The Walkmen - Bows + Arrows (2004)

Label: Record Collection

1. What's in It for Me (2:53)
  2. The Rat (4:27)
  3. No Christmas While I'm Talking (4:30)
  4. Little House of Savages (3:15)
  5. My Old Man (4:46)
  6. 138th Street (3:02)
  7. The North Pole (3:48)
  8. Hang On, Siobhan (3:45)
  9. New Year's Eve (2:20)
  10. Thinking of a Dream I Had (4:33)
  11. Bows and Arrows (5:16)
In de stijl van Spoon en Interpol. Duidelijk geinspireerd ook door U2. Een van de beste albums van 2004.

avatar van andré
Het nummer ''The Rat" vind ik echt geweldig. Zo zouden de Strokes ook kunnen klinken als ze speed in plaats van marihuana gebruikten. Als het hele album van dit niveau is ben ik zeer benieuwd naar de overige nummers. Toch jammer dat flutgroepen als The Libertines en Razorlight als toppers van 2004 worden gezien en deze band schandalig wordt genegeerd (of ben ik doof of blind geweest???) Maar goed, ik loop op de zaken vooruit, misschien valt de rest van het album wel tegen...

jammer dat niet het hele album de intensiteit van The Rat heeft. Enkele nummers komen nog wel in de buurt, zoals Little House of Savages en The North Pole. Maar over de hele lijn valt het enigszins tegen. 3,5*

yosemite44 schreef:

helemaal mee eens

Kid A(cid)
Spoon, Interpol, U2...

Ik hoor er meer The Fall in, oude post-punk, beetje Joy Division, Velvets natuurlijk.

avatar van Omsk
YOU'VE GOT A NEEEEEERVE TO BE ASKING A FAVOR!

Kid A(cid)
CAN'T YOU SEE I'M BLEEDING ON YOUR WALL?

avatar van jannesvd
het muzikale gedeelte van deze plaat vind ik voor het grootste gedeelte top 4* daarvoor. Toch kan ik niet optimaal van dit album genieten door de zanger. Met z'n zanglijntjes is niks mis maar ik denk dat t aan het stemgeluid/stemgebruik ligt. hierdoor 3,5*

avatar van Kaaasgaaf
jannesvd schreef:
Voor mij is die stem juist het grootste pluspunt!

jannesvd schreef:

Wat een geweldig en toch tamelijk originele sound zet deze band neer op dit album. Muzikaal is het inderdaad sterk met rijk gelardeerde rockmuziek, soms mooi en langzaam, dan weer sneller en heerlijk. De eerste zeven nummers zijn erg goed. Daarna gaat het nog heel aardig door.

Ik vind overigens de vergelijkingen hierboven met andere bands enigzins onrecht doen aan de eigen sound van deze band. Ik kan Spoon bijvoorbeeld zeer waarderen, maar dit is toch echt wat anders. In ieder geval de moeite van het luisteren meer dan waard, dit Bows + Arrows.