The Notorious B.I.G. - Life After Death (1997)

Label: Bad Boy

1. Life After Death Intro (1:40)
  2. Somebody's Gotta Die (4:26)
  3. Hypnotize (3:49)
  4. Kick in the Door (4:46)
  5. #! *@ You Tonight (5:45)

met R. Kelly

6. Last Day (4:18)

met The LOX

7. I Love the Dough (5:12)

met Jay-Z en Angela Winbush

8. What's Beef? (5:15)
  9. B.I.G. Interlude (0:48)
  10. Mo Money Mo Problems (4:17)

met Puff Daddy en Ma$e

11. Niggas Bleed (4:51)
  12. I Got a Story to Tell (4:42)
  13. Notorious Thugs (6:07)

met Bone Thugs-N-Harmony

14. Miss U (4:59)

met 112

15. Another (4:15)

met Lil' Kim

16. Going Back to Cali (5:07)
  17. Ten Crack Commandments (3:24)
  18. Playa Hater (3:57)
  19. Nasty Boy (5:33)
  20. Sky's the Limit (5:29)

met 112

21. The World Is Filled (4:54)

met Too $hort en Puff Daddy

22. My Downfall (5:26)

met D.M.C.

23. Long Kiss Goodnight (5:18)
  24. You're Nobody (Til Somebody Kills You) (4:53)
avatar van MJ_DA_MAN
Zonder Bad Boy was B.I.G. misschien niet zo succesvol geworden, maar zonder B.I.G. was Bad Boy never nóóit zo succesvol geworden.

Koning-Phong schreef:
UmindC
Als BIG niet tekende bij Bad Boy kon hij vast wel bij een ander label terecht hoor, de man was zeer skilled.

trust me !

Dat hoeft niet altijd zo te zijn hoor, eer zijn heel veel getalenteerde rappers die niet aan de bak komen. En Bigge heeft het wel aan Bad Boy en Puffy te danken dat hij doorgebroken is.
En Bad Boy heeft natuurlijk ook veel aan Biggie te danken.

Bigup2
1. Life After Death Intro (1:40)
2. Somebody's Gotta Die (4:26)
3. Hypnotize (3:49)
4. Kick in the Door (4:46)
5. Last Day (4:18)
6. I Love the Dough (5:12)
7. What's Beef? (5:15)
8. B.I.G. Interlude (0:48)
9. Niggas Bleed (4:51)
10. I Got a Story to Tell (4:42)
11. Notorious Thugs (6:07)
12. Miss U (4:59)
13. Ten Crack Commandments (3:24)
14. Sky's the Limit (5:29)
15. My Downfall (5:26)
16. Long Kiss Goodnight (5:18)
17. You're Nobody (Til Somebody Kills You) (4:53)

Dit had het perfecte album kunnen zijn 5*
Misschien nog beter dan Ready To Die.

Ik ga dan toch voor:

11. Ten Crack Commandments
12. Playa Hater
13. Nasty Boy
14. Long Kiss Goodnight
15. You're Nobody (Til Somebody Kills You)

Komt wel veel overeen met die van jou. Deze playlist gebruik ik ook altijd, de rest luister ik bijna nooit. En beter dan Ready to Die word het toch niet.

Bigup2
Nee totaal niet, ik had het nog een keer beluisterd en mijn playlist had zo perfect kunnen zijn. (misschien notorious thugs er nog bij)

Ik vind het dan even goed als Ready To Die.

Wat is trouwens Fucking You Tonight een vreselijk nummer

Favoriet : I Love The Dough

avatar van No Surrender
Vind iemand anders Kick in yo Door ook zo'n kut nummer? Een van de weinige nummers waar Premo gewoon een matige beat afleverd. Ook krijg ik altijd de kriebels luister wanneer het refrein langs komt. Eerst vond ik het niks, toch maar op mijn MP3 gezet, maar nee. Dit is niet mijn nummer.

Verder over het album, het album kent zeer zeker zijn hoogtepunten, maar jammer genoeg ook zijn dieptepunten. Wat is Puffy toch vervelend om over veel nummers te schreeuwen. Mo Money Mo Problems, Another zijn misbaksels. Ook te vaak wat matige nummers zoals bijvoorbeeld The World is Filled en Nasty Boy. Toch brengen Long Kiss Goodnight, Notorious Thugs, Love the Dough, Last Days en Somebody's Gotta Die dit album naar een ruime voldoende.

avatar van MAS
MAS
Nee Kick In The Door is een van mijn favoriete hiphopnummers. Ik vind hem geniaal.

avatar van Harderwiek
Ik vind Kick In The Door eigenlijk ook een tegenvaller. Kon hem in het begin wel waarderen, maar wordt naar verloop van tijd een vervelend nummer vind ik!

1,5
Ga deze toch eens luisteren maar hopelijk is hij beter dan het nummer Mo money mo problems want zo goed is dat nummer niet.

avatar van UmindC
Jij bent goed bezig, Kobe Bryant.

