2Pac - Me Against the World (1995)

Label: Interscope

1. Intro (1:40)
  2. If I Die 2Nite (4:01)
  3. Me Against the World (4:40)

met Dramacydal

4. So Many Tears (3:59)
  5. Temptations (5:00)
  6. Young Niggaz (4:53)
  7. Heavy in the Game (4:23)

met Richie Rich

8. Lord Knows (4:31)
  9. Dear Mama (4:39)
  10. It Ain't Easy (4:53)
  11. Can U Get Away (5:45)
  12. Old School (4:40)
  13. Fuck the World (4:13)
  14. Death Around the Corner (4:07)
  15. Outlaw (4:32)

met Dramacydal

avatar van WeztSide
Klopt, ik ben veel meer aan dit album gekreeft.

Ulfat-e-Zulmat

avatar van Game

avatar van Shelter
Lol @ Weztside

PriestMaiden
Klassieker in het genre. Lyrics en stem van Pac zijn geweldig.

avatar van Dirruk
Ook bij dit album veel haat-stemmen van mensen die niet eens naar dit genre luisteren.

avatar van Jar0on
Tupac op hoog niveau zonder disses en haat, 5*

avatar van jemo3der
Ik snap niet wat mensen zo fantastisch aan dit album vinden, ik vind het ook zeker niet slecht maar ook zeker niet Pac's beste album! Ik heb nog niet elke track goed beluisterd maar ik vind het gewoon minder dan bijv. All Eyez On Me... Wel vind ik dit toch veel beter dan het album ervoor ''Strictly for my N.I.G.G.A.S.''. Ik geef het dan ook een krappe 3, ik luister binnenkort nog wat beter ernaar.

avatar van jemo3der
Mijn favoriete tracks zijn trouwens Young Niggaz (wat ik overigens zelfs een heel goed nummer vind), Heavy in the Game (die beat is pure G-Funk) en natuurlijk Dear Mama...

avatar van Illmaticly Ill
Toch maar weer eens opgezet, nu weet ik weer waarom ik het 4,5 heb gegeven! Pac rapt op ieder nummer gewoon zeer sterk en zijn stem is gewoon chill. De beats op dit album vind ik veel beter dan op All Eyez on me; hier zijn ze gewoon heerlijk relaxed!! Op die andere vind ik het meer de commerciële kant opgaan.

avatar van Beatlejim
Is het eigelijk al bekend dat het 'gitaar-rifje' van Dear Mama, nogal gepikt is van het nummer WRMS Dedication O The Bitty van De La Soul? Of is dat normaal in het hiphop wereldje, ik ben daar niet zo bekend moet ik zeggen.

Hier dat nummer, komt trouwens uit 91'
YouTube - De La Soul - WRMS' Dedication To The Bitty

avatar van UmindC
De La Soul heeft dat rifje ook niet zelf bedacht hoor . En ja, dat is normaal is het wereldje, samplen heet dat.

avatar van MJ_DA_MAN
Beatlejim schreef:

Hier dat nummer, komt trouwens uit 91'
YouTube - De La Soul - WRMS' Dedication To The Bitty
Beide nummers bevatten een sample van Joe Sample - In All My Wildest Dreams.

avatar van jemo3der
Omhoog gegaan hoor, is eigenlijk een van zn beste albums

avatar van Harderwiek
Moet zeggen dat ik afgelopen tijd weer steeds wat meer naar 2Pac ga luisteren. Met dit album als zijn beste, daarom verhoog ik hem een halfje. Eigenlijk niks op dit album aan te merken, heerlijk plaatje! So Many Tears is een pareltje!

avatar van JAY-Z
0,5
West Side, dus sowieso maar 1 stem. Muziek van de East side toen der tijd was in mijn opininieni een stuk beter!

avatar van Illmaticly Ill
Beetje kortzichtig vind je niet? Iets meteen afschrijven omdat het 'West Side' is.

avatar van bennerd
En dan is het nog van een veredelde east coast-artiest.

