Deep Purple - In Concert with the London Symphony Orchestra (1999)

Label: Eagle

1. Pictured Within (8:42)
  2. Wait a While (6:49)
  3. Sitting in a Dream (3:54)

4. Love Is All (4:40)

5. Via Miami (4:56)
  6. That's Why God Is Singing the Blues (3:58)
  7. Take It of the Top (4:38)
  8. Wring That Neck (4:36)
  9. Pictures of Home (9:26)
  10. Concerto for G and Orchesta - Movement 1 (17:00)
  11. Concerto for G and Orchesta - Movement 2 (19:42)
  12. Concerto for G and Orchesta - Movement 3 (13:28)
  13. Ted the Mechanic (4:27)
  14. Watching the Sky (5:18)
  15. Sometimes I Feel Like Like Screaming (7:10)
  16. Smoke on the Water (6:40)

avatar van Karma_To_Burn
Het bewijs dat klassieke muziek perfect samen kan gaan met rock muziek.
Pictured Within heeft een geweldige zware zanger en Wait a While heeft een geweldige zangeres die het erg emotioneel brengen kan.
Ronnie James Dio volgt daar perfect op aan met Sitting in a Dream, Love is All is ook mooi uitgevoerd maar ik heb dat nummer nooit echt bijzonder gevonden.
Via Miami & That's Why God Is Singing the Blues staan gek genoeg niet op de dvd, ik dacht dat de dvd met 2 uur wel het hele concert liet zien maar schijnbaar heb ik dat verkeerd gedacht?

Wring That Nick in een heerlijke jazzy manier is zeker 1 van de hoogtepunten en daarna valt het in lange klassieke stukken die lekker afgewisseld worden door de heren van Purple.

De klassiekers die ze op de laatste 30 minuten van het concert(op dvd) speelden waren een geweldige afsluiter, ze beginnen met het beste van wat ze in die tijd met Morse hebben uitgebracht en plakken daar nog 2 klassiekers aan vast.

Ik heb hier erg van genoten maar ik vind het nogmaals wel raar dat de dvd versie een paar nummers niet bevat die de cd wel weer heeft, meestal is dat andersom?

Picture within en wait a while van Jon Lord zijn wondermooi, sitting in a dream mooi vertolkt, Love is all wel leuk, Via Miami vind ik juist wel lekker door de boogie woogie piano van Jon Lord, de jazzy groove van Wring that neck ook heerlijk, Steve vertoont nog even zijn kunnen en de Pictures of home uitvoering mag er ook wezen met leuke improvisaties aan het eind.

Het voordeel van de Morse periode is ook wel dat er nummers worden gespeeld die in de Blackmore bezetting niet aan bod kwamen.

Jon's orgineel is mooier, maar deze uitvoering valt weer mooi op door de sound en waardering en publiciteit voor Jon Lord die ik het van harte gun en als muzikant zeer waardeer.

extra nummers als TED the Mechanic maar vooral sometimes I feel like screaming en watching the sky vind ik ook geweldige uitvoeringen met een sferisch effect op Smoke on the water met het orkest. Dit nummer hoeven ze van mij niet meer te spelen maar deze versie voegt wel weer wat toe