Busta Rhymes - When Disaster Strikes (1997)

Label: Violator

1. Intro (4:44)
  2. The Whole World Lookin' at Me (3:26)
  3. Survival Hungry (3:26)
  4. When Disaster Strikes (3:25)
  5. So Hardcore (4:51)
  6. Get High Tonight (3:51)
  7. Turn It Up (4:11)
  8. Put Your Hands Where My Eyes Could See (3:14)
  9. There's Not a Problem My Squad Can't Fix (5:56)

met Jamal

10. We Could Take It Outside (4:48)

met Flip Mode Squad

11. Rhymes Galore (2:33)
  12. Things We Be Doin' for Money, Pt. 1 (3:18)
  13. Things We Be Doin' for Money, Pt. 2 (4:56)

met Rampage en Anthony Hamilton

14. One (4:38)

met Erykah Badu

15. Dangerous (3:37)
  16. The Body Rock (5:33)

met Rampage, Puff Daddy en Ma$e

17. Get Off My Block (3:58)

met Lord Have Mercy

18. Outro (2:31)
avatar van DarkoMarco
Busta Rhymes komt met een heerlijk album! Na mijn eigen zegge, het beste van hem! (van wat ik tot nu heb gecheckt)

Het begon helaas wat matig, nummer 2-3-5 vind ik wat zwakjes en saai.

Busta Rhymes brengt verder over het algemeen een goeie sfeer, kwaliteit met humor gecombineerd. 'gekke' rappers als Busta Rhymes, zijn voor mij geheel onbekend. Busta heeft duidelijk een eigen persoonlijkheid en is duidelijk zich zelf!

Wat heeft Turn It Up toch een godsheerlijke beat! Busta brengt hier een heerlijke flow!
Put Your Hand Where My Eyes Could See is ook heerlijk, de overgangvan een rustige beat naar duistere vorming is heerlijk.

Net zoals principal2000 zegt is het een twijfel of dit nou allemaal underground is of niet.
Toch word het aan beide kanten geaccepteerd.
Het nummer Body Rock is wel echt een typische diddy beat.

it's all good was ook eer aardig lekker nummer, snap wel dat het toen die tijd verbannen was!

Ik heb net twee nummers opgenoemd, maar laat het duidelijk zijn dat de rest 'bijna' net zo sterk is. Jammer vande nummers is het begin, als deze werden geschrapt gaf ik 4.5.
- Ijzer sterke beats
- Goeie lyrics
- Enthousiaste Busta!

totaal een 4*

avatar van Reint
Hoewel de stijl van Busta Rhymes me wel aanspreekt, en hij als rapper hier in zijn 'prime' is, mist het album voor mij vooral memorabele producties. Die zijn wel te vinden op The Whole World Lookin' At Me, When Disaster Strikes, We Could Take It Outside, Things We Be Doin' for Money, Pt. 1, One, Gett of My Block en de Outro, maar 7 goede producties op een plaat met 19 albums is natuurlijk weinig. Conclusie; het album had vooral veel korter gemogen.