avatar van Robbie Keane
Ja dit album heeft toch dezelfde producer als Ready To Die grotendeels? Dit is meer een eastcoast album hoor...

avatar van MJ_DA_MAN
Robbie Keane schreef:
Ja dit album heeft toch dezelfde producer als Ready To Die grotendeels?
Twee producties van Easy Mo Bee; niet grotendeels maar hij heeft dus wel aan dit album meegewerkt.

avatar van Dungeon
toendertijd had je in Nederland wel 2 kampen. Westcoast liefhebbers en Eastcoast liefhebbers. De Westcoast liefhebbers luisterenden altijd naar 2pac.

avatar van He$$el_01
Dungeon schreef:

Die kampen had je ook wel een beetje in de VS zelf.

PriestMaiden
Pas als hij op Death Row terrecht kwam werdt mr. Pac westcoast! Dit is veel chillere muziek zoals Illmatic.

avatar van Der Untergang
mr. Pac is in NY geboren maar heeft zijn jeugd o.a. in Oakland en Marin City doorgebracht, hij was met z'n eerste album al 'west coast'

avatar van Shelter
Laatste tijd meer Tupac aan het luisteren weer.
Wat een geweldige MC zeg, als je dat vergelijkt met die shit rappers van nu die helemaal niks te melden hebben...
Me Against the World, So Many Tears, Temptations, Lord Knows en vooral Old School zijn mijn favorieten. 4*

avatar van Holla
So Many Tears is echt zijn beste nummer, zo mooi en zo sad.

avatar van Makaveli The Don
jemo3der schreef:

Luister dan nog maar eens goed naar de teksten op dit album, de teksten gaan veel dieper op dit album dan bijv. op All Eyez On Me. luister vooral goed naar het nummer So Many Tears wat een erg goed nummer is en waar je zijn pijn kan voelen wat Tupac heeft meegemaakt

Now I'm lost and I'm weary, so many tears
I'm suicidal, so don't stand near me
My every move is a calculated step, to bring me closer
to embrace an early death, now there's nothin left
There was no mercy on the streets, I couldn't rest
I'm barely standin, bout to go to pieces, screamin peace
And though my soul was deleted, I couldn't see it
I had my mind full of demons tryin to break free
They planted seeds and they hatched, sparkin the flame
inside my brain like a match, such a dirty game
No memories, just a misery
Paintin a picture of my enemies killin me, in my sleep
Will I survive til the mo'nin, to see the sun
Please Lord forgive me for my sins, cause here I come...

avatar van Holla
Prachtige prachtige verse die je daar aankaart Makaveli. Ik kan zeggen dat dit 1 van de mooiste rapnummers aller tijden is en dat de emotie en pijn die hij kan overbrengen overweldigend is, met name op mijn favoriete verse die jij ook eens in de spotlight zet hier.

Dit album is een reden waarom Pac tot de beste aller tijden behoort. All Eyez On Me is vermakelijk maar voor de 2de helft al baggerkwaliteit terwijl dit album met name tekstueel en emotioneel prachtig in elkaar zit. Vind zijn 5de album beter overigens, maar dat is puur omdat er hier weinig nummers zijn waar de producties me kunnen blijven boeien

Gucci-Mane
2pac klinkt hier echt als een baas. Hier laat hij toch zien dat hij een "Allrounder" en alles heeft om Beste rapper ter wereld te kunnen worden. Hij heeft alles is huis.

Heavy in the game is ook echt een lekkere G-funk nummer
Dear Mama... die voel je gewoon niks over te zeggen
So many tears , temptations , if i die tonite , death around the corner zijn toch relaxe nummers met goddelijke teksten en skills van 2pac.

Het nummer Me against the world zelf , is een klassieker.

avatar van party
Mijn favoriete 2Pac album. De boodschap en de passie op dit album is geweldig gepaard met toffe beats. Wel raar dat dit album niet meer in de top 250 staat.