1,5
Dank u doe mijn best he,mijn top 10 is ook al wat veranderd,ook nog maar 3 Eminem platen en heb nog een paar albums op het oog.Maar ben eerst Big L en JMT aan het luisteren deze week dus nog geen tijd voor dit gehad.

1,5
Heb hem dan toch uitgeluisterd nu,en ik moet zeggen dat ik teleurgesteld ben na Ready To Die.
Want Ready To Die staat nu in mijn top-10,maar hier is Biggie want minder hongerig en zijn flow is redelijk laks en traag.De intro vind ik wel goed gevonden en een mooi 'vervolg' op Ready To Die de beats zitten nog altijd goed maar alles is wat verminderd daarom krijgt hij toch een 3.5*

avatar van Robbie Keane
Die lakse en trage flow vind ik op sommige nummers een pluspunt, vooral op Hypnotize.
Er zijn wel veel te veel gastoptredens, op sommige nummers is BIG maar even te horen

Robbie Keane schreef:

Van zijn flow ben ik het een voor de helft met je eens maar na 24 nummers met die zelfde flow te rappen gaat het wel vervelen.En ook net als jij als je een Biggie labum luistert verwacht je wel veel zuin stem ook dit was niet hte geval daarom geef ik nu een 3.5* en Ready To Die 5.0*

avatar van Robbie Keane
Ja precies... dit album duurt gewoon te lang, zo veel filler (Playa Hater )

Ulfat-e-Zulmat
kobe bryant fan schreef:

Volledig mee eens. Ik erger me soms zelfs een beetje aan Biggie. Ik kan een stuk minder genieten van zijn raps. De beats vind ik ook minder, gastartiesten niet altijd even spannend en Diddy's aanwezigheid is nou ook niet toe te juichen. Dit allemaal gecombineerd maakt Life After Death in mijn beleving tot een matige plaat.

Ulfat-e-Zulmat schreef:

Ik erger me er ook aan ik ga hem denk ik naar 3.0* verlagen,maar je hebt nog niet gestemd?

Ulfat-e-Zulmat
Ik stem alleen op albums die ik het herinneren waard acht. Life After Death valt dan buiten boot.

Ulfat-e-Zulmat schreef:

Nu snap ik het maar zou ik toch niet doen want dan kan je dit album wat terugremmen want 3.76 is te veel voor dit.

avatar van Robbie Keane

Ja dat zal nut hebben en nodig zijn.
Oja dat is ook nog eens een kwestie van smaak.
Jeeminee

Robbie Keane schreef:

Ja dat zal nut hebben en nodig zijn.
Oja dat is ook nog eens een kwestie van smaak.
Jeeminee

Ik weet ook wel dat als hij nu een 0.5* geeft dat het op 3.76* gaat blijven staan,maar als iedereen niet stemt op een slecht album gaan ze wel hoger scoren dat het gemiddelde publiek vindt.Als er nog 15 mensen zijn dit dit album slechte punten zouden geven maar het niet doen omdat ze niet willen stemmen op slechte albums is het normaal dat hij nu nog een 3.76* scoort.

avatar van Eveningguard
Gozer, argumenten slaan nergens op. Accepteer gewoon dat sommige mensen dit album beter vinden dan jij.

avatar van KILLERBEE99
kobe bryant fan heeft zeker wel een punt. Voorbeeld: Ik bedoel lil wayne muziek wordt over het algemeen gezien als bagger. Maar als alleen maar lil wayne fans stemmen (laten we zeggen een stuk of 50), dan is het logich dat het album hoog scoort. Zouden (laten we zeggen 200) mensen stemmen die zijn muziek niet zo vinden of zelfs slecht, Dan zal het punt gelijk een heel stuk naar benden gaan.

Ik denk dat kobe bryant fan het wel accepteert dat er mensen zijn die het beter vind dan hem, Hij wil alleen iets duidelijk maken.

En buiten dat zie ik het nut niet om alleen maar op goede albums te stemmen. Als iedereen dat zou doen, is elk album goed tot perfect. Maar ik accepteer het.

Ja dat is dus stom.
Denk je dat mensen op dit album hoog zouden stemmen als ze het prul vinden?
Gosh

Ja dat is dus stom.
Denk je dat mensen op dit album hoog zouden stemmen als ze het prul vinden?
Gosh

Ooit leren lezen?

KILLERBEE99 schreef:

Ooit leren lezen?

Ja, anders zou ik toch niet weten wat ik typ als ik niet wist wat ik schreef omdat ik niet kon lezen.
Irrelevante vraag trouwens.

Irrelevante vraag trouwens.

Nauw schijnbaar is lezen in combinatie met begrijpen te moeilijk voor jou.

KILLERBEE99 schreef:

Nauw schijnbaar is lezen in combinatie met begrijpen te moeilijk voor jou.

Nee hoor jij bent gewoon dom.

Robbie Keane schreef:

Nee hoor jij bent gewoon dom.

Laat me niet lachen

Your mad son?