Status Quo - Whatever You Want (1979)

Label: Vertigo

1. Whatever You Want (4:04)
  2. Shady Lady (3:00)
  3. Who Asked You (4:00)
  4. Your Smiling Face (4:25)
  5. Living on an Island (4:48)
  6. Come Rock with Me (3:16)
  7. Rockin' On (3:25)
  8. Runaway (4:39)
  9. High Flyer (3:47)
  10. Breaking Away (6:44)
  11. Hard Ride * (3:57)
  12. Bad Company * (4:30)
  13. Another Game in Town [Demo] * (2:22)
  14. Shady Lady [Demo] * (2:51)
  15. Rearrange [Demo] * (3:08)
  16. Living on an Island [Single Version] * (3:47)
avatar van Dirkrocker
Oow wat hou ik toch van de quo albums uit de jaren 70. Ook deze krijgt van mij de volle sterren. Het album begint natuurlijk met en klassieke hit die iedereen wel kent. En rock ik elke weer met het nummer mee. Vervolgens rocken we lekker door met heerlijke nummers als shady lady,who asked you en your smiling face. Daarna krijgen Living in a island, wat me altijd beetje aan de eagles doet denken, niks mis met eagles maar vind het niet echt een quo song. Toch stoort het me niet en laat hem lekker aan staan. Vervolgens herpakt het album weer het ouwe rock niveau. Nee die mannen konden wel songs schrijven toen der tijd. Vaak word ze verweten dat het simpel is en 3 akkoorden rock. Maar ik vind ze uniek in wat ze doen en je moet het toch maar schrijven. Wel heb ik stukke minder met de albums die ze in de jaren 80 schreven en heb ik ook niet meer zo gevolgd. Maar snap ook wel als band zijnde dat je na en tijd wat anders probeert en uitdaging wil blijven houden. En ook daar waren weer liefhebbers voor, want ook toen hielden ze succes. Alleen ik haakte af maar de jaren 70 van ze vind ik goud. En geniet er na alles grijs gedraaid te hebben nog steeds van

avatar van Heer Hendrik
nou ja zeg. Rij ik vanochtend naar mijn werk draait Gerard Ekdom ineens Living on an island. Een nummer van Status quo die heden ten dage eigenlijk nooit meer gedraaid wordt op de radio. Blijkbaar was ik er zo van onder de indruk dat er prompt van alles mis ging op mijn werk. Tijdens het herstellen van een paar fouten dacht ik even: heerlijk man, nu wil ik even helemaal alleen naar een eiland met op de achtergrond nog een keer "living on an island" . Bedankt heer Ekdom om even weg te dromen

avatar van Hans Brouwer
Heer Hendrik schreef:
Bedankt heer Ekdom om even weg te dromen
Heer Ekdom, ik weet niet of u berichten op MusicMeter leest... U zou mij echt een heel groot plezier doen als u het nummer "What Ever You Want" in uw show draait... In dat geval gaat heer Brouwer in navolging van Heer Hendrik naar een eiland waar alleen muziek van Status Quo wordt gedraaid...

avatar van Dirkrocker
Ik heb altijd en klein dingetje met deze plaat. Your smiling face word bij mij op het einde raar afgekapt, en springt dan over op living on an island. Nu heb ik de plaat van mijn oude heer geërfd dus hij heb aardig wat draai uren erop zitten. Maar goed valt niks aan te zien , en verder geen probelemen. Nu waren we tijdje terug met wat maten bij elkaar, avondje speciaal bier proeven, hapje en natuurlijk muziek, je kent het wel. Halverwege de avond kwam deze plaat op de tafel, en verrek die plaat van me maat deed hetzelfde. En nee het lag niet aan de drank, m’n maat dacht precies hetzelfde, dat het aan z’n plaat lag. Dus nu ben ik nieuwsgierig geworden of meer mensen dat hebben? Foutje ? Of puur toeval? Kan er niks over vinden l.

avatar van RonaldjK
Nee, ik herken dit niet. Heb nog altijd het originele cassettebandje uit 1979 en daarop klinkt hetzelfde als op cd en streaming: Your Smiling Face wordt uitgefaded, een korte stilte en dan Living on an Island. Niks vreemds dus.

Misschien heb jij een persing met een foutje erin?

avatar van B.Robertson
Niet herkenbaar op LP en CD. LP is een Franse, met die labelopdruk zilvergrijs/zwart. CD is een 2005 uitgave en beide keren een (snelle) fade-out van 'Your Smiling Face'. Songmateriaal werd veelal door een Quo-lid in combinatie met Bown, Young of Frost geschreven; weinig de koppen bij elkaar gestoken dus, al leverde dat één van de laatste echt sterke albums op.

avatar van Dirkrocker
Ik heb de Cd ook hiervan idd, voor in de auto maar daar heb ik het ook niet. Het is puur de LP. Het laatste stukje word afgekapt en springt door naar volgende nummer. Maar dan is en pers foutje idd het meeste logische verklaring.

avatar van RonaldjK
Waarschijnlijk hebben jij en je maat dezelfde persing gekocht. Als je (op Discogs) opzoekt/vergelijkt welke precies, zul je vermoedelijk constateren dat die tot dezelfde lichting behoren.

avatar van Dirkrocker
Ja ik heb hem van me pa en m’n maat ook , en aangezien die vroeger ook goed bevriend waren is de kans zeer groot idd en heb je bijna Discogs niet nodig haha maar neem aan dat er dan meer platen moeten zijn met dat probleem of en keer gemeld zou moeten zijn? Aangezien je der ook niks over kan vinden. Of het moet over en kleine oplagen gaan.

avatar van B.Robertson
Kan er ook niks over vinden, dacht aan een verschil in mix ofzo. Zou net wat zijn: voor het effect een abrupte overgang naar 'Living on an Island'. Op 'Never Too Late' staat ook zo'n abrupte overgang na 'Mountain Lady'.

avatar van RonaldjK
Inderdaad, maar daar is het zo bedoeld.

avatar van GP
GP
Toen ik het album kocht en voor het eerst beluisterde was ik net 14/15 jaar oud, WYW, Shady Lady en Runaway waren toen mijn favorieten! Door de jaren heen is het totaal gedraaid en zijn 'Your Smiling Face', 'High Flyer' en 'Breaking Away' de favorieten geworden! 'Living on a Island' heb ik altijd een heel fijne break gevonden in het Quo repertoire met prima zang van Rick! Ik vind het 'overall' een Top-album !!