Ramones - It's Alive (1979)

Punk / Rock
Label: Sire

1. Rockaway Beach (1:57)
  2. Teenage Lobotomy (1:54)
  3. Blitzkrieg Bop (1:56)
  4. I Wanna Be Well (2:20)
  5. Glad to See You Go (1:49)
  6. Gimme Gimme Shock Treatment (1:34)
  7. You're Gonna Kill That Girl (2:24)
  8. I Don't Care (1:36)
  9. Sheena Is a Punk Rocker (2:15)
  10. Havana Affair (1:34)
  11. Commando (1:35)
  12. Here Today, Gone Tomorrow (2:40)
  13. Surfin' Bird (2:19)
  14. Cretin Hop (2:00)
  15. Listen to My Heart (1:40)
  16. California Sun (1:45)
  17. I Don't Wanna Walk Around with You (1:35)
  18. Pinhead (2:16)
  19. Do You Wanna Dance? (1:40)
  20. Chainsaw (1:25)
  21. Today Your Love, Tomorrow the World (2:40)
  22. I Wanna Be a Good Boy (2:08)
  23. Judy Is a Punk (1:14)
  24. Suzy Is a Headbanger (1:51)
  25. Let's Dance (2:05)
  26. Oh Oh I Love Her So (1:40)
  27. Now I Wanna Sniff Some Glue (1:20)
  28. We're a Happy Family (2:02)
avatar van Dielie
alle grote klassiekers of toch veel ervan op één live-album met een sound alsof ie opgenomen is in een studio, zeker de moeite! Ik ben wel nooit fan geweest van live-albums, maar het gaat hier om de Ramones natuurlijk 4

avatar van Jeanicious
Helemaal mee eens. Dit was mijn kennismaking met de Ramones. Je kent het wel, na talloze biertjes en een avond stappen nog ergens een feestje bouwen, in het huis van iemand die je niet kent, met mensen die je nog nooit gezien hebt, maar toch een fantastische sfeer, mede dankzij de positieve muziek van de Ramones.
Do you wanna dance? Hell yeah!!

dutch2
Ik heb deze geweldige cd gekocht vanwege de herinneringen aan een concert van The Ramones tijdens het festival van Torhout in 1984. De organisatie had het rampzalig besluit genomen om The Ramones het festival te laten openen. En daar sta je dan om 11 uur 's ochtends met een bakkie koffie in je hand. Gabba gabba hey!

He dutch2, was dat niet in 1985? Ik was daar ook, was toch die editie met R.E.M., Depeche Mode en U2!

avatar van Stokowski
Er zijn niet veel live elpees die goed zijn. Meestal liever de studio versie. Ooit The Ramones gezien op Werchter (fantastische sound) en op Pukkelpop (ontzettend slordig). Maar deze dubbele live is absolute topklasse. Alles zit zo strak. Ongelooflijk. Twee platen lang een glimlach op mijn gezicht. En vandaag ontdekt: Joey Ramone heeft een absolute soulstem. De Otis Redding van de punk!

avatar van Droombolus
Live platen blijven voor mij de enige verantwoorde manier om dit soort bloed, zweet & tranen R&R bands te beluisteren. In de studio gaat IMO echt tè veel aan sfeer verloren. Dit is gewoon de ultieme Ramones plaat ......

EVANSHEWSON
Hoi, ik kocht ooit eens goedkoop de verzamelaar Ramones - Loud, Fast Ramones: Their Toughest Hits , en ik vond er geen bal aan, ik kende eigenlijk enkel Rock'n Roll Highschool, voorlopig nog steeds het enige nummer dat ik echt kan genieten.

Ik begrijp deze band echt niet, ik hoor geen goede melodiëen, of hooks, ik hoor enkel stuurloze pokkeherrrie, ik vrees dat ik nooit in hun muziek zal kunnen "inkomen", hoe erg ik ook mijn best doe.
Tja...

Harald
Tja...Punk is geen Pop, het is gewoon een andere muzikalische wereld. Je houd ervan of niet. Ik heb ze twee keer kunnen live zien, een keer ook in Paradiso Amsterdam, Konzerte die nog steeds in mijn hoofd zitten. Warm-ups hebben ze niet nodig gehad One...two...three...four....en dan 1000 % energie van het begin tot het eind.

avatar van DeMart
Sinds den beginne een Ramones adept geweest. Dit live-album is hun beste werk. Snap niet dat er meer albums van Thriller verkocht zijn dan It's Alive.....

jeko
Niet slecht hoor, een hoop energie enzo, maar na tien nummertjes heb ik het ook wel weer gehoord.

