Kodaline - In a Perfect World (2013)

Ierland

9. Talk (4:28)
  10. Pray (3:33)
  11. Way Back When (3:24)
  12. The Answer * (3:41)
  13. Perfect World * (2:52)
  14. Lose Your Mind * (4:45)
  15. Latch * (3:37)
avatar van fatima
Tja, als je zo je best doet op een ander te lijken, vraag je er ook om hè?

avatar van japser121
All I Want, Love Like This, High Hopes en Pray zijn echt wel steengoeie nummers,
de rest is maar meh

Sjakiebakker
Als je je best doet om op een ander te lijken moet je het ook goed doen. Dat hebben ze in ieder geval goed gedaan.

Ik heb er van genoten. Lekker fris.

avatar van jellecomicgek72
Dit vanochtend pas ontdekt. Zat All I Want te luisteren toen ik op stage zat en zat zowat te janken achter m'n bureau toen ik die clip zag. Wat een muziek...

avatar van Mctijn
Soms best genietbaar, maar vaak mierzoet en voorspelbaar. Aardig debuut, maar geen plaat die ik veel speelbeurten ga geven. Ik lees hieronder vergelijkingen met Coldplay, die zie ik zelf niet. Coldplay's eerste 2 albums waren wat stekeliger, terwijl dit album van Kodaline zo'n beetje de definitie van popmuziek is.

One Day vind ik bijv. een drakennummer dat heel voorspelbaar acapella eindigt. Het bekende poptruukje zullen we maar zeggen. All I Want is zoetsappigheid als Spaanse sinaasappels, maar met mate wel redelijk genietbaar. High Hopes is ook wel redelijk. De rest kan ik niet zo heel goed verdragen helaas. Twijfel tussen 2* en 2,5*.

Verassing van het jaar. Superstem, leuk geheel. Die gasten hebben plezier in muziekmaken, is te zien. Trouwens hoogstaande videoclips

Sjakiebakker schreef:
Fijn debuut. Tja, al die vergelijkingen. Daar wordt ik een beetje moe van. Zo langzamerhand is elk album dat uitkomt van wie dan ook weer met iets te vergelijken... Kodaline is Kodaline .

Dat is nog eens mooi gezegd.
Is trouwens typisch menselijk "hokjes denken", houd ik ook niet van.
Muziek brengt mensen samen, dus beinvloed je ook anderen. Je pikt wat van anderen op en draagt het weer over. Soms kan hier bijna een eeuw overheen gaan, zoals die charleston sound.
Alsof Coldplay de muziek heeft uitgevonden haha velen gingen coldplay voor. Trouwens maakt colplay er ook geen geheim van beinvloed te zijn door Aha e.a.

avatar van DjFrankie
Gewoon lekkere popmuziek, goed gedaan en lekker in het gehoor liggend. Niks mis mee.

avatar van blur8
Ik ervaar inmiddels Big Bad World als prettigste song van het album. medestanders?
nummer twee: Pray.

avatar van IntoMusic
Heerlijk album en nog steeds is All I Want een schitterend nummer met een erg goede clip. Ga inderdaad ook niet vergelijken, want de muziek op zich is al prachtig. Zeker groeiende naar meer, maar voor nu 4 sterren.

avatar van IntoMusic
Inmiddels in mijn top 10 gegooid. Ik moet erg ver terug in de tijd (misschien wel de vorige eeuw) dat ik een album zovaak vanaf zijn release heb gedraaid. Laatste halve ster gaat er dus ook bij.

blur8 schreef:
nummer twee: Pray.

Zeker eens

avatar van DjFrankie
Ik ga voor Brand New Day en All Comes Down

avatar van blur8
Toch een gevarieerder album dan we dachten dus, met meerdere beste songs keuzes.,
Pinkpop heeft zeker geholpen in de waardering.

avatar van Lambchop
Met een halve verhoogd. Echt een mooi pop album.

avatar van Lambchop
Elke dag wat van geluisterd de laatste tijd. Hij blijft groeien. High hopes is mn nieuwe favorite geworden. Niet verwacht dat ik deze plaat zo goed zou vinden

avatar van Rodolfo
Luister hier al een tijdje naar en nu leek het mij tijd om even te delen dat dit een hele fijne plaat is.
Prima bandje.

avatar van borland
Fantastische plaat! Eindelijk eens een band die een hele plaat door sterke melodieën tevoorschijn kan toveren met een hele goede zanger. De tweede plaat die op 9 februari uitkomt zal echter cruciaal worden of het een blijvertje is.

Coming Up For Air by Kodaline: Amazon.co.uk: Music

avatar van IntoMusic
Thanks borland, voor het nieuws over hun nieuw album.
Inderdaad houd ik mijn hart vast wat het wordt, want ik gun het ze wel. IJzersterk debut, top zang en begeleiding en sferische teksten.

avatar van Thestral
Er zitten een paar echt fijne nummers op die ik nog steeds graag luister als ik in de stemming ben. Echter heb ik deze cd nooit in zijn geheel kunnen luisteren omdat het óf saai wordt of de minder goede nummers vallen te erg uit de toom. Jammer dat ik daarom alleen maar zo nu en dan het beluister voor hoogstens 10 minuten en dan maar iets anders opzet.

avatar van IntoMusic
Dat vind ik toch bij dit album meevallen (saai of sommige nummer vallen uit de toom). Dat heb ik absoluut wel bij hun opvolger. Dit debut blijft spannend tot op de laatste track, alleen moet je van dit genre houden want anders is elk album een hele zit .

avatar van DeWP
Onlangs heb ik dit album aangeschaft, zomaar blind gekocht voor een klein bedrag. Ik wilde wel eens iets anders kopen, dus vandaar...
Ik geef het album een zuinige drie sterren, want zo bijzonder is het allemaal niet. De liedjes op zich zijn niet onaardig, maar de zang gaat op een gegeven moment wel vervelen, kan de aandacht niet vasthouden. Voor mijn gevoel ook echt veel kopieerwerk van Coldplay.