UFO - Walk on Water (1995)

Label: Zero

1. A Self Made Man (6:23)
  2. Venus (5:20)
  3. Pushed to the Limit (3:50)
  4. Stopped by a Bullet (Of Love) (4:35)
  5. Darker Days (5:39)
  6. Running on Empty (5:11)
  7. Knock, Knock (4:21)
  8. Dreaming of Summer (7:04)
  9. Doctor, Doctor '95 (4:28)
  10. Lights Out '95 (5:15)
  11. Message for Japan * (6:09)
  12. Mogg / Way - Fortune Town * (4:20)
  13. The Michael Schenker Group - I Will Be There * (5:03)
  14. Paul Raymond Project - Public Enemy #1 * (3:17)
avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Niks originaliteit, niks eigentijdsheid, gewoon een gedateerd potje heerlijk rocken. Openingsnummer A self made man is beter dan alle nummers van de Michael Schenker Group bij elkaar

avatar van Sir Spamalot
Ik kan niet anders dan akkoord gaan met mij voorganger: het is een ouderwets goede cd geworden en dat mag je (eerlijk gezegd) toch ook verwachten van deze "veteranen". Ik was ook aangenaam verrast door de kwaliteit van de songs en het geleverde spel. Mooi gedaan!

Daar sluit ik me helemaal bij aan. En ik wil zelf nog wel even de remake van Doctor, Doctor eruit lichten. Ben helemaal geen fan van remakes en de meeste covers, maar deze versie vind ik persoonlijk zeker de moeite waard. Heel mooi introotje en misschien nog wel energieker dan het origineel.

avatar van Sir Spamalot
Come-back van de bekendste line-up van U.F.O.: Michael Schenker (gitaar), Phil Mogg (zang), Andy Parker (drums), Pete Way (bass) en Paul Raymond (keyboards en gitaar). Natuurlijk grijpt dit album terug naar de gloriejaren (Phenomenon tot en met Obsession) en je kan oude honden geen nieuw truken leren: originele zaken zul je hier niet op vinden. Waarom klinkt het dan zo verdomd lekker, is dit bijzonder sfeervol en waarom speelt Michael Schenker opnieuw de sterren van de hemel? U.F.O. met of zonder Michael Schenker betekent voor mij dag en nacht verschil, want gaat hij weer lekker tekeer. Favo nummers: A Self Made Man, Stopped by a Bullet (of Love) en Dreaming of Summer. De remakes van Doctor Doctor en Lights Out zijn een beetje overbodig maar heel aardig gedaan, schrijversarmoede destijds? Lekker album omdat de speelvreugde en de sfeer ervan af spatten.

avatar van Lonesome Crow
Je hoort gewoon de chemie die ze in de jaren 70 ook hadden.
Ook de nummers zijn van uitstekende kwaliteit en Schenker soleert soms zoals in zijn gloriejaren bij UFO.

Zo kon "Darker Days" zomaar op het goddelijke "Obsesssions" staan uit 1978.

Ook positief dat er maar 8 nummers op staan en het niet te lang duurt allemaal, de overbodige covers niet meegerekend natuurlijk.

avatar van vielip
Ik sluit me bij alle positieve reacties van hierboven aan! Een onverwacht maar zeer welkome comeback van deze oer hardrockers! De produktie van Nevison is opvallend krachtig voor zijn begrippen. In de jaren 80 leverde de man albums af waarover de meningen op z'n zachtst gezegd nogal uitéén lopen. De beste man gaat echter met z'n tijd mee zo te horen want dit album klinkt als de spreekwoordelijke klok! Heerlijk vet en in your face. Is er dan helemaal niks te zeiken? Jawel...de opnieuw opgenomen versies van de klassiekers Lights out en Doctor doctor hadden om mij niet gehoeven. Voor het overige echter niets dan lof!!

avatar van hellboy123
Als je deze CD luisterd kan je alleen maar positief zijn! Alle elementen waardoor UFO zo bekend is geworden in de "oude" Schenker dagen zijn aanwezig. Oke het is allemaal bekend wat er voorbij komt, maar wat wordt het weer goed en vol overtuiging gespeeld. Schenker blijft een fantastische gitartist, en ook Phil laat weer horen hoe goed hij kan zingen(zwaar ondergewaardeerde zanger).
Er is werkelijk geen minder nummer te bekennen op deze CD, zelfs de heropnames van klassiekers voegen wat toe.

4.5*

avatar van Edwynn
Leuk album, toffe nummers. Ik sluit me bij bovenstaande schrijfsels aan.

Mijn exemplaar kent deze cover. Hoe zit dat eigenlijk? Ik kan het nergens goed uithalen.

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Edwynn schreef:

De mijne ook. Heb je ook nog een track 13, Public Enemy Number One?

avatar van Edwynn
Daar ben ik niet zeker van. Eens kijken als ik straks thuis ben.

avatar van Lonesome Crow
Het zit zo, oorspronkelijk kwam dit album alleen in Japan uit op het label Zero Corporation.
De oorspronkelijke hoes is ook anders, alle 5 bandleden op een rij met de bandnaam (in het groen) groot achter ze afgebeeld (inmiddels correctievoorstel ingediend).

