 minuten op zo'n hiddentrack moet wachten (al wordt dat dan wel beloond).

WOOOOOOOOOW!!!!!!!!!!!!!!!

Be My Rock n Roll Queen vind ik geweldig!

avatar van Spliffy McGreen
Vrijdag 19 Aug tussen half 7 en kwart over 7 sta ik vooraan bij het Charlie Podium op Lowlands! om deze te gekke band te zien!
ben erg benieuwd! Hopelijk zie ik jullie daar allemaal!

Ja, daar zal ik zeker staan!

hoop je daar te zien!

Zeker!

tondeman
een half jaar verder en ik vind het album nog altijd fantastisch, heb er 5* van gemaakt

Hehe, ik maak er ook een 4,5 van na ze live te hebben gezien.

tondeman
waren ze goed (onnodige vraag misschien?)

Ik vond van wel. Alleen het meisje overtuigde niet echt in haar zang. En ze droeg een gitaar groter dan haar..

avatar van Ziggy007
Ik liep op Lowlands 2005 langs hun optreden en toen kwam der toch een kabaal van het Charlie podium. Eerst die meid met een kreet en direct daarna die gitaren er overheen, maargoed ik was op weg naar een ander optreden dus geen tijd. De band stond iig genoteerd en was voor na Lowlands. Zie hier. Oh Yeah natuurlijk het hoogtepunt, maar ook het laatste nummer mag er wezen. Zo zijn sommige momenten op het album uitstekend, maar ook een paar zwakke matige stukjes. Al met al blijven de positieve punten toch bovendrijven en kom ik uit op een krappe 3.5*

ps: Oh Yeah is echt een nummer wat je gedurende maanden gewoon ff elke dag 'moet' horen (lichtelijk verslaafd ) Ben vast niet de enige?

Ziggy007 schreef:
Eerst die meid met een kreet

zo zingt ze ook ! ze kan beter die bass goed vasthouden (want die is net zo groot als zij) en haar muil dicht houden! verder was dat optreden op lowlands wel goed!

Kid A(cid)
De vocalen van dat manneke vond ik echt verschrikkelijk. De muziek is niet veel beter, hoewel ik de bassiste niet bepaald onaantrekkelijk vind.

avatar van Ploppesteksel
Niet slecht maar ik had beter verwacht.

avatar van Haveaniceday
obsessed schreef:

En nu, bijna anderhalf jaar later, zijn ze nog steeds niet echt doorgebroken. Toch jammer

avatar van Ploppesteksel
Oh yeah & Rock n Roll Queen mogen er best zijn, maar voor de rest trekt het album op niet echt veel. Zoals hieronder wordt verteld is de zang ook niet echt denderend.

Ik vind de oude rock met een nieuw jasje zo gek nog niet. Je kan er echt goed op trippen Ken ze trouwens van The OC

heerlijk album dit.. vooral Somewhere / At 1 AM vind ik echt heel goed, en Lines of Sight is ook erg mooi zo er tussendoor...

avatar van freddze
Berichten verplaatst naar The Subways

avatar van bver
Ik kende enkel Rock 'n Roll Queen en dat was ondanks de ietwat kleffe, cliché tekst ("you are the sun, you are the only one, my heart is blue, my heart is blue for you") heel aanstekelijk. Via MuMe ook bij Oh Yeah terecht gekomen en dat was er boenk op. Toch maar even het hele cd-tje opsnorren dacht ik zo. De eerste nummers maakten me dol enthousiast, maar dat enthousiasme smelte weg naarmate het album vorderde.
Ik denk dat enkel tracks 1, 2, 3, 7 en 8 de tand des tijds zullen doorstaan en das toch wat magertjes.
Net gebuisd dus, maar het echt wel onweerstaanbare Oh Yeah zorgt toch nog voor 2,5*.

Ik hoop dat er een artikel word aangemaakt voor hun nieuwe album!

avatar van KidChino8
twinkell schreef:

haha idem.(3e seizoen ) Ken ze al een tijdje en had deze plaat al een paar jaar geleden beluisterd, maar nog geen beoordeling gegeven. 3;5* lijkt me wel terecht. Je zou kunnen zeggen dat er niet veel nieuws aan is, maar geef toe ze doen het toch wel erg goed.De Opvolger heb ik nog niet beluisterd, maar nu het toch wel een tijdje geleden is dat ik ze heb gehoord denk ik dat het daar nu wel tijd voor is om All Or Nothing aan te schaffen..

avatar van Obscure Thing
Hun concert in de melkweg was wel geweldig.
Een van de beste waar ik ooit geweest ben eigenlijk!

avatar van TaraB
Lekkere nummers, alhoewel niet allemaal. Maar die bassiste kan écht niet zinger, jemig wat een rotstem. Ik raakte verslaafd aan een aantal nummers, maar na een tijdje werd ik er ook ziek van. Maar Rock & Roll Queen blíjft geweldig.

avatar van Hendrix4live
Ik ken het nummer van de film Rock 'N Rolla (best leuke film van Ritchie trouwens) . Moet het album toch maar eens beluisteren.