Nada Surf - The Weight Is a Gift (2005)

Label: Barsuk

1. Concrete Bed (2:29)
  2. Do It Again (3:39)
  3. Always Love (3:18)
  4. What Is Your Secret (3:26)
  5. Your Legs Grow (4:00)
  6. All Is a Game (3:26)
  7. Blankest Year (2:12)
  8. Comes a Time (4:58)
  9. In the Mirror (3:41)
  10. Armies Walk (3:28)
  11. Imaginary Friends (9:40)
  12. From the Rooftop Down *
  13. Fools *
  14. Concrete Bed [Original] *
  15. Au Fond du Reve Dore *
JonnieBrasco
Een nieuw album van Nada Surf, niet zo goed als hun vorige, Let Go. De liedjes zijn zeker niet slecht, maar doen allemaal wel wat gewoontjes (en soms wat zeurderig) aan, waar Let Go nog bol stond van een zekere spanning en uitdaging in de nummers.
Na enkele luisterbeurten beginnen er gelukkig toch liedjes uit te springen, zoals het fijne Your Legs Grow.
Hoewel het werk van deze band tot nu toe niet echt uit groeiplaten bestond, zou dit er best eens eentje kunnen zijn. Ik laat het eerst bij 3,0*

avatar van Joz
Joz
Ik vind het een echte top-cd. Verschilt inderdaad wel van "Let Go" maar ik vind juist de iets rustigere stijl wel aangenaam.
Het hele album heeft een hoog niveau, maar ook op dit album weinig nummers die de kans hebben door te breken bij het grote publiek. Maar misschien hoort dat ook wel niet bij Nada Surf...?

Ondanks het gebrek aan een echte hit springen twee nummers er voor mij toch wel uit: "always love" en "do it again"

Geweldige cd. Always love, goed geraden Joz. Is hun nieuwe single, maar is nog steeds niet voor het grote publiek. Dat maakt het juist zo speciaal.

avatar van andré
Ze traden gisteren op in de talkshow van Jensen(!), klonk niet onaardig moet ik zeggen.

geweldige cd, erg sterke nummers. Mijn favorieten op dit moment : In the Mirror, Always Love en Blankest year (autobiografisch, over de leadsinger's k*t jaar 2004)

Niet zo sterk als Let Go inderdaad, maar goed genoeg voor echte fans als ik. Ik ga ze live zien in Vera, Groningen op 8 december

avatar van steven
onwijs sterke eerste helft van de cd , vooral Do It Again (kandidaat voor beste nada surf nummer ever) , op het eind kakt het wat in

Al met al haalt deze plaat het niet bij de briljante voorganger 'Let Go'. Toch bevat 'The Weight is a Gift' een reeks pareltjes (Always Love, Your Legs Grow, Comes a Time) waar het speelplezier vanaf straalt. De buzz-gig in Concerto Amsterdam van afgelopen maand was trouwens heel bijzonder. Zijn er hier nog meer gegadigden voor de Melkweg? 4*

weer een lekker album van Nada Surf. Ze hebben hun transformatie van High School-Punk naar Indie Rock voltooid. Voorlopig 4*, maar neigt naar 4,5*. 6 juli staan ze in Doornroosje (Nijmegen)!

oja, volledig live-concert van dec 2005 te zien op http://www.fabchannel.com/

avatar van mr-mucho
concrete bed !! geweldig nummer,

avatar van thetinderstick
The Weight Is A Gift ligt weliswaar in het verlengde van Let Go, maar is toch een stuk minder. De eerste helft is top ('Concrete Bed', 'Do It Again', 'What Is Your Secret' 'Your Legs Grow' en 'Always Love', maar daarna lijkt het toch een beetje op de automatische piloot te gaan met een aantal ongeinspireerd klinkende nummers. Slecht is het niet, maar ze kunnen beter (en spannender). 3,5*

Lang uitgekeken naar dit album, wat viel dat tegen, toen ik het kocht. Na de eerste 3 nummer (die ik wel heel goed vind), begint het minder en minder te worden, het begint wel wat te groeien, maar het zal nog wel even duren voordat ik evenveel appreciatie zal hebben voor dit album, dan zijn 3 voorgangers.

avatar van Marty McFly
Nada Surf K.O. nu in progress. Volg de volgende link:

Muziek >> Muziekgames >> Artiesten KO's (Nada Surf)

NadaSurf schreef:

Na een jaar toch met een half gestegen naar 3,5. Concrete Bed & Always Love horen bij m'n favoriete Nada Surf songs. What is Your Secret? & Do It Again zijn ook sterke nummers. In The Mirror, Your Legs Grow, Armies Walk & Blankest Year zijn goede opvullers.

De rest van de nummers skip ik meestal, vooral All Is A Game is het niet waardig om op dit of eender welk album te staan.

avatar van james_cameron
De meeste albums van Nada Surf zijn best leuk, zo ook deze. De songs zijn lekker vlot en luchtig, met net voldoende inhoud om niet het ene oor in en het andere oor uit te gaan. Minpunt ook hier is dat er eigenlijk geen positieve uitschieters op staan. Het kabbelt allemaal prettig genoeg voort, maar na afloop blijft het steeds weer lastig om echt sterke songs te benoemen.

avatar van Meneer Joost
Is het de beste plaat van Nada Surf? Daar valt ongetwijfeld over te twisten. Wél is deze plaat onlosmakelijk verbonden met een van de roerigste periodes in mijn leven (in zowel positieve als negatieve zin), en alleen al om die reden zal ik hem voor altijd in mijn hart dragen. Persoonlijke favorieten: Your Legs Grow en Always Love (dat laatste nummer met de schitterende zin 'I've been held back by something, you said to me quietly on the stairs'; knap hoe de band met één welgemikte regel een hele scène weet op te roepen).