Mac DeMarco - 2 (2012)

Canada
Label: Captured Tracks

1. Cooking Up Something Good (2:41)
  2. Dreamin' (2:27)
  3. Freaking Out the Neighborhood (2:53)
  4. Annie (3:10)
  5. Ode to Viceroy (3:53)
  6. Robson Girl (2:56)
  7. The Stars Keep on Calling My Name (2:22)
  8. My Kind of Woman (3:10)
  9. Boe Zaah (1:41)
  10. Sherrill (2:29)
  11. Still Together (3:39)
avatar van mauricez
Heerlijke plaat!!

avatar van lost in music
mauricez schreef:
Heerlijke plaat!!

Eens!

Heerlijk gitaartje...relaxte zang en teksten die de moeite waard zijn.
Lekker korte nummers ook die er voor zorgen dat je dit album moeiteloos op repeat kan zetten.

avatar van venderkets
Aardig, al heb ik dit tjoeke-tjoeke tempo na drie nummers wel gehad.

avatar van Tha)Sven
Heerlijke debiel, lekker spacen, niks mis mee. Gewoon los.

avatar van Deranged
Ook een lekker plaatje. Noemenswaardig vind ik overigens ook zijn gitaarsound en manier van spelen. Het heeft wel iets aparts. Zoals op Ode to Viceroy.

avatar van Deranged
Deze man schrijft echt hele leuke liedjes voor als je een beetje leip bent, doordeweeks midden in de nacht.

En Ode to Viceroy vind ik zelfs een klein meesterwerkje. Ik heb echt veel bewondering voor zijn gitaarwerk.

Hij is geen Edje van Halen maar dat is dan ook niet waarmee je mij in kan pakken, het is meer het simpel maar doeltreffend spot on de toon zetten dat hij doet.

avatar van Sjaakspeare
'Ode to Viceroy' is inderdaad erg fijn.

Wederom een zeer aangenaam album. Ik las een youtube-comment die me deed glimlachen, het is inderdaad zo dat de openingstrack klinkt alsof je doorheen bikinibroek (Spongebob) kuiert.

Freaking out the Neighborhood zit al dagen rostvast in mijn hood te spoken. Naast de uitstekende melodie is het ronduit hilarisch hoe hij zich probeert te excuseren tegenover zijn moeder nadat een gig uitwat uit de hand liep. (tip: ga zelf creatief aan de slag met de woorden 'anus' en 'drumstick')

Still Together is nog zo'n opmerkelijke track. Ik hou wel van de ietwat gevoeligere/melancholischere Mac.

Puik album. Niets-aan-de-hand-muziek die blijft entertainen.

avatar van Teunnis
Franck Maudit schreef:

Ik had al zo'n raar nostalgisch gevoel hierbij. Spongebob inderdaad!

Briljant en uniek.

Thekillers87327
Heerlijk chille plaat! Lowback rock met een stevige doses drugs er gratis bij.
Jaren 60-70s plus de arctic monkeys hoor ik er af en toe in.
Annie En ode to viceroy zijn de beste songs voor mij op dit album.
Als geheel klopt het plaatje ook!
Snel meer checken van deze gast