Bruno Mars - Unorthodox Jukebox (2012)

Pop / R&B
Label: Atlantic

1. Young Girls (3:49)
  2. Locked Out of Heaven (3:54)
  3. Gorilla (4:04)
  4. Treasure (2:58)
  5. Moonshine (3:48)
  6. When I Was Your Man (3:33)
  7. Natalie (3:45)
  8. Show Me (3:27)
  9. Money Makes Her Smile (3:23)
  10. If I Knew (2:12)
  11. Old & Crazy * (1:55)

met Esperanza Spalding

12. Young Girls [Demo] * (3:38)
  13. Gorilla [Demo] * (3:42)
  14. Moonshine [The Futuristics Remix] * (3:42)
  15. Locked Out of Heaven [Major Lazer Remix] * (4:04)
avatar van Arrie
Mitsiooh schreef:
[...] zijn er op Unorthodox Jukebox bijna tot geen aanstekelijke nummers. Alleen Locked Out Of Heaven en Money Make Her Smile hebben een hoog hit-gehalte.

Dus je vindt Treasure niet aanstekelijk? Serieus? Veel catchier dan dat wordt het niet, toch?

Dit concert heeft mij laten zien dat we nog lang niet van deze man af zijn, ik denk dat ie alleen maar betere songs zal gaan maken. Is echt aan 't groeien.

Van mij mag t volgende album een rock getint album zijn, zijn stem leent zich daar uitstekend voor
[/quote]

Nadat ik 'm live had zei ik meteen: Zijn volgende album moet gewoon rock zijn! Gewoon minder poppie!

lennon schreef:
Gisteren de man live aan t werk gezien.

Wat een talent, dat valt gewoon niet te ontkennen. Geweldige drummer, aardige gitarist, fantastische zanger, en entertainer.

Ik heb een mix van de jonge Michael Jackson, Prince en James Brown aan t werk gezien.

Tijdens de show blijkt voor mij dat de nummers van dit album echt een stuk volwassener zijn dan die van zijn 1e album. Die klinken ook live echt te makkelijk al wordt "marry you" nog opgeleukt door in het midden een snelle versie van de Purple Rain solo te spelen.

Gorilla wordt als laastste nummer gespeeld, en hoe! Deze uitvoering is ronduit geweldig! Supermooi gezongen, en visueel op de achtergrond versterkt met mooie beelden. Het vuurwerk tijdens het refrein maakt t compleet.

Daar ben ik het zeker mee eens! Ik was er ook, geweldig album!

avatar van Mitsiooh
Arrie schreef:

Nu wel Toen ik m'n review schreef had ik 't maar weinig in zijn geheel geluisterd, maar je hebt helemaal gelijk. Treasure is top

avatar van Nicolage Rico
Aardig nummer, dat Gorilla. Mars heeft wel erg vaak naar Michael Jackson gekeken en geluisterd.

YouTube - Bruno Mars Gorilla Live MTV VMA Amazing Performance! HD

avatar van Carolaah
Prima album hoor! Ik vind Bruno Mars wel echt iets toevoegen aan de pop van tegenwoordig. Het album luistert echt heel erg makkelijk weg, catchy en funky beats, met daartussen nog het, wat is het tropische reggae-achtige geluid van Show me, maar verre van kansloos. En natuurlijk de ballads, ook niet vervelend om naar te luisteren.

De lyrics, die laten wat te wensen over, maar dat is wel vaker zo bij makkelijk in het gehoor liggende muziek.. In een groot deel van de nummers is er op z'n minst één zin van de lyrics gericht op seks, kennelijk één van de inspiratiebronnen van Mr. Mars, waarvan Gorilla natuurlijk de kroon spant, overigens wel een guilty pleasure qua songs voor mij.

Goed popalbum, maar wegens de lyrics, gebrek aan diepgang (hm misschien een verkeerde woordkeuze hier ) zowel tekstueel als instrumentaal kom ik niet verder dan de 3,5 - maar zeker niet minder!

avatar van tbouwh
Wisselend. In eerste instantie was ik niet zo blown away van dit 2e album van Bruno Mars, enkel Locked Out of Heaven vond ik een lekker nummer. De waardering voor andere nummers op dit album komt met mate, en vandaar dat ik nu een hogere stem geef dan ik eerder in gedachten had.
Bruno Mars wordt wel de nieuwe Michael Jackson genoemd, en alhoewel vele Jackson-volgers dit misschien zullen ontkennen, geef ik Mars wel een kans om in de toekomst een grote te worden. Ook hij had zijn attitude, danskunsten en hoge bereik mee.
Waar op Mars´ eerste album veel nummers nog kinderlijk waren ( denk bijv. aan de stuitende Lazy Song ), komt Mars hier met serieuzere stof. Alhoewel het hoofddoel blijft catchy popsongs te produceren, zitten nummers als Gorilla en When I Was Your Man ook wel echt goed in elkaar, en overstijgen zodoende wel het label ´gewone popmuziek´. Locked Out of Heaven en Treasure zijn fijne, aanstekelijke popnummers die niet irriteren. Young Girls, Natalie en Moonshine zijn ook prima popnummers. De reden dat ik echter geen topscore toeken is de volgende: Na track 7 lijkt Mars het spoor volledig bijster te raken: Show Me en Money Makes me smile zijn irritante, nietszeggende nummers en stroken totaal niet met de rest van het album. Afsluiter IF i Knew voelt als albumopvulling van een toch al beperkte tracklist( slechts 10 nummers ). Alle plussen en minnen bij elkaar opgeteld kom ik op 3,5*

avatar van Lexcoaster
Twee sterren, en daarmee krijgt 'ie van mij 't voordeel van de twijfel. Een aantal songs zijn catchy, maar verder is het veelal simplistische en voorspelbare popmuziek met weinig substantie. Kindermuziek, eigenlijk. Als het je ding is, prima, maar dus niet aan mij besteed.

ja deze man heb ik live gezien was geweldig bij stem nummers zijn ook leuk

avatar van Funky Bookie
Heerlijke frisse plaat. Ik zag de vergelijking Prince, Michael Jackson, James Brown al, maar ik zou eigenlijk eerder zeggen dat dit richt TTD zit. Hij is wel te vergelijken met bovenstaande grootheden, maar zal hun status m.i. nooit bereiken.
Neemt niet weg dat deze plaat mij zeer positief verrast heeft.

avatar van frolunda
Ik kan wel begrijpen dat dit ten heden dage erg succesvol en populair is maar afgezien van het vrolijke Locked Out of Heaven en het reggae nummer Show me doet het me niet veel.Te gelikt,te zoet en te voorspelbaar.
Doet me in de verte wel aan Michael Jackson denken.