George Harrison - The Concert for Bangladesh (1972)

Label: Apple

1. Ravi Shankar - Introduction (6:17)
  2. Ravi Shankar - Bangla Dhun (17:22)
  3. Wah Wah (3:45)
  4. My Sweet Lord (4:50)
  5. Awaiting on You All (3:07)
  6. Billy Preston - That's the Way God Planned It (4:30)
  7. Ringo Starr - It Don't Come Easy (3:09)
  8. Beware of Darkness (3:43)

met Leon Russell

9. Introduction of the Band (2:58)
  10. While My Guitar Gently Weeps (4:53)
  11. Leon Russell - Jumpin' Jack Flash / Youngblood (10:39)
  12. Here Comes the Sun (3:48)
  13. Bob Dylan - A Hard Rain's Gonna Fall (5:36)
  14. Bob Dylan - It Takes a Lot to Laugh, It Takes a Train to Cry (3:12)
  15. Bob Dylan - Blowin' in the Wind (4:45)
  16. Bob Dylan - Mr. Tambourine Man (4:40)
  17. Bob Dylan - Just Like a Woman (5:28)
  18. Something (4:53)
  19. Bangla Desh (4:55)
  20. Bob Dylan - Love Minus Zero/ No Limit * (4:19)
totale tijdsduur: 1:42:30 (1:46:49)
Lazarus Stone
wawah!
volgens Olivia gaf George op het laatste moment, het ultieme moment voor hem, licht,
ik geef de voorkeur aan de DVD, jammer dat Badfinger niet aan bod komt.

sup: Geo verlichtte de hele kamer, en dat kan waar zijn, voor verstaanders.
hoe je het opvat.

avatar van goldendream
Voor de kenners:
- Speelt Eric Clapton op elk nummer gitaar?
- Op welke nummers is zijn gitaarspel het best?

avatar van Ducoz
Ik denk dat Clapton op alles mee speelde want hij maakte deel uit van de band. Echter niet op de Dylan(En niet met Ravi ofcourse) nummers trouwens. Ik heb de DVD niet gezien dus weet niet precies welk stukje uit welk nummer door welke gitarist werd gespeeld want er stonden er een aantal op het podium...

avatar van devel-hunt
Clapton speelt op bijna alles mee except de set van Ravi Shankar, Bob Dylan en ook niet op Here comes the sun.
Clapton weet overigens niets meer van het concert. Hij was in die tijd zwaar aan de heroine en heeft vlak voor opkomst een flink shot genomen. Door die toestand is het George zelf die op veel nummers de voornaamste gitarist is. Alleen op While my guitar gently wheeps lijkt Clapton plots even op aarde.
Dylan was ook heel onzeker en labiel in die periode. Hij verstopte zich op de wc. Vijf minuten voor hij op moest wist niemand waar hij bleef en uithing. Manager Allen Klein trof hem toevallig in een hoekje van de wc en heeft hem over weten te halen het podium alsnog op te gaan.
Zelfs toen George hem aankondigde met de woorden, Got a friend of us all, mr Bob Dylan wist Harrison niet of Dylan het podium op zal stappen.

avatar van henk01
Maar weer eens even voor gaan zitten. Blijft een klasse optreden! Op dvd/cd

couple numbers of Leon!

avatar van AbleMable
Jammer genoeg niet op Spotify maar gelukkig heb ik het CD boxje nog en ook nog wel ergens de LP box.
Ik heb alleen nooit dat gepriegel van Ravi Shankar kunnen aanhoren. Hoogtepunten voor mij zijn de bijdrage's van Billy Preston, Leon Russell en George Harrison zelf met ook prachtige versie's van Something, Here Comes The Sun en While My Guitar Gently Weeps. Maar ook Awaiting On You All en Beware Of Darkness zijn prachtig. En ook grappig blijft het om Ringo te horen stoeien met de tekst en zang van It Don't Come Easy (overigens prima nummer). En ik vind Bob Dylan niet op zijn best hier.
Maar leuk om weer eens op te zetten vanaf track 3 dan....

avatar van henk01
Vindt Dylan juist ijzersterk hier.