Urban Heroes - Who Said... (1980)

Label: Fleet

1. Get It (3:20)
  2. Not Another World War (3:30)
  3. Da Da (3:00)
  4. Headlines (3:15)
  5. Dancin' Okay (4:45)
  6. We Are Urban Heroes (3:25)
  7. Into (1:15)
  8. 1980 (Has Just Begun) (4:05)
  9. Lovin' You, Lovin' Me (4:00)
  10. Baby Come Back (3:00)
  11. Saturdaynights in Peking (2:35)
avatar van lebowski
Nederlands bandje dat heel even hoge ogen dreigde te gaan gooien en zelfs op de drempel van een internationale doorbraak leek te staan. Vele bezettingswisselingen gooiden roet in het eten. Doet nu allemaal wel heel erg gedateerd aan, typische eind 70 / begin 80-sound, a la Wild Romance. Not Another World War is nog steeds een sterk nummer, dat wel.

Pieter Paal
Ik zag ze toen in het t.v.-programma 'VARA's Popkrant' en deden ook het fantastische 'Get it'.

avatar van Bluebird
Yep, hedentendage niet meer dan jeugdsentiment. Ik was toch redelijk waus van dit bandje in die tijd want het klonk ''kick in the ass''- vrolijk en donker tegelijk. Rock met reggae en ska invloeden, meeliftend op het suc6 van The Police, The Cure, Fischer Z en nog wat van die tijdverschijnselen.

avatar van reptile71
Hier en daar best leuke muziek. Dat gedateerde valt me ook wel mee, niet op een ergerlijke manier in elk geval en niet meer dan de meeste andere muziek uit die tijd. 'Headlines' is best een leuk new wave nummertje.
Kant B wordt alleen nogal zwak door 'Lovin' You, Lovin' Me' (dat dan weer wel meer ergerlijk gedateerd klinkt) en de onnodige cover 'Baby Come Back'.

avatar van Jonestown
starrrrrrrrrrrrrrrrrr ... lekkerrrrrrrrrrrrrr ..

avatar van Pitchman
'Get It , ' Not Another World War' en We are Urban Heroes zijn de prijsnummers. De rest van het materiaal kan niet tippen aan deze songs. Vroeger wel grijs gedraaid deze liedjes want ze zijn wonderschoon. Jammer dat het hele album niet van dat niveau is anders was het een klassieker. Heb ook de cd gekocht via het ter ziele gegane Fonos.