Gish
Lekker voor in de auto, gaan met die banaan.
Het leuke is dat de LP versie een aantal langzame tracks kent die ze op de CD hebben weggelaten. Het tempo moet hoog blijven.
Beste live CD van de Ramones en zeker bij de top 10 beste Live albums aller tijden. Toch ?
De Godfathers van de PunkRock die op dit moment vast de Hemel onrustig maken.
He ho let's go !!

jeko schreef:

Echt luister muziek is het natuurlijk niet .....

avatar van De Ulk
Gish schreef:

Huh? Mijn dubbel-LP heeft exact de tracklist welke hierboven vermeld staat, welke nummers hebben ze op jouw CD weggelaten dan?

avatar van songrobber
Lichtflits, donderslagen en The Ramones in Sneek! Jazeker jaren terug en ik was erbij.Niet eens zo ver mijn huis nu.
Joey met zijn vuist omhoog, ja dat beeld zal me altijd bijblijven.Ik denk er nog af en toe aan als ik langs de ijsbaan fiets, waar ze midden in de zomer, tijdens een heftig onweer dus, optraden.
Soms schud in mijn hoofd, " van hoe was dat toch mogelijk, The Ramones in mijn woonplaats!"
Heb nu hun eerdere albums en de Raw DVD als herinnering .!Commando is mijn favoriete Ramones nummer.1,2,3,4

Alleen daarom al 5 sterren

PriestMaiden
Eén van de beste live albums ooit gemaakt door de beste punkband ooit. Alle songs zijn Ramones-klassiekers.

Vandaag op 180gr vinyl ontvangen vanuit the States.
Geweldige plaat! Wat een energie!

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
PriestMaiden schreef:

Helemaal mee eens

Deze plaat heeft mijn leven veranderd, overdubs of niet, I DON'T CARE!!!!
Ik heb deze plaat dus nu 30 jaar, geen tikje te horen, beetje een gotspe uitbrengen op 180gr vinyl.

Milestones
Ik wil een stukje tikken maar kan niet stilzitten

Gabba Gabba Hey !

avatar van ricardo
Na Loco Live gekocht te hebben, ben ik ook erg benieuwd naar dit live album nu. Maar kan me eigenlijk niet voorstellen dat deze nog meer energie en een beter geluid heeft dan Loco Live. Dit zal vast meer een live klassieker van Ramones zijn omdat het hun eerste live plaat is. Wie zou mij het verschil tussen die 2 platen kunnen vertellen.

Hetzelfde heb ik met Motorhead, daar vind ik het live album Everything Louder Than Everyone Else ook beter dan No Sleep T'ill Hammersmith, wat wel hun beoogde klassieker is.

avatar van ricardo
Deze heb ik vanmiddag gekocht en het klinkt echt als een klok. Wat een energie spat er vanaf. Dit klinkt een stuk beter dan de nummers van de gelijknamige studio versies. Alleen deze klinkt een stuk 'gewoner' dan Loco het live album uit 1991. Die vind ik nog een stuk feller, gemener en nog energieker klinken. Ik heb de Ramones net ontdekt en sentimenten uit het verleden tellen voor mij dus niet mee.

Mijn voorkeur gaat dus duidelijk uit naar Loco wat de albums betreft die ik tot nu toe ken dan van Ramones.

avatar van James Douglas
De DVD met de beelden van dit optreden op oudejaarsavond 1977 in de Rainbow theatre zijn in ieder geval fantastisch, idem voor het geluid. Mijn vraag is echter of dit ook de opnamen betreffen die exact te horen zijn op deze lp-release van It's Alive? Marky Ramone liet namelijk in een interview weten dat gitaar, bas en de vocalen opnieuw in de studio zijn gedaan. Met andere woorden; is er op die DVD nog gesleuteld aan het geluid ten opzichte van de Lp-release?

avatar van cadaver69
One two three four.....gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan.
De feestmuziek bij uitstek. Heb ze met vrienden 2 x in belgie mogen aanschouwen eind jaren 80.
GROOT FEEST was dat, en geen pauzes maar gewoon 33 nummers achter elkaar eruit knallen.
Voor veel bands een inspiratiebron geweest. Live ook altijd stukken sneller dan op hun studioplaten. Toch knap van de bandleden dat ze het zolang hebben uitgehouden bij elkaar want echt vrienden waren het niet. Jammer dat Joe, Johnny en Dee Dee door drugs en ziekte niet oud zijn geworden.

And now i wanna sniff some glue.

Een van de beste live-albums ooit.
Ik heb hem op LP én op CD, wat mij opvalt is dat het geluid op de LP een stuk beter is (de CD klinkt wat 'vlak').
Waarschijnlijk een kwestie van slechte CD-mastering.

avatar van Droombolus
Er zit ook veel te weinig laag in het CD geluid. Ik moet de lage tonen op de versterker bijna helemaal opendraaien voordat de bas er een beetje overtuigend uit komt ...... Heel jammer.

Klopt., geen basgeluid.

avatar van EttaJamesBrown
Er is maar 1 band die klinkt als the Ramones. IJkpunt in de geschiedenis van de vierkwartsmaat.

avatar van AOVV
Zéér leuke plaat, de Ramones in zesde versnelling. 28 nummers worden er in minder dan 55 minuten doorgejaagd, zonder dat het afgeraffeld klinkt. Deze live-plaat bewijst eens te meer dat de Ramones de koningen van de puntigheid waren, en hoewel geen van de toenmalige leden nog in leven is, zal deze band voor mij nooit ophouden te bestaan.

4 sterren

avatar van popstranger
En in de Humo bekroond als het beste live album aller tijden...

avatar van EttaJamesBrown
popstranger schreef:
En in de Humo bekroond als het beste live album aller tijden...

Daar is ook niets tegenin te brengen. Ik voel mij ook vereerd dat ik ze een keer of 3 live heb gezien. In de nadagen weliswaar.