Hitzone 03 (1998)

Alternatieve titel: TMF Hitzone 3

Label: BMG

1. Ultimate Kaos - Casanova
  2. 5ive - Got the Feelin'
  3. Vengaboys - We Like to Party!
  4. Solid HarmoniE - I Want You to Want Me
  19. Boyzone - All That I Need
  20. Volumia! - Afscheid
avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
"Feel It" van The Tamperer bevat een sample van The Jacksons, de Madonna-sample waar jij het over hebt, was de basis voor hun tweede single "If You Buy This Record..." .

avatar van Arrie
Nog een fout... ik sliep zeker half toen ik dat typte. Uiteraard, je hebt gelijk, ik zat met m'n gedachten bij die andere single.

1,5
Nog maar eens Hitzone-tje doen.
Deze is ook nog uit 1998, een niet zo'n goed hitparadejaar, om het vriendelijk uit te drukken.
Laten we eens met de verschrikkingen beginnen deze keer, te weten:
Ultimate Kaos met een zouteloze boyband cover van Levert uit 1987, de immer vreselijke Vengaboys (ik hoop dat ik zo oud mag worden dat deze nog ooit bij mijn guilty pleasures komen te horen), The Soca Boys (verschrikkelijk), Next (ook een boyband van niks), Joe (slappe r&b) en The Tamperer (vreselijke cover van The Jacksons).
Matige nummers van Solid Harmonie (meidengroepje), Total Touch (ik wil Trijntje geen slappe hap horen doen), Steps (mede geschreven door Stock en Waterman), Robyn (nietszeggend nummer, later werd zij een stuk beter), en Volumia (kwijlnummer wat ik veel te veel heb gehoord, groep die nogal gehyped werd destijds).
Redelijke nummers van Robbie Williams (opende vanavond nog voor The Queens 60th Jubilee met dit nummer en weer net zo overspannen), Imaani (toch wel een goede stem), Lighthouse Family, Boyzone (altijd de minst slechte van de boybands geweest) en 2 Unlimited (liever de 'nieuwe' dan de 'oude' dus).

En dus slechts 1 goed nummer.... Van Eagle-Eye Cherry, een lekker zomers liedje.

Verder heb ik hier wel 3(!) guilty pleasures: Five (ik weet niet waarom, een van hun aardigste nummers toch), Mousse T met Horny '98 (nieuwe uitvoering van Me So Horny van de 2 Live Crew uit 1990, ook al lijkt het er nauwelijks op) en Los Umbrellos (een slow ragga-achtige bewerking van een Griekse evergreen, volgens mij bekend van Nana Mouskouri).
Dat alles tesamen is echter niet meer dan 1,5 *

avatar van pureshores
daar gaan we: nr 3-even vooraf-waarom zie ik constant Five/Vengaboys/Total Touch-is dat een vereiste

