Tower of Power - Soul Vaccination [Live] (1999)

Funk
Label: 550

1. Soul with a Capital S (5:04)
  2. I Like Your Style (3:43)
  3. Soul Vaccination (4:56)
  4. Down to the Night Club (Bump City) (3:15)
  5. Willin' to Learn (6:07)
  6. Souled Out (4:58)
  7. Diggin' on James Brown (4:52)
  8. To Say the Least You're the Most (4:35)
  9. You Strike My Main Nerve (3:56)
  10. Can't You See (You Doin' Me Wrong) (3:26)
  11. You Got to Funkifize (4:46)
  12. So Very Hard to Go (3:50)
  13. What Is Hip (6:01)
  14. You're Still a Young Man (6:00)
  15. So I Got to Groove (6:08)
  16. Way Down Low to the Ground (4:34)
avatar van Reijersen
Live is deze band op z'n best en dat hoor je. Wat een beleving, wat een plezier en wat een topmuzikaliteit . Perfect swingende liveplaat.

Inderdaad, wat een niveau.

Lukk0
Deze cd draait mijn vader nogal vaak en daarom ken ik het nu ook. Lekker swingende plaat van een live-band die hier veel te weinig aandacht krijgt.

avatar van joyce19791
Geluisterd na aanleiding van het "soulalbum van de week"-topic. Waarvoor dank Reijersen .
Wat een energie. En wat een lekkere stem. "Soul with a Capital S" knalt al gelijkt de speakers uit.
En die energie wordt de hele plaat door vast gehouden. Het swingt dus echt de pan uit.
Toch staan er ook een paar ballads op zoals "I'm willin' to Learn" en die zijn ook werkelijk prachtig. Nogmaals bedankt Reijeresen, voor deze geweldige kennismaking.

avatar van Japsuh
Gewoon een heel erg leuk en energiek album! Het begin en het titelnummer zijn mijn favorieten, maar als geheel is eigenlijk alles wel gewoon heel goed.

avatar van principal2000
Een aangenaam live album van de band waarvan ik normaal gesproken niet zo erg van onder de indruk ben. Ook bij dit album heb ik moeite om hem helemaal uit te zitten. Het klinkt wel allemaal aangenaam en best lekker. Toch zal dit album me niet overhalen om een fan van Tower Of Power te worden. Mijn score is dan ook beduidend minder enthousiast dan de voorgaande volgers van het SAvdW-topic, maar alsnog een ruime voldoende.

avatar van HenkiO
Samen met ‘Talk Talk - London 1986’ en ‘Rufus & Chaka Khan - Live: Stompin' at the Savoy’) (kwalitatief ook) de beste live cd’s die ik in mijn verzameling heb.

avatar van Funky Bookie
Wat valt hier nog over te zeggen. Swingt als een tiet. Lekker mix van funk en soul. Vooral live erg leuk, omdat ik het songmateriaal niet altijd even hoogstaand vind.