Het Goede Doel - Mooi en Onverslijtbaar (1986)

Label: Polydor

1. Liefde Schijnt Zo Mooi Te Zijn (4:36)
  2. Zwijgen (3:50)
  3. Franse Auto (3:37)
  4. Verliefd (3:23)
  5. Ik Zit Nergens Mee (5:00)
  6. Ik Dans, Dus Ik Besta (3:39)
  7. Atoombom (2:37)
  8. Net Zo Lief Gefortuneerd (3:09)
  9. Nooduitgang (3:50)
  10. Alles Geprobeerd (6:04)
Bepaalde sentimenten komen boven. Ik ben blij dat ik deze in de kast heb staan. Blijft leuk. Mooi én onverslijtbaar.

rayman schreef:

Inderdaad, prima Nederlands produkt. Westbroek is niet 's-lands beste zanger, maar de liedjes zijn zonder uitzondering de moeite waard. Franse Auto heeft een ijzersterke tekst.

avatar van dynamo d
Mijn favoriete nummer van dit goede album is: (waar is hier de...) Nooduitgang? Nooduitgang!
Mijn pa kan Henk Westbroek niet uitstaan, maar ik vond de combi Henk Temming en Henk Westbroek altijd erg sterk. Die vettige stem van Westbroek doet het juist goed op nummers als Nooduitgang, Ik Dans, dus Ik Besta, Zwijgen en Alles Geprobeerd.
Kortom: 4,5*

avatar van Nicolage Rico
Ondanks die vervelende stem van Henk Westbroek (ik vind het ook een ...... ) is "Alles geprobeerd" verreweg het beste Nederlandstalige lied, vind ik. Ongelooflijk mooi. Vooral de laatste 3 minuten (duur het originele nummer niet langer dan 6 minuten en 4 sec.?).

Verder heeft het Goede Doel veel goede nummers. Nooduitgang is ook een aardig liedje.

avatar van Kos
Kos
Nicolage Rico schreef:
1 van de betere in ieder geval ja.

Nicolage Rico schreef:

Op Live!!! staat een versie van > 10 minuten.

avatar van dynamo d
Janz schreef:
Op Live!!! staat een versie van > 10 minuten.

Ik wilde vandaag Live!!! op MuMe toevoegen (want staat er nog niet op), maar kan geen goed plaatje vinden. Wie wil deze edele taak van mij overnemen?

Ruby1966
Alles geprobeerd is inderdaad zo'n mooi nummer! *zucht*

dynamo d schreef:

Janz schreef:

Alles geprobeerd?

Ace
Alles Geprobeerd...

Alles geprobeerd is prachtige ballad met een supermooi en rustig synthesizer stuk aan het eind.
Dikke 4

avatar van monique
mooi en onverslijtbaar is gewoon een heel goed album

Dat weet ik wel zeker.

rayman schreef:

Dat weet ik wel zeker.

Prachtige plaat trouwens...

avatar van Hans Brouwer
Prachtige plaat trouwens...
Zeker een prachtig album met als mijn persoonlijk favoriete nummer "Franse Auto" .

avatar van Simon Smith
Simon Smith (crew)
Zeer passende titel ook, bij dit album. De foto van Henk Westbroek achter op de cd is trouwens hilarisch jaren '80 .

Volgens mij zingt Henk W. geen enkele noot op "Alles Geprobeerd"...

Toch niet hé!? Ik had een discussie/weddenschap met een vriend. Ik zei dus dat Henk Westbroek niet zingt en hij zei van wel (had hij ergens gehoord, de leugenaar).

Ik ben dus erg blij dat het mooiste Nederlandstalig lied niet door die kokosmakroon is gezongen.

avatar van Marty McFly
Als je aan Henk W. komt, dan kom je aan mij!

Hans Brouwer schreef:

"Vroeger was je knapper"... geldt ook voor jou Hans?

avatar van Hans Brouwer
Marty McFly schreef:

"Vroeger was je knapper"... geldt ook voor jou Hans?
Zeker. Vroeger was ik een lange jonge God met een heerlijk lichaam en mooi, lang, krullend haar tot over mijn schouders. Tegenwoordig ben ik een nog steeds lange, enigszins te dikke, kale en bij tijd en wijle wat depressieve man met een verlopen kop.....Maar ik zit er niet mee en mijn vrouw geloof ik ook niet .

Marty McFly schreef:
Als je aan Henk W. komt, dan kom je aan mij!

Nou, kom maar op dan.

Hans Brouwer schreef:

Nou, kom maar op dan.

Bij wijze van spreken dan hè...

avatar van Rinus
Erg goede plaat, zowat op het niveau van het debuut. Alles geprobeerd heeft een waanzinnig mooi einde. Mooie productie weer.

avatar van Djarune
Heb net alle nummers beoordeeld en kom uit op een 3,5. Sommige nummers zoals 'net zo lief gefortuneerd' en 'nooduitgang' schieten er voor mij echt uit en atoombom en ik dans, dus ik besta zijn dieptepunt. Voor de rest vind ik dit een goed album!

avatar van lennon
Mooi album!

Franse auto alleen al is een reden om dit album aan te schaffen!