1.Ultimate Kaos - Casanova-speelse cover van Levert (?), niks mee aan de hand, beter dan Romeo
2.5ive - Got the Feelin'-daar zijn ze weer-proberen stoerder te zijn dan gemiddelde boyband maar blijft slappe hap
3.Vengaboys - We Like to Party!-ja maar niet met hen-infantiele K3 dance
4.Solid HarmoniE - I Want You to Want Me-beetje kindergirlband, I'll be there for you was leuker
5.The Soca Boys - Follow the Leader-dit is weer verschrikkelijk-typisch voorbeeld van troep wat in NL meteen op 1 komt en waar je niet van begrijpt waarom
6.Imaani - Where Are You-dit was dacht ik in 98 de inzending van de UK voor het songfestival, maar het is gewoon een degelijkse popdance plaat, niks mis mee
7.Next - Too Close-leuk rnb nummer, swingt wel en grappige lyrics
8.Total Touch - I'll Say Goodbye-daar zijn ze weer, dit is wel leuker dan wanneer ze dance achtige dingen doen want daar slaan ze naar mijn mening de plank mis-al vind ik het nog steeds onorigineel en wannabe troep
9.Joe - All the Things-een pre porno rnb nummer waar in de 00's veel meer van zou komen, wannabe R Kelly die nooit massaal is doorgebroken
10.Lighthouse Family - High-het anthem van Omroep Gelderland, zit goed in elkaar, open haard plaatje
11.Eagle-Eye Cherry - Save Tonight-de broer van-dit nummer vond ik 10x niks, de flop opvolger met die raket clip was wel leuk, ben naam kwijt
12.The Tamperer featuring Maya - Feel It-Can you feel it onder handen genomen door deze italianen, ze namen het niet te serieus en dat doe ik ook niet, het gaat, de madonna gimmick werd nog leuker dan deze
13.2 Unlimited - Egde of Heaven-de nieuwe 2 Unlimited heeft moeite met een eigen geluid en jat hier maar van Felix, heeft wel een gezellig zomers sfeertje
14.Mousse T. en Hot 'n' Juicy - Horny '98-een klassieker, ibiza anthem, dance anthem, Mousse T is een uitstekende producer die ook hits eruitpoept, 1 van die Hot n Juicy is Inaya Day
15.Los Umbrellos - No Tengo Dinero-zie Socaboys-dit zijn echt nummer die voor Nederland gemaakt lijken te worden en door de rest van de wereld worden genegeerd, vuilnis
16.Steps - Last Thing on My Mind-meer camp en linedance, cover van Bananarama meen ik
17.Robyn - Do You Realy Want Me-deze ken ik niet, vermoed meer Max Martin achtig gedoe, zij is er nog steeds na 14 jaar
18.Robbie Williams - Let Me Entertain You-vervelend Veronica nummer, vast populair voor de RW incrowd, laat me volledig koud
19.Boyzone - All That I Need-ken ik niet maar verwacht niks
20.Volumia! - Afscheid-de mannelijke hoer met zn mediagekte, voor een nederlandstalig nummer valt het mee maar die vent irriteert mij mateloos, hier had hij het bij mogen laten

ik geef weer een royale 2

avatar van RogerV
0,5
Ook maar even ileren

1.Ultimate Kaos - Casanova
Is nog wel oke voor op een zomerse dag in een danskroeg. Zit iig energie in.

2.5ive - Got the Feelin'
Vond het destijds wel een cool nummertje maar is wel puberaal en gemaakt natuurlijk

3.Vengaboys - We Like to Party!
Dit was uitermate kinderachtig en banaal

4.Solid HarmoniE - I Want You to Want Me
Productie was wel aardig op zich en vond het wel lekkere mokkels. Verder niet bijzonder.

5.The Soca Boys - Follow the Leader
Domme saaie reut die feesten vervuilde omdat ik er echt niet aan kon ontdekken wat er leuk aan was.

6.Imaani - Where Are You
Destijds een beetje gemist maar dit is nog wel oke. Leuke housesynths. En goed in elkaar gezet.

7.Next - Too Close
Vond ik een bloedirritant nummer.

8.Total Touch - I'll Say Goodbye
Ook een bijzonder vervelende zeikplaat. Ook irritant dat bepaalde meisjes in de klas die steeds moesten nazingen.

9.Joe - All the Things
Standaard irritante R&B

10.Lighthouse Family - High
Brave skyradiomuziek maar eigenlijk is er ook niet echt iets verkeerd aan.

11.Eagle-Eye Cherry - Save Tonight
Die plaat was niet weg te branden van de radio maar ik vind het brave saaie muzak.

12.The Tamperer featuring Maya - Feel It-Can you feel it
Goedkope wergwerphouse. Ze gaat eruit zijn alsof ze een schoorsteen op zich heeft.

13.2 Unlimited - Egde of Heaven
Beter dan die vorige single. Maar wel een beetje geforceerd.

14.Mousse T. en Hot 'n' Juicy - Horny '98
Een zeer goed stukje housemuziek dat in de eregallerij der anthems mag. De kermishit dan dat jaar en dat is geen belediging.

