Ramones - It's Alive (1979)

Punk / Rock
Label: Sire

1. Rockaway Beach (1:57)
  2. Teenage Lobotomy (1:54)
  3. Blitzkrieg Bop (1:56)
  4. I Wanna Be Well (2:20)
  5. Glad to See You Go (1:49)
  6. Gimme Gimme Shock Treatment (1:34)
  7. You're Gonna Kill That Girl (2:24)
  8. I Don't Care (1:36)
  9. Sheena Is a Punk Rocker (2:15)
  10. Havana Affair (1:34)
  11. Commando (1:35)
  12. Here Today, Gone Tomorrow (2:40)
  13. Surfin' Bird (2:19)
  14. Cretin Hop (2:00)
  15. Listen to My Heart (1:40)
  16. California Sun (1:45)
  17. I Don't Wanna Walk Around with You (1:35)
  18. Pinhead (2:16)
  19. Do You Wanna Dance? (1:40)
  20. Chainsaw (1:25)
  21. Today Your Love, Tomorrow the World (2:40)
  22. I Wanna Be a Good Boy (2:08)
  23. Judy Is a Punk (1:14)
  24. Suzy Is a Headbanger (1:51)
  25. Let's Dance (2:05)
  26. Oh Oh I Love Her So (1:40)
  27. Now I Wanna Sniff Some Glue (1:20)
  28. We're a Happy Family (2:02)
avatar van Droombolus
Dat bewijst eens te meer dat de Humo vooral geprezen dient te worden voor de geweldige strips die er ooit in verschenen ........

avatar van Cellulord
Als je dit eens live zou (hebben) kunnen meemaken zou dit wel eens echt vuurwerk kunnen zijn.
Maar op plaat klint het uiterst afgezaagd.
Een van de weinige platen die ik, dit jaar, niet krijg afgespeeld. Heb het opgegeven na track 10.
Heb trouwens nooit verstaan waarom dit punk is. Dit is toch gewoon (snelle) rock'n'roll.

avatar van henkiev
BRILJANTE PLAAT!

Cellulord schreef:
Maar op plaat klint het uiterst afgezaagd.

Is punk niet begonnen als snelle smerige rock n roll?

Wanneer o.a. de muziek van The Clash punk wordt genoemd, dan mag je dit m.i. toch gerust ook
punk noemen. Destijds vaak beluisterd, nog op cassette want zo ging dat vroeger: Met vrienden
een uitwisseling van opnames via de elpees. Kan me nog herinneren dat ik eerst wennen moest
aan het zeer hoge tempo waarmee de nummers voorbijvliegen, maar na meerdere luisterbeurten
werkte het onvervalst als een tierelier.