UFO - High Stakes and Dangerous Men (1992)

Label: Essential

1. Borderline (5:18)
  2. Primed for Time (3:22)
  3. She's the One (3:45)
  4. Ain't Life Sweet (3:42)
  5. Don't Want to Lose You (5:39)
  6. Burnin' Fire (4:02)
  7. Running Up the Highway (4:40)
  8. Back door Man (5:08)
  9. One of Those Nights (4:11)
  10. Revolution (4:07)
  11. Love Deadly Love (4:52)
  12. Let the Good Time Roll (4:14)
  13. Long Gone * (4:59)
jailhouserockert
Een van de (vele) zwakke albums van UFO. Nadat Schenker weg was, is het niet meer goedgekomen totdat Vinnie Moore kwam. Maar eigenlijk horen Schenker, Mogg en Way gewoon bij elkaar.

avatar van The Wep
jailhouserockert schreef:

Mee eens dat deze 3 bij elkaar het beste uit elkaar halen. Dit album (uit 1992 en niet 1996 !) is echt niet slecht, maar we zijn beter gewend. Schenker deed trouwens weer gewoon mee op Walk On Water (1995), Covenant (2000) en Sharks (2002) en daarna deed Vinnie Moore zijn intrede op You Are Here (2004) tot aan nu.

avatar van Brutus
Ik ben het absoluut niet met jullie eens over dit uitstekende album van UFO.

Dit album kan zich meten met de beste albums van UFO.

Er zijn maar 2 albums van UFO, waar de honden geen brood van lusten.
-Making Contact

en het absolute gedrocht :
Misdemeanor.

Dit album rockt de pan uit, ik mag hier graag naar luisteren.

avatar van B.Robertson
Deze reünie bevat naast Phil Mogg en Pete Way gitarist Laurence Archer en drummer Clive Edwards en was de aanzet tot een volledige reünie met Michael Schenker, Andy Parker en Paul Raymond.
High Stakes & Dangerous Men is niet onaardig maar ze hebben betere albums gemaakt. Met name de toevoeging van koortjes valt me tegen, dat kleurt het zoetsappig in, zoals op Don't Want to Lose You te horen valt. Echte uitschieters kan ik er niet uithalen, Borderline is wel een leuk nummer maar verder wordt het nergens echt bijzonder. De produktie is ook maar mager.
Maar goed, hierna werd alles beter met Walk On Water en Schenker weer aan boord.