Armored Saint - March of the Saint (1984)

Label: Chrysalis

1. March of the Saint (4:11)
  2. Can U Deliver (3:34)
  3. Madhouse (3:53)
  4. Take a Turn (3:50)
  5. Seducer (3:49)
  6. Mutiny of the World (3:24)
  7. Glory Hunter (5:09)
  8. Stricken by Fate (3:30)
  9. Envy (2:56)
  10. False Alarm (4:14)
avatar van Epitaph
Een van de vele Hoogtepunten uit 1984,jammergenoeg weinig bekend.Toch een topjaar voor 1 ieder die harde Muziek een warm hart toedraagt.

Sir Spamalot (crew)
1984 was een gloriejaar in onze wereld van harde muziek en dit debuut van Armored Saint mag er best zijn.
Dit album beluister ik nog regelmatig.

Sir Spamalot (crew)
Amerikaanse groep uit Los Angeles laat in 1984 (goed tot uitstekend metaljaar) zijn debuutalbum los op de mensheid: John Bush (zang), David Prichard (gitaar – RIP 1990), Phil Sandoval (gitaar), Joey Vera (bass) en Gonzo Sandoval (drums). Na de EP Armored Saint uit 1983 kwamen ze bij een major terecht, namelijk Chrysalis.
Afwisselend uptempo (March of the Saints, Madhouse) en midtempo (Can U Deliver, Take a Turn) songs met twee op elkaar ingespeelde gitaristen. De zang kan soms een beetje schreeuwerig overkomen maar dat gebeurt gelukkig niet veel.
Beste nummers vind ik nog altijd March of the Saint en Glory Hunter. Stricken by Fate vind ik dan weer minder. Best van al vergelijkbaar met Judas Priest (het nummer Envy!) en Queensrÿche destijds en een klassieker uit 1984.

avatar van Edwynn
Armored Saint brengt ons op haar debuut heerlijk opzwepende hardrock/metal op typisch Amerikaanse leest geschoeid.
Up tempo krakers als het machtige March Of The Saint, het catchy Can U Deliver en het balladeachtige Take A Turn wisselen elkaar in een lekker tempo af. Een mooie rol is ook weggelegd voor het sterke gitaarwerk van de veel te vroeg overleden Dave Prichard.
Ik mag deze nog graag opleggen.

avatar van ozwald
fijn plaatje after all those years. Ook nieuwe La Raza beluisteren mensen!

Sir Spamalot (crew)
Best jammer dat deze groep nooit de cultstatus is ontstegen want ze hadden zeker het talent getuige dit debuutalbum: goede muzikanten, goede songs en een steengoede zanger in de persoon van John Bush, nog kandidaat geweest om bij Metallica de zanger te worden en later bij Anthrax beland. Karakteristiek voor die en alle tijden blijft de opener, liefst van al een uptempo nummer en als het kan nog sneller: March of the Saint is onmiddellijk herkenbaar. Het mooist vind ik nog het gitaarwerk van beide heren die uitmuntend kunnen soleren.

avatar van LinkinPark90
Prima debuut van Armored Saint. Hier is al te horen dat Bush een groot zanger zal worden op de komende platen. Het album begint met een paar classics zoals de titeltrack, Mad House en Can U Deliver dat ze nog regelmatig live spelen. De kwaliteit blijft duren op de laatste tracks. Aanrader voor fans van old school metal en melodische thrash metal uit de eighties.

avatar van Kronos
Met thrash metal heeft dit niks te maken hoor.

Deze ontdekte ik een paar weken geleden en heeft me aangenaam verrast! Het zit echt goed in elkaar. Herkenbaar jaren 80 metal en toch met een eigen gezicht. Top!