Grace Slick - Dreams (1980)

Label: RCA

1. Dreams (5:04)
  2. El Diablo (5:52)
  3. Face to the Wind (5:34)
  4. Angel of Night (3:49)
  5. Seasons (3:23)
  6. Do It the Hard Way (4:54)
  7. Full Moon Man (5:05)
  8. Let It Go (5:41)
  9. Garden of Man (6:23)
avatar van Gert P
Laag geklasserd album, dus maar 4**** gegeven.
In die tijd eind 70er jaren helemaal grijs gedraaid en op 1 minder nummer na Angel of night allemaal toppers.
Dreams is nog een single geweest die ook nog in de top 40 heeft gestaan dacht ik, weet het niet zeker.

nijn favoriete nummers zijn: Face to wind, Garden of man en Full moon man.

Joy
de vrouw met de stoerste naam aller tijden en een lekkere strot

avatar van FunkStar
LP laatst gekocht in de kringloop. De single Seasons is erg mooi!
Ook Angel Of The Night is erg goed.

Pieter Paal
Grace Slick (jeetje al 69) blijft voor altijd een van mijn meest favoriete zangeressen. In The Great Society, Jefferson Airplane, Jefferson Starship, Starship, diverse projecten met anderen en solo.
Ze komt altijd weer terug met iets en het zou mij niets verbazen als ze weer eens iets uit zou brengen. Het laatste dat ik van haar vernomen heb is een interview van een paar jaartjes terug in de Aloha. Ze draaide toen thuis veel Gipsy Kings. Misschien met die jongens een album uitbrengen? Een ver-gipsyde versie van 'Somebody to love' of 'White rabbit'?
Ik heb de single van 'Seasons' ook altijd netjes bewaard. Er is altijd wel weer een moment dat ik dat nummer weer eens wil horen.

avatar van royh
Ik was al een tijdje op zoek naar Seasons, de prachtige single die destijds in 1980 toch een verdienstelijke 12e plaats in de top 40 bereikte. Inmiddels heb ik het album op cd dankzij amazon.com.

avatar van Slowgaze
Ik heb de elpee al een tijdje, maar ik draai haar vrijwel nooit. Doet me teveel denken aan "kijk ik denk dat ik magische krachten heb en kan vliegen"-muziek, als mijn gedachten niet afdwalen naar Kate Bush, die wel sterke nummers heeft.

avatar van Gert P
Als angel of night er niet op had gestaan was dit denk ik een 5 sterren album geweest.
Heel vroeger op lp gehad maar die heb ik in de begin jaren 80 allemaal weggegeven en als ik nu naar de prijzen kijk wel spijt van.
Maar deze een paar jaar geleden kunnen kopen met japanse teksten op de inlay.
Geweldige zangeres en bijzonder mooie plaat.
Jammer dat hij hier en laag wordt gewaardeerd maar vooral zo weinig mensen hem kennen.

avatar van Madjack71
Bombast, theater en illusies...Hans Klok zou er een goede assistent aan hebben gehad destijds. Grace Slick draait er haar hand niet voor om. Goede opbouw, prima gezongen en ze kan de nummers ook dragen. Leuk voor bij de achtergrond tijdens een bordspelletje Dungeons & Dragons o.i.d. met een aantal vrienden en laat je fantasie maar de vrije loop. Voor je het weet zit je met een helm op in Ravelijn....waar raven ruiters zullen zijn....(wat trouwens niet klopte...het waren nl. de kinderen die ruiters werden...de raven werden paarden) Prima plaatje in een soortgelijke sfeer als The Elder van Kiss.

avatar van WoNa
Jeetje, Grace Slick 80. Pieter Paal, maar de tijd heeft niets weggenomen van de kracht van dit album. inmiddels staat de plaat bijna 40 jaar in mijn kast en laatst weer eens gespeeld. Ja, het is verschrikkelijk bombastisch, maar het werkt volkomen en Grace Slick is als zangeres volkomen in haar element in de bombast die producer Ron Frangipane rondom haar neerzet.

Van gevoelig, 'Full Moon Man', tot de rock van 'Angel Of Night' en de Spaanse invloeden in 'El Diablo' de variatie in de muziek is een belangrijk onderdeel wat dit album laat werken. De single 'Seasons' is eigenlijk een heel raar werkje, maar ik mag het nummer nog steeds graag horen.

Inmiddels is Grace Slick al bijna 30 jaar met zang pensioen, een mooie bijdrage op het solo album van die Four Non Blondes zangeres daar gelaten. 'Dreams' is wel een van de mooie nalatenschappen van haar carrière als zangeres.