Paul McCartney - Back in the World (2003)

Alternatieve titel: Live

5. Coming Up (3:26)
  6. Let Me Roll It (4:24)
  7. Lonely Road (3:12)
  8. Driving Rain (3:11)
  9. Your Loving Flame (3:29)
  10. Blackbird (2:30)
  11. Every Night (2:51)
  12. We Can Work It Out (2:30)
  13. Mother Nature's Son (2:11)
  14. Carry That Weight (3:06)
  15. The Fool on the Hill (3:09)
  16. Here Today (2:28)
  17. Something (2:32)
  18. Eleanor Rigby (2:17)
  19. Here, There and Everywhere (2:24)
  20. Calico Skies (2:38)
  21. Michelle (3:16)
  22. Band on the Run (5:00)
  23. Back in the USSR (2:56)
  24. Maybe I'm Amazed (4:47)
  25. Let 'Em In (5:23)
  26. My Love (4:04)
  27. She's Leaving Home (3:53)
  28. Can't Buy Me Love (2:12)
  29. Live and Let Die (3:05)
  30. Let It Be (3:58)
  31. Hey Jude (7:35)
  32. The Long and Winding Road (3:31)
  33. Lady Madonna (2:21)
  34. I Saw Her Standing There (3:08)
  35. Yesterday (2:08)
  36. Sgt Peppers / the End (4:42)
avatar van Bilnaad
Was er toen bij en zal er nu ook weer bij zijn! Heb er enorm veel zin in en kjik er erg naar uit. DIt was mijn eerste optreden waar ik heen ben geweest(ik was 11 ofso) ik begrijp er nu denk ik wel wat meer van. Het plezier zal er niet minder om zijn!

avatar van Thuurke
De DVD van In Red Square is een combinatie van optreden en documantaire, net als de DVD van Back In The US.

De DVD van In Red Square vertelt wel dat de Beatles ervoor gezorgd hebben dat de muur is gevallen en het communisme is afgeschaft.

avatar van musician
Ik dacht even dat deze live-dubbelaar, Back in the world, en z'n huidige dubbele live cd, Good evening New York city, sterk op elkaar leken. Qua nummers.

Maar dat valt juist heel erg mee. Sterker nog, de gekozen nummers zijn zelfs heel erg verschillend, meer dan de helft.

Dat deze cd's toch sterk overeenkomen, heeft te maken met de samenstelling van de band: dezelfde ijzersterke leden als nu.

Er zijn er die een kortere tijd bij Paul McCartney hebben doorgebracht.

Door die (geweldige) live-optredens door één en dezelfde band, heb je met Goodnight.... en Back in the world een immense, meer dan 4 uur durend document, gewoon monumentaal.

Wie het zou willen, zou er ook een prachtig Beatles live-document van kunnen maken, of eentje van McCartney solo/Wings.

Back to the world is daarom een noodzakelijke maar prima aanschaf, de eerste dus in een soort van tweeluik. Beiden prachtig, met een lichte voorkeur voor de laatste (die ik dan gisteravond live zag), vooral vanwege het geweldige Helter skelter. Maar veel scheelt het niet.

dit klopt niet....

Back In The US is namelijk een heel ander album dan Back in The World.
vandaar de alternatieve titel verwijderd en even Back In The US toegevoegd hopelijk worden ze geaccepteerd, scheelt een hoop gezeik

avatar van Blokkie
Volgens mij verschillen ze op een paar liedjes. Vanilla Sky, C Moon en Freedom op US en Calico Skies, Michelle en Let em In op World. Voor de rest zijn ze hetzelfde.

Ik vond het een beetje geldklopperij. En bovendien is Freedom een van de slechtste dingen die mijn held Paul ooit op de plaat heeft gezet.

klopt.

Blokkie schreef:

begrijplijk, je bent ook geen Amerikaan

avatar van Blokkie
Ik kan me niet voorstellen dat een Amerikaan (met smaak) het wel een mooi liedje vindt. Ook al weet ik dat dit nummer bij zijn tour door de USA in 2003 erg aansloeg.

Paul slaat heel soms gewoon de plank wel eens flink mis. Ik noem verder een Wonderfull Christmastime en Waterfalls. Het gebeurt gelukkig heel erg weinig en er staat zo veel moois tegenover.

avatar van devel-hunt
Blokkie schreef:

Waterfalls de plank misgeslagen?? Dat nummer is juist prachtig in al zijn eenvoud, terwijl wonderfull christmas time wel een leuk kerstnummer is. Freedom is wel een echte draak in zijn euvre, hij zingt als een debiel. Net zoals Spies like us, Ebony and Ivory of The girl is mine, dat soort nummers hebben zijn imago toentertijd toch wel aangetast. Blijkbaar vind hij dat zelf ook, hij speelt nooit iets live uit die periode.

Freedom is spontaan ontstaan toen de vlieguigen The twin towers binnen vlogen. Op het moment dat dat gebeurde stond McCartney met zijn band op Kennedy Airport in New York waar even daarvoor al die mensen aan boord van die vliegtuigen stapte, in die periode en onder die omstandigheden ontstond Freedom.

Blokkie schreef:

tuurlijk wel, het gaat over 11 september, en dat ligt die amerikanen wel heel erg gevoelig, dus vinden ze hersenloos alles wat erover gaat goed.

avatar van Snakeskin
Òngelofelijk, wat een oeuvre! Puntje erbij

avatar van Thuurke
De DVD The Space Within US uit 2005 bevat bijna alleen maar Beatles nummers, met maar een paar minder bekende McCartney nummers.

avatar van Snark
ettettummu schreef:
Verder valt het mij op dat hij nooit bv. Help, Strawberry Fields, Come together of Ticket to Ride live speelt (die staan meer op John's conto), alleen "zijn eigen" Beatles-songs

In 1990 bracht Paul McCartney de live single All My Trials uit in twee versies: één met een donker hoesje en een ander met een licht hoesje. De versie met de lichte hoes bevat live opnames van All My Trials, C Moon en een medley van Strawberry Fields Forever / Help / Give Peace A Chance.
De medley die 6:46 minuten duurt en is opgenomen op 28 juni 1990 in de King's Dock Arena in Liverpool wordt door McCartney ingeleid met de woorden:

We've learnt up a little special thing specially for Liverpool here. Maybe you're gonna help us out with it and sing along with it if you know the words. This is just a tribute to someone we loved dearly.

avatar van Blokkie
De laatste tours komt er steeds meer 'John' bij. Daytripper, Eight days a week en vooral Mr Kite worden nu live gespeeld. Wordt trouwens weer eens tijd voor een showtje hier.

avatar van Blokkie
En binnen een jaar heb ik gekregen wat ik wilde. Volgend jaar weer? Alsjeblieft?

avatar van rkdev
ettettummu schreef:
Ticket To Ride speelt hij geregeld tijdens tours, zie de live-albums Paul is Live en Live in New York City. Maar verder is dat natuurlijk wel begrijpelijk omdat John de vocalen van die nummers voor zijn rekening nam bij de Beatles.

avatar van Blokkie
McCartney heeft Ticket to ride bij mijn weten nooit live gespeeld. Het staat ook niet op de door rkdev genoemde live albums.

avatar van rkdev
Sorry was in de war met Drive my Car