Freddie Mercury - The Freddie Mercury Album (1992)

Label: EMI

1. The Great Pretender [7" Version] (3:29)
  2. Foolin'Around [Steve Brown Mix] (3:38)
  3. Time [Nile Rodgers Mix] (3:52)
  4. Your Kind of Lover [Steve Brown Mix] (4:01)
  5. Exercises in Free Love (4:00)
  6. In My Defence [Ron Nevison Mix] (3:54)
  7. Mr. Bad Guy [Brian Malouf Mix] (3:58)
  8. Let's Turn It On [Jeff Lord-Alge Mix] (3:48)
  9. Living on My Own [Julian Raymond Mix] (3:41)
  10. Love Kills [7" Version] (4:32)
  11. Barcelona [Album Version] (5:36)

met Montserrat Caballé

Op het juweeltje "In My Defence" na een album wat wat mij betreft niet uitgebracht hoefde te worden.
Vooral van zo'n remix versie als "Living On MY Own" krijg ik gewoon de kriebels.
Verschrikkelijk!

avatar van Drs. DAJA
Dit is gewoon een soort "The Best Of". een compilatie van singles, "Barcelona" en "Mr. Badguy". Wel leuke Greatest hits hoor.

Er staan wel veel remixes op.
Opzicht wel leuk,maar geef mij maar de originele versies.

Bobiej
Op de foto gaat het al slecht met Freddie...shiiit alsof je tegen een vampier aankijkt zó wit.

EVANSHEWSON
Drs. DAJA schreef:

Natuurlijk is Freddie altijd wat over the top, en geweldig CAMP, maar ook gewoon onweerstaanbaar!

Het moet niet alle dagen caviaar zijn voor me, gewoon lekkere frieten met stoofvlees (carbonade) daar kan ik ook enorm van genieten, dus af en toe ook van deze kompiel van de Freddie met het paardengebit! Hij was me der ééntje!

En deze ceedee duurt tenminste niet te lang, precies lang genoeg!

4 sterren ****

avatar van Peter88
Mooi overzicht van Freddie solo.

Pieter Paal
Ik moet ineens denken aan het liedje 'Zat ik maar op Zanzibar' van Heer Hugo Waard.

avatar van Germ
Germ (crew)
Toch gek dat Mercury (bij Queen toch een begenadigd songwriter) solo zulke rotzooi kan afleveren. Hier en daar een goed moment maar het meeste is gewoon nep opera en kitsch.

Deze hoes is ook werkelijk vreselijk, was er nou echt geen betere foto te vinden?

avatar van kaztor
Ja, ik trek dit toch ook niet echt. Vind het een beetje te.... Nouja, het laat best veel zien van Freddie's wereldje.
Ieder z'n meug, natuurlijk.
Kan Queen daarentegen altijd wel waarderen, trouwens.

Down_By_Law
Die remixes... vreselijk! Toch de moeite waard omdat er een aantal nummers op staan die niet eerder op plaat gezet werden: 'Time' en 'In My Defence' uit de musical "Time", de Platters cover 'The Great Pretender', en 'Love Kills' uit de film "Metropolis". Die laatste heb ik overigens nooit goed gevonden. 'Exercises In Free Love' was een b-kantje.

avatar van SoNick
Staan echt wel een aantal gouden nummers op hoor. Ook muziek die hedendaags nog steeds actueel is.

Living on my own vind ik juist een supernummer op dit album.

Jack in the Box
Ik moet altijd weer lachen als ik Freddie 'Just laughing and GAY like a clown' hoor zingen.
Die cover-versie van The great pretender moet je ook niet te zwaar nemen, Freddie Mercury was naast een geniaal componist ook een echt feestbeest.

avatar van The_CrY
Een leuke verzamelplaat met wat zeldzaamheden en remixen van zijn oudere nummers. Wat mij betreft zijn de remixen leuker, met name Let's Turn It On en Living On My Own, maar geweldig is anders. Toch zeker wel een leuke plaat hoor, maar bij Queen is de man beter bezig geweest.

avatar van kaztor
Vreselijk, dat Living On My Own.

Fido dédé!!

Love Kills vind ik hierop het beste nummer en The Great Prertender vind ik ook smaakvol gedaan . Over het algemeen lijkt het me echter een beetje té 'fido dédé' en de bombast van een Barcelona is ook niet aan mij besteed.

Door in my defence en time nog wel een interessant album, maar de remixen op dit album zijn echt al erg.

Ook leuk dat the great pretender eindelijk eens op cd verscheen, maar verder is dit album pure geld klopperij geweest natuurlijk.

De 1e editie had nog een aantal leuke postcards bij het cdtje zitten (tja, je moet wat om verkoop te stimuleren )

Ik heb hem uit mijn vader zijn platenkast gejat, maar ik moet toch zeggen: waar het nergens Queen is, zijn The Great Pretender en Barcelona best aardig te pruimen hoor.
Maar misschien is dat jeugd-sentiment,

Freddie solo is in mijn optiek een behoorlijk pak minder dan zijn werk met Queen . De ktisch is namelijk nog sterker aanwezig . En waar het bij Queen vaak leidde tot briljante vondsten , is het hier vaak net even over de top . Freddie voelde zich als een vis in het water in het jaren 80 tijdperk . Van electronica tot Eurodisco , het kon niet op . The Great Pretender is natuurlijk best leuk , omdat Fred ook niet vies was van zelfspot en die bijhorende clip is om te gillen .

Maar de meeste songs zijn geen echt memorabele kunststukjes . Wat ballads hier en daar , maar aalglad en erg zoet . Love Kills kan er goed mee door , evenals In My Defence . Barcalona is een voltreffer .

avatar van kaztor
Voor The Best Of Freddie heb je met Queen's Greatest Hits III eigenlijk wel genoeg in huis, al hadden ze ook wel even aan Love Kills mogen denken.

bikkel2 schreef:

Maar dat is echt te weinig om tot een voldoende te komen .

Ik zeg ook niet dat het een voldoende waard is,
slechts dat het album hier slechter word afgeschilderd dan het is: het is geen volledige troep.

avatar van Funky Bookie
bikkel2 schreef:

Maar dat is echt te weinig om tot een voldoende te komen .

Ik ben het eigenlijk helemaal met je eens. Alleen vind ik Barcelona zo goed dat ik een halve ster meer geef.

avatar van nlkink
Als je Barcelona van Ronnie Lane hebt gehoord wil je nooit meer iets anders.

avatar van Poles Apart
M'n zus had deze op CD vroeger (gekocht na het succes van "Living On My Own"), dus vaak gehoord, maar ik was er nooit zo kapot van, vandaar de 2 sterren.

Kocht hem een jaar of 4 geleden op LP voor een grijpstuiver op de markt in York (toen de prijzen voor tweedehands vinyl nog laag waren), maar heb hem nog niet beluisterd, eens kijken of er een herwaardering inzit.