15.Los Umbrellos - No Tengo Dinero
Hele foute eurodance achtige muziek maar ik kon het nog wel aanhoren.

16.Steps - Last Thing on My Mind
Nee dit vond ik niks. Te gemaakt.

17.Robyn - Do You Realy Want Me
Een wat saaie opvolger van haar leuke liedje

18.Robbie Williams - Let Me Entertain You
NIet slecht maar ik ben dit doodgedraaide nummer onderhand wel beu

19.Boyzone - All That I Need
Kwijlerige boybandmeuk

20.Volumia! - Afscheid
Het begin van een hele suffe overbodige kutband. Kan mijn vriendin er nog steeds mee pesten dat ze er een cd van heeft.

1,5
Die hitzone-reeks startte in het jaar 1998 toen de hitparade in vrije val was. Ook hier weinig nummers met eeuwigheidswaarde nl. die van Imaani, Lighthouse Family, Eagle-Eye Cherry (het beste daaruit) en Robbie Williams. The Tamperer featuring Maya beschouw ik als guilty pleasure evenals Mousse T. en Hot 'n' Juicy.

avatar van pureshores
was die niet al in vrije val sinds 1994, sowieso ten tijde van de happy hardcore, dieper kon de chart niet zinken met acts als Gabberwijfie en hakkuhbar

1,5
Klopt inderdaad, wat mij betreft vanaf 1993 zo'n beetje. Happy hardcore is wat mij betreft ook een dieptepunt in de muziekgeschiedenis,

1,5
Eens met Dibbel dat het verval van de hitparade rond 1993 begon en niet alleen door die happy hardcore maar ook door die boysbands en R&B (nemen zowat de helft van deze hitzone in beslag).

1,5
Het is maar net waar je smaak ligt. De hitparademuziek van de jaren '70 vind ik heel wat vervelender dan die van de jaren '90.

avatar van RogerV
0,5
Gabberwijffie en Hakkuhbar zijn dan ook geen Happy hardcore en een voetnoot in de hitparades van de 90's

De echte HH hits zoals Rainbow in the sky of Can't stop raving zijn imo pareltjes.

1,5
Ik moet eerlijk bekennen dat ik laatst bij de foute Top 111 van Q-Music sommige van die nummers zoals inderdaad Rainbow in the Sky, Hardcore Vibes, Life Is Like A Dance en nog een paar wel weer met een glimlach kon beluisteren.
Maar ja, die staan hier niet op...
Niettemin is dit een van de 'beste' Hitzones van de eerste 10 met Imaani, Eagle-Eye Cherry, Robbie Williams, Lighthouse Family en Mousse-T.
Plus een paar guilty pleasures van Five en Los Umbrellos.
Ik blijf dan ook gewoon bij 1,5.

avatar van Funky Bookie
Ach, best een geinige indruk van de tijd, maar zeker niet de beste uit de serie.

1,5
Opmerkelijk dat Madonna er niet op staat hoewel zij in 1998 veel (prima) hits had. Het zal wel met auteursrechten te maken hebben.

avatar van gaucho
Tja, Madonna is een van die wereldberoemde artiesten die na verloop van tijd niet of nauwelijks meer nummers in licentie gaf voor various artists-compilaties. Dus heel verwonderlijk is dat niet. Al heb ik wel verzamelaars waar nummers van haar op staan, maar die zijn meestal uit de jaren tachtig.

Verder is deze CD een perfecte illustratie van alles wat er mis was met de hitparademuziek van 1998. Zeg ik als - toen al - oudere jongere. Er zit maar heel weinig bij wat me kan bekoren: Eagle Eye Cherry, Lighthouse Family en Robbie Williams (een van z'n aardigste nummers), daar houdt het voor mij wel mee op. En ook dat zijn niet echt toppers...