Björk - Bastards (2012)

IJsland
Electronic / Pop
Label: One Little Indian

1. Crystalline [Omar Souleyman Remix] (6:39)
  2. Virus [Hudson Mohawke "Peaches and Guacamol" Rework] (4:49)
  3. Sacrifice [Death Grips Remix] (4:17)
  4. Sacrifice [Matthew Herbert's Pins and Needles Mix - Edit] (0:37)
  5. Mutual Core [These New Puritans Remix] (3:54)

met Soloman Is. Song

6. Hollow [16-bit Remix] (7:00)
  7. Mutual Core [Matthew Herbert's "Teutonic Plates" Mix] (5:05)
  8. Thunderbolt [Death Grips Remix] (5:04)
  9. Dark Matter (Alva Noto Remodel) (5:40)
  10. Thunderbolt [Omar Souleyman Remix] (7:23)
  11. Solstice [Current Value Remix] (6:28)
  12. Moon [The Slips Remix] (6:07)
  13. Crystalline [Matthew Herbert Remix] (5:17)
avatar van bone machine
bone machine (crew)
Remix album van het vorig jaar verschenen Biophilia.

avatar van dix
dix
Omar Souleyman remixes ? Dat wordt stuiteren

avatar van deek
Crystalline [Omar Souleyman Remix]

erg mooi nr..

avatar van papat
Mooie remixes. Als album beter dan het 'oorspronkelijke' Biophilia.

beatcluster
Erg goede remixes zeg, dat had ik eigenlijk niet zo verwacht! Ik vind de oorspronkelijke nummers wel beter, al komen de remixen daar wel heel erg in de buurt. Maar de remixen zijn een zeer welkome aanvulling op het oeuvre van Björk; ze voegen hele andere dimensies toe aan de nummers (met name de remixen van Omar Souleyman), maar het 'botst' absoluut niet.
Ook vindt ik de remixen toegankelijker dan de oorspronkelijke nummers, dus het zal wat makkelijkere kost zijn om het allemaal achter mekaar te beluisteren i.t.t. Biophilia. Wat ik dan wel jammer vind, is dat niet alle remixen van Biophilia op deze cd staan en dat niet van elk nummer een remix op Bastards staat (waar is Cosmonogy?).
Alsnog belandt dit remixalbum zeker weten nog op het nippertje in mijn top 10 van het afgelopen jaar. Ik ben erg positief verrast!