Kill Bill: Vol. 1 (2003)

Score
Label: Maverick

1. Nancy Sinatra - Bang Bang (My Baby Shot Me Down) (2:42)
  2. Charlie Feathers - That Certain Female (3:05)
  3. Luis Bacalov - The Grand Duel (Parte Prima) (3:27)
  4. Bernard Herrmann - Twisted Nerve (1:30)
  5. Queen of the Crime Council (0:59)
  6. RZA - Ode to Oren Ishii (2:08)
  7. Isaac Hayes - Run Fay Run (2:49)
  8. Al Hirt - Green Hornet (2:20)
  9. Tomoyasu Hotei - Battle Without Honor Or Humanity (2:31)
  10. Santa Esmeralda - Don't Let Me Be Misunderstood (10:32)
  11. The 5.6.7.8's - Woo Hoo (2:01)
  12. Charles Bernstein - Crane / White Lightning (1:40)
  13. Meiko Kaji - The Flower of Carnage (3:54)
  14. Zamfir - The Lonely Shepherd (4:23)
  15. You're My Wicked Life (1:16)
  16. Quincy Jones - Ironside (Excerpt) (0:18)
  17. Neu! - Super 16 (Excerpt) (1:08)
  18. RZA - Yakuza Oren 1 (0:25)
  19. RZA - Banister Fight (0:23)
  20. Flip Strings (0:07)
  21. Sword Swings (0:08)
  22. Axe Throws (0:10)
Cath schreef:
veel geproduceert door GZA hé.. echt vette liedjes, bij een vette film.

rza toch?

avatar van jeroenman
Twisted Nerve is master. Hier de songtekst:

Fuut Fuut Fuut-Fuut-Fuut

Fuut Fuut Fuut-Fuut-Fuut (1 octaaf lager)
Fuut Fuut Fuut-Fuut-Fuut (1 octaaf lager)

Fuut Fuut Fuut Futetuututuut
Fuut Fuut Fuut-Fuut-Fuut

Fuut Fuut Fuut-Fuut-Fuut (1 octaaf hoger)
Fuut Fuut Fuut-Fuut-Fuut (1 octaaf hoger)

Enzovoorts

moviefreak#1 schreef:
Tarantino-RZA werkt prima !

RZA zouden ze moeten verbieden om zich ook maar binnen score gronden te betreden. Briljant zet van Tarantino... Daarnaast schijnt de regisseur niet gewoon een componist een normale score schijnen te kunnen laten schrijven, en moet het bij bv Kill Bill maar een samenraapsel zijn. En dat ondanks dat hij nu wel al bestaande score gebruikt en niet de andere vreselijke onzin. Alsnog niet bijster interessant.

avatar van Jan Wessels
Chainsaw schreef:
en laten we natuurlijk The Lonely Shepherd niet vergeten ...

Hi, hi. Dat zal toch wel elke keer schrikken zijn als dit nummer voorbij komt. Deed Zamfir dit niet samen met James Last (volgens Koot & Bie James Overlast) en heette dit nummer niet ook "het thema van de verlaten mijn"? The horror, the horror.
Maar nu ik het toch over George Zamfir heb, zoek zijn oude werk op elpee, van vóór zijn overstap naar de commercie. En verbaas je vervolgens.

Geweldige films trouwens!

avatar van *Nientjah*
Dazzled Kid schreef:
de beste soundtrack voor de beste film ooit!

Church!

Dr.Greenthump
Wachtend op een reactie van Neo ...

neo
Heb al verteld hoe ik erover denk. Wat zou ik nog meer kunnen zeggen

avatar van Thunderball
Jan Wessels schreef:

Geweldige films trouwens!

Ja, op papier lijkt dat wel zo, maar gek genoeg in de film past het precies bij de beelden! Tarantino weet dus zelfs Last nog coole te maken!!

Voor de rest een puike soundtrack, een vd weinige keren dat ik een soundtrackcd zonder speciaal gecomponeerde muziek maar met een samenraapsel van bestaande songs WEL erg goed vind,
alleen inderdaad de bijdrage van RZA is bedroevend en niet de moeite vh op cd er bij zette waard.

