Loreen - Heal (2012)

Zweden
Pop / Dance
Label: Warner Bros.

1. We Got the Power * (3:27)
  2. In My Head (4:25)
  3. My Heart Is Refusing Me (3:43)
  4. Everytime (4:56)
  5. Euphoria (3:34)
  6. Crying Out Your Name (3:38)
  7. Do We Even Matter (4:04)
  8. Sidewalk (4:11)
  9. Sober (3:37)
  10. If She's the One (4:02)
  11. Breaking Robot (3:29)
  12. See You Again (3:59)
  13. Heal (4:39)

met Blanks

14. Euphoria [Acoustic Version] * (4:10)
Euphoria verdient een 5!!

De rest ook?

avatar van Emile93
Ik ben benieuwd wat het eindresultaat geworden is!!!!

aERodynamIC schreef:
De rest ook?

Ja, Crying out your name verdient ook een 5

klaas cera schreef:

Ja, Crying out your name verdient ook een 5

Maar de rest van het album is toch niet gelekt? Hoe kun je dan het album al 5* geven?

Hij is gelekt, omdat een site haar album al verkoopt .. (een maand van te voren..)

LionVI schreef:

Oh hahah faal dan En ik zie 'm inderdaad op een paar websites gelekt staan.....

Ben hem nu aan het luisteren, In My Head doet me op sommige punten aan My Heart Will Go On denken )

In my head laat me eerder aan de titanic denken

avatar van Don Cappuccino
klaas cera schreef:
In my head laat me eerder aan de titanic denken

Dat is My Heart Will Go On.

Nu weer weg hier, mijn street cred gaat omlaag.

avatar van Emile93
Nu ook maar eens luisteren! Ik ben benieuwd en heb hoge verwachtingen!!!!

Euphoria was gewoon een terechte winnaar van het Songfestival eerder dit jaar. Opvallend genoeg was het vrij snel daarna redelijk snel stil rondom Loreen die nog wel een dikke hit scoorde met haar winnende nummer.
Ze wilde haar tijd nemen voor haar debuut en dat is er nu dus.

Het is een redelijk mid-tempo album geworden met nummers die uiteraard wel in de stijl van Euphoria liggen maar ze geven je toch niet de indruk 12 keer naar hetzelfde nummer te luisteren en daar was ik toch wel een beetje bang voor.
Het zijn prima popnummers met soms een wat mysterieus tintje. Nergens opzienbarend maar dat was ook niet te verwachten.

avatar van Rhythm & Poetry
Euphoria is leuk. Maar een heel album? Ik weet het nog niet. Toch maar eens proberen.

Het viel mee eigenlijk enorm mee en had dat niet verwacht. Meestal krijg je 12 keer hetzelfde menu voorgeschoteld. En dat is nu goed te doen.

avatar van Emile93
Tja, ik vind Loreen best goed. Ik vind dit album goed afwisselend. Favorieten zijn toch: Euphoria (of course), Breaking robot, Crying out your name, In my head, My heart is refusing me en See you again. Echter staan er naast 3 singles (My heart is refusing me, Euphoria en Crying out your name) geen echte klappers op. Vooral Everytime vind ik niet interessant.

Emile93 schreef:

Everytime vind ik juist een van de betere

Goed album. Euphoria vind ik echt heel goed.
De rest van de nummers waren minder maar wel ook erg goed.

avatar van Rich_B
Het nieuwe album van Loreen,

Ja ze had al gewonnen met het songfestival, maar wint ze met dit album ook diverse prijzen ? Dat is natuurlijk afwachten. Als het aan mij ligt in ieder geval wel!
Euphoria was natuurlijk een goed nummer, maar was zeer benieuwd met welke nummers ze nu zou komen, toen ik hoorde dat haar nieuwe album af was, en het dus afgelopen vrijdag zou uitkomen. Meteen het album op bol.com besteld. Vrijdag meteen in huis en gelijk geluisterd.
En het was een genot om naar dit album te luisteren, sinds ik dit album heb, draai ik hem elke keer weer opnieuw! Wat een super cd zeg! Meestal heb ik wel met diverse albums dat ik 1 of 2 nummers moet skippen, maar op deze heb ik dat niet.. Hoef me afstandsbediening niet aan te raken totdat de cd afgelopen is, om het weer opnieuw te starten.. Zit zelf ook in een moeilijke fase op liefdesgebied, en daar helpt deze cd best wel goed bij, voor mij zijn het pakkende teksten (op sommige nummers) niet allemaal gaan ze hierover!

De nummers die ik toch moet benoemen als favoriet: In my head, Everytime, Euphoria, Crying out your name & Do we even matter..

Voor de rest van de nummers ook niks op aan te merken, alleen moest ik persoonlijk aan 'Sidewalk' even wennen.. Maar voor wie verkocht was door het nummer Euphoria, is dit album zeker een aanrader in de cd collectie ! Gedachten op nul en gewoon even 3kwartier genieten van de klanken en de donkere stem van Loreen!

