UFO - Covenant (1999)

Label: Spv

1. Love Is Forever (4:22)
  2. Unraveled (4:16)
  3. Miss the Lights (4:43)
  4. Midnight Train (4:55)
  5. Fool's Gold (5:36)
  6. In the Middle of Madness (3:48)
  7. The Smell of Money (3:44)
  8. Rise Again (4:30)
  9. Serenade (5:00)
  10. Cowboy Joe (4:13)
  11. The World and His Dog (3:35)
  12. Mother Mary [Live USA] * (3:52)
  13. Let It Roll [Live USA] * (4:41)
  14. This Kids [Live USA] * (4:07)
  15. Love to Love [Live USA] * (7:16)
  16. Out in the Streets [Live USA] * (5:07)
  17. Pushed to the Limit [Live USA] * (4:07)
  18. Venus [Live USA] * (4:51)
avatar van The Wep
Ik ken UFO met voornamelijk Michael Schenker en UFO Live, Strangers In The Night is mijn nummer 1!. Dit album is wederom met Michael Schenker en dat is te horen !
Topper voor mij is Fools Gold. Rise Again is een goede 2e ! . De rest is absoluut de moeite waard. Liefhebbers van Hardrock en UFO met Michael Schenker moeten deze beluisteren !

avatar van B.Robertson
Een geslaagde opvolger van Walk On Water, het reünie album met Michael Schenker. Op Covenant speelt hij weer de nodige mooie solo's zoals in Miss the Lights te horen valt, voorzien van een traditionele fade-out. (De fade-outs zijn weer rijkelijk aanwezig.) Zwakke nummers staan er echter niet op het album. Midnight Train en Fool's Gold zijn favoriet. Dit album kan ik wel lang achtereen horen. De CD werd voorzien van een Bonus Disc met live-opnamen. Zo te horen gaat Michael helemaal los in This Kids.

avatar van Rinus
Degelijk album weer van UFO, waar weinig van af te dingen is. Hou je van "classic" hardrock, dan is dit zeker in je straatje liggend.

avatar van Sir Spamalot
Sir Spamalot (crew)
Opnieuw is dit een goed album, een goede opvolger en bevestiging van het album Walk on Water. Productiegewijs vind ik het iets minder dan zijn voorganger , dat met good old Ron Nevison een producer had die UFO heel goed kon aanvoelen, in de jaren zeventig en in de jaren negentig. Deze productie van Mike Varney (yep, baas van Shrapnel) vind ik minder sprankelen. Mooi van die sterke nummers, jammer van die smerige fade-outs. Michael Schenker zal UFO altijd een meerwaarde geven.

De bonus-cd bevat liveopnames van de USA tour in 1995 (denk ik, want de heren slordigaards van UFO en platenmaatschappij vermelden dit nergens in het karig boekje). Bezetting, is Phil Mogg, Pete Way, Michael Schenker, Paul Raymond en Simon Wright.