EVANSHEWSON
De films van Tarantino vind ik altijd biezonder. Erg geslaagd eigenlijk. De soundtracks zijn meestal ook afwisselend en goed. Zo ook deze die met het betoverende Bang Bang van Nancy Sinatra begint.
Eén van de leukere dansplaten uit mijn jeugd, Don't Let Me Be Misunderstood staat er ook op, ik bewonder de samenstellers - ik veronderstel dat Tarantino zelf daarin een groot aandeel heeft - voor hun erg gevarieerde smaak in muziekgenres.
Ok, dit is dan een allegaartje, maar er staan heel weinig missers op, geloof me maar.

****

avatar van luc011190
Neu - Super 16

avatar van FunkStar
Nummer 11, briljant!!!

avatar van winterstorm
FunkStar schreef:
Nummer 11, briljant!!!

Oh ja, zalig en 100% fout. Mijn vriendin wordt er knettergek van als ik dit door de speakers laat loeien. Bewondering voor hoe Tarentino regelrechte kutmuziek in zijn films haalt en die muziek daardoor heel aantrekkelijk wordt. Onbegrijpelijk maar gaaf.

avatar van kaztor
luc011190 schreef:
Neu - Super 16

Perfect gekozen fragment, ook!

avatar van IntoMusic
Net als Vol. 2 een lekkere soundtrack die ik altijd helemaal uitdraai (ipv sommige tracks te skippen). Erg gevarieerd, maar dat maakt voor mij dit album zo goed.

niet slecht maar ook niet heel goed. ik ben dit soort soundtrack niet gewoon. er zitten wel heel goede nummers tussen.

avatar van brooklyn
Even zonder dollen: maar wat heeft RZA eigenlijk precies gedaan voor deze soundtrack op die kleine stukjes na?

avatar van IntoMusic
brooklyn schreef:

Ok zonder dollen dan : wat zouden die meer moeten doen dan? Soundtracks bestaan nu eenmaal uit verscjillende artiesten en bij elkaar heeft RZA toch zo'n 3 minuten tijd volgespeeld op dit album...

neo
RZA is de enige wat wie je kunt zeggen dat ie origineel gecomponeerde muziek (score) heeft geschreven voor de film.

De beste soundtracks zijn voor mij degenen waardoor ik weer zin krijg om de film die erbij hoort te kijken. Dit is ook zo'n soundtrack. Heerlijk gevarieerd. Er worden hier echt veel verschillende genres gecombineerd en het brouwsel wat daaruit ontstaat smaakt erg lekker. Opener Nancy Sinatra is meteen al een hoogtepunt. Vervolgens is het bij de nummers 4, 6, 7, 8,9,10 en 11 echt genieten. Daar ligt ook wel het zwaartepunt van deze soundtrack. Er zitten ook een hoop nummers op waarvan ik voorheen de muziek wel kon, maar niet de makers. Ook altijd handig voor verdere verdieping.

Si! Ik vind het helemaal top!

beaster1256
beauty van een soundtrack , zoals tarantino zijn vak overal beheerst !

beaster1256
en bedankt jeroenman , ik was al jaren op zoek achter die teksten , heel erg bedankt man !!!

avatar van Madonna
Puur gekocht omdat ik ook beide films in bezit heb. Ben een huge fan van Tarantino. Dankzij de film heb ik kennisgemaakt met deze muziek. De vechtscéne op de vloer in de club is geweldig en dan de inzet van de muziek...funky, zwaard en daar gaat ze hoor...The Bride....

-3.5-

avatar van Snowblood
Ook interessant voor degene die handig zijn in zoeken, de unreleased-tracks van beide films.
Een aantal van die tracks hadden hier ook niet op misstaan.

avatar van james_cameron
Lekkere, sfeervolle soundtrack die het ook goed doet zonder de filmbeelden erbij. Vooral fijn is de lange versie van Don't Let Me Be Misunderstood van Santa Esmeralda. Maar ook de rest van het ogenschijnlijke allegaartje is uiteindelijk weer knap bij elkaar gezocht. The Lonely Shepherd van Zamfir bijvoorbeeld zou je in andere gevallen weglachen, maar Tarantino komt er mee weg.