The New Pornographers - Twin Cinema (2005)

Canada
Rock / Pop
Label: Matador

1. Twin Cinema (2:59)
  2. The Bones of an Idol (2:51)
  3. Use It (3:26)
  4. The Bleeding Heart Show (4:27)
  5. Jackie, Dressed in Cobras (3:06)
  6. The Jessica Numbers (3:06)
  7. These Are the Fables (3:29)
  8. Sing Me Spanish Techno (4:16)
  9. Falling Through Your Clothes (2:53)
  10. Broken Breads (3:00)
  11. Three Or Four (3:07)
  12. Star Bodies (4:07)
  13. Streets of Fire (2:41)
  14. Stacked Crooked (4:18)
MMK
Wat een geweldige plaat! Bijna elk nr is een top popsong. 4,5 sterren!

dan k schreef:

Ik heb jou ook al eens gelezen op het schreeuwerige 3voor12 forum maar heb nu wel sterk de indruk dat je of de verkeerde plaatjes luistert, niet goed luistert dan wel een totaal andere smaak hebt.
Dit album is nu 2 jaar oud en staat over 10 jaar nog steeds als een huis. Krachtige powerpop met geweldige melodieeen en een Neko Case, wiens stem naar mijn mening een van de beste is van de afgelopen 10 jaar.
4.5*****

Het 'schreeuwige 3voor12 forum' haha! Idd...

MMK
Nrs van deze plaat komen trouwens regelmatig terug in series, tv reclames en films. Onder andere in 'I could never be your women', 'The Office', een autoreclame en een universiteitsreclame.

Live is deze band overigens ook geweldig. Strak en professioneel.

avatar van steven
De beste New P plaat wat mij betreft.

Ik ken weinig nummers die zo perfect zijn als The bleeding Heart show.

avatar van steven
en sing me spanish techno

avatar van trebremmit
Schitterend album vol met prachtig gemaakte liedjes. Bones of an idol is wel mijn favoriet.

avatar van hallo!
Er staan wel enkele leuke nummers op dit album, maar het verveelt toch te snel. Ze hadden van mij gerust nog wat kunnen inkorten en het is niet bepaald een lang album. Er staan ook wel enkele top poprocknummers op met op kop The Bleeding Heart Show.

avatar van Kuk
Kuk
These are the Fables blijft de hele dag maar in mijn hoofd zitten! Moet de plaat nog wat beter leren kennen, maar dit loopt richting de 4 of 5