The Fall - This Nation's Saving Grace (1985)

4,06

Label: Beggars Banquet

1. Mansion (1:21)
  2. Bombast (3:07)
  3. Barmy (5:20)
  4. What You Need (4:49)
  5. Spoilt Victorian Child (4:12)
  6. L.A. (4:09)
  7. Vixen * (4:01)
  8. Couldn't Get Ahead * (2:35)
  9. Gut of the Quantifier (5:15)
  10. My New House (5:16)
  11. Paint Work (6:38)
  12. I Am Damo Suzuki (5:40)
  13. To NK Roachment: Yarbles (1:23)
  14. Petty Thief Lout * (5:20)
  15. Rollin' Danny * (2:23)
  16. Cruisers Creek * (4:16)
65 BERICHTEN 2 MENINGEN
avatar van wibro
Hoewel ik altijd een groot liefhebber ben geweest van de 'eighties' heb ik The Fall altijd links laten liggen. Wat dit album betreft zeker niet terecht want dit album bevat toch best wel zeer sterke nummers. Toch is dit album moeilijk te beoordelen. Zou ik de bonustracks weglaten, dan zou dit album van mij 'slechts' vier sterren krijgen. Maar het is juist dat bonusnummer "Cruisers Creek" dat ik zo goed vind, voor mij met "L.A." het beste nummer op dit toch wel zeer genietbare album.
Volgens mij is dit album "The Nat-ion's.." ook het meeste toegankelijke album van The Fall. De vorige albums die ik van deze band beluisterd heb vond ik toch een stuk experimenteler en ook aanzienlijk minder goed. Misschien dat de albums die The Fall na dit album gemaakt hebben mij wat meer aanspreken. 'The French Experiment" klonk tenminste best wel mooi.

avatar van Wannabecow

Ik dacht eerst de hele tijd dat Misterfool de hele tijd sarcastisch was en zich voor de grap voordeed als een vervelende muzieksnob. Nu weet ik wel beter.

avatar van frolunda
Vond het altijd al een geweldig album maar met de briljante bonustracks wordt het helemaal een feest,dus gisteren alsnog maar aangeschaft op cd.

avatar van Yann Samsa
Na lange tijd weer eens opgelegd. Nu weet ik terug waar Interpol die Narc riff vandaan had. Mansion/Yarbles.

avatar van dix

Oeps, inderdaad zeg. Ik had Interpol al eerder gescreened als kleptomanisch, maar dit slaat alles.