Een paar jaar later pas in Europa en de V.S verschenen met de cover die in de eerdere berichten al vertoond werd.
Daarop 3 bonus tracks van de MSG, Mogg / Way en the Paul Raymond Project.
Dus solo werk van de bandleden die gewoon op reguliere releases van ze staan.

avatar van Edwynn
Heren, bedankt voor de info. Ik heb inderdaad de versie met 13 tracks. Dus met een MSG en een Paul Raymond Project nummer. Uit 1997 op Eagle records

avatar van B.Robertson
B.Robertson (crew)
Wel een album om enthousiast over te wezen. Acht nieuwe, sterk geproduceerde, tracks en twee nieuwe versies van oude klassiekers om de plaat op te vullen, die bonustracks hadden van mij niet gehoeven. Voor de beoordeling reken ik het maar niet mee. Wat telt zijn die acht goede nummers.

avatar van jailhouserocker1
Album wat zich wat mij betreft kan meten met de eerdere albums uit de Schenker-jaren. En dan betreft het idd de eerste 8 tracks, de rest is vulling (al blijft lights out natuurlijk een fantastisch nummer en dito solo). Maar alle componenten van de UFO sound zijn aanwezig. Mogg als een van de beste hardrockzangers, Way als degelijke bassist, Raymond als goede aanvuller van de band en met name gitaargod Schenker, die ook hier weer een aantal heerlijke solo's uit zijn V tovert en laat horen waarom hij zo vaak geroemd werd/wordt. Jammer dat men live niet vaak nummers van dit album speelt.

Heerlijk comeback album van Mogg/Schenker UFO, wat een spelvreugde. De twee albums die hierop nog volgden waren op zich prima, maar waren toch iets minder geïnspireerd.

Guitars & Wings
UFO mannen waren toen zelfs op headbangers ball om dit ding te promoten. Gelijk die cd besteld. Hoppa; 70 gulden kwijt . Da's nu wel andere koek
Maar blijft wel de leukste van de drie schenker/ufo - reunie platen

avatar van Raya
Prettig album, luistert lekker ontspannen weg met goede songs en heerlijke solo's. Uitschieters zijn wat mij betreft Self Made Man, Darker Days en Dreaming Of Summer.

avatar van gigage
Af en toe lijt het wel een solo album van Schenker met als backing band UFO, zoveel ruimte krijgt de man. Dat leidt bij mij wel eens tot overkill (zo van: daar hedde 'm weer haha). Verder ongecompliceerde bluesrockers, fijn geproduceerd. Beste compositie wat mij betreft het typische britse Dreaming of Summer. Leuke tekst ook.

Lonesome Crow schreef:
Komt ook door de uitstekende produktie van Ron Nevison dat het zo'n heerlijke plaat geworden is. Je hoort gewoon de chemie die ze in de jaren 70 ook hadden

Ook al omdat Ron Nevison de producer was van volgende UFO albums: Lights Out (1977), Obsession (1978) en het meesterlijke livealbum Strangers in the Night (1979). Trouwens heeft hij ook volgende MSG albums gedaan: MSG (1981) en One Night at Budokan (1981) (bron: Ron Nevison) - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org).

Vorige week plofte de Noble Price versie op mijn deurmat met die hoes van die waterkraan. Album ademt de sfeer van de grote dagen uit en Schenker laat nog eens horen wat hij kan. De stem van Phil Mogg en de gitaar van Michael Schenker leven in perfecte symbiose. Trouwens, is er een betere UFO line-up?

avatar van Gommans
Mooie memorabele terugkeer van Schenker bij UFO... Lekker vet en helemaal passend bij de jaren 90 sound. jammer dat het maar even mocht duren.
Maar ach het was toch 2 cd lang genieten. ook de live cd; "Werewolves of London" was weer ouderwets genieten.

Gommans schreef:

Ze hebben toen 3 cd's gemaakt, naast de Werewolves cd.

avatar van Gommans
jailhouserocker1 je hebt gelijk. in totaal 3 en 1 live.

avatar van jailhouserocker1
Overigens vind ik wel dat deze er met kop en schouders bovenuit steekt (van de drie dan). Hier zit nog power in, sprankelt het nog, dat zou op de volgende 2 helaas anders zijn.

avatar van jailhouserocker1
Hier laat Schenker nog maar eens horen wat een fantastische gitarist hij is. 8 nieuwe nummers die zich makkelijk kunnen meten met de nummers in de grote tijd. Zo jammer dat Schenker en Mogg niet door één deur kunnen, ze maken samen zo'n geweldige muziek. Voor mij blijft dit de beste hardrockband op deze aardkloot (in deze samenstelling dan uiteraard).

jailhouserocker1 schreef:

Knock knock is voor mij het ultieme dans/spring/swingnummer. Helaas hebben ze het nog nooit live gespeeld.

Ze hebben hun laatste tour niet af kunnen maken, maar dat gaat zeker gebeuren. I'll be there!!!!

avatar van Rinus
Fijn album. Goede nummers, zakt nergens door het ijs. Schenker doet zijn ding weer, en de band maakt, volgens mij, gewoon de muziek waar ze goed in zijn en vooral waar ze zin in hebben. Hoeft niet vernieuwend of baanbrekend te zijn, zolang het maar goed is. Zie je bij meer bands, die al heel lang bezig zijn. Noem alleen maar Uriah Heep en Derp Purple in het genre.
Trouwens, ik heb een andere inlay, die veel lichter is. Dat is de European Edition. Heeft alleen track 11 (Message for Japan) niet