Mijn mening: voor mij is dit tot nu toe het beste album die ik dit jaar aan mijn collectie heb toe mogen voegen! Dus zeker een *5 waard !

avatar van Style.Girl
Euphoria komt echt al vanaf het begin mijn strot uit, wat een zeiknummer zeg. Op het begin kon ik het nog wel waarderen, maar nu echt allang niet meer.

Ben wel benieuwd naar de rest hoor

avatar van Pinsnider
Euforia is met superstip mijn alltime top 100 binnegedenderd. Wat een berenummer is dat zeg!!! Ook al is het helemaal aan flarden gedraaid op de radio; het staat nog steeds als een huis. Dus met zeer veel nieuwsgierigheid deze hele langspeler eens beluisterd. Het is dan altijd jammer om na twee luisterbeurten te moeten constateren dat het geliefde, bekende, nummer veruit het beste is wat de plaat te bieden heeft (al komt crying out your name naar mijn mening op gepaste afstand nog enigszins in de buurt).

GCITY050
Ik snap dus niet dat My heart is refusing me het slechter doet in DE musiccharts als Euphoria. Persoonlijk vind ik dat een veeeeel beter nummer!

avatar van NewYorkCityLight
Ik vind 'My Heart Is Refusing Me' ook veel leuker. Die zal het vast ook wel goed hebben gedaan als 'Euphoria' niet eerst was uitgebracht, nu is het denk ik teveel van het zelfde geweest.

avatar van Arrie
Ik vind hem ook beter dan Euphoria inderdaad. Ik verwacht trouwens dat Loreen nu wel een beetje in de vergetelheid raakt.

beatcluster
Wow, dit album is echt een groeier! Het wat donkere, mysterieuze sfeertje pakt me steeds meer.
Euphoria vind ik nu eigenlijk het minste nummer van het album (na See You Again), maar bevalt me nog steeds heel erg. Maar nu is bijvoorbeeld Do We Even Matter een van mijn favorieten geworden.
Ik hoop trouwens dat Crying Out Your Name ook buiten Zweden als single wordt uitgebracht, anders is iedereen Loreen al snel wel vergeten ja...

avatar van E-Clect-Eddy
Normaal gesproken luister ik niet of nauwelijks naar albums van acts die meegedaan hebben aan het Euro Song Festival, kan me niet voorstellen dat de winnaar een heel album goede songs heeft. De gekte rondom het nummer Euphoria uit 2012 is me wel bekend via een vriendin maar heb ik kende het nummer zelf niet. Op zoek naar interessante optredens zag ik dat Loreen aangekondigd werd voor de oude zaal in de Melkweg en dat met minder dan 2 weken te gaan het niet uitverkocht was. Dat voorspelde niet veel goeds voor het album, maar toch op gezet want het oog zag het wel zitten.

Vooral de eerste helft van het album maakte meteen indruk. Inderdaad een iets wat donkere sensuele sfeer en lekker dansbaar. Niet alles overal dichtgetimmerd zodat de stem en de teksten ook goed hoorbaar zijn. Een stem met iets wat oosterse mystiek en hier en daar GOA invloeden. Loreen schijnt Berberse voorouders te hebben, wat ik meteen aanneem als ik de foto's en videos zo zie.

Tijdens het optreden werd het duidelijk dat die stem echt mooi is en niet digitaal bewerkt om imperfecties te verwijderen. Veel van de 'uplifting' teksten zorgen voor een goede sfeer bij het optreden en doen me denken aan Coldplay. Het is alleen jammer dat ze minder dan een uur op het podium stond en zonder toegift verdween. Beetje merkwaardig einde aan een heel fijn optreden.

Het nummer wat de meeste indruk maakte staat helaas niet op dit album: 'We Got The Power'. Wel op het album en erg lekker: 'My Heart is Refusing Me', 'If She's the One', 'In My Head', 'Euphoria' en afsluiter 'Heal'.

We Got The Power staat als bonus op een latere versie van dit album. Ik vond het wel jammer dat Loreen alleen maar remix versies van de songs van dit album op het concert speelde, terwijl de originele versies sterk genoeg zijn.

Loreen laat zien dat ze meer is als een eurovisie winnares. Deze vrouw heeft vocaal een dijk van een stem! Zeker voor haar genre: dance, pop. Hier kunnen veel artiesten vandaag de dag een voorbeeld aan nemen. Dit maakt het zeker jammer dat ze zo onderschatting artiest is. Haar stem is mysterieus, warm, dramatisch en sexy. Wat ook zeker gemaakt is voor meer als pop, dance muziek alleen. Ze heeft met haar debut album laten zien dat ze weet hoe je een album moet maken. Persoonlijk vind ik dat je enkel over een goed album kunt spreken als meer dan de helft echt goed is. Dat is zeker bij heal het geval. Persoonlijk vond ik Crying Out Your Name, Sober en Heal minder. Ze waren nog niet eens slecht maar in vergelijking minder goed. Loreen brengt dance muziek naar een ander niveau door er drama en gevoel in te leggen. Dat is zeker erg eigen en erg riskant maar goed gedaan!