Woodkid - The Golden Age (2013)

Frankrijk
Label: Green United

1. The Golden Age (3:44)
  2. Run Boy Run (3:33)
  3. The Great Escape (3:17)
  4. Boat Song (4:28)
  5. I Love You (3:51)
  6. The Shore (4:14)
  7. Ghost Lights (3:41)
  8. Shadows (2:02)
  9. Stabat Mater (2:49)
  10. Conquest of Spaces (4:30)
  11. Falling (0:44)
  12. Where I Live (4:26)
  13. Iron (3:23)
  14. The Other Side (3:41)
avatar van inquestos
De intro van Conquest of Spaces deed me al ergens aan denken, en nu je het zegt is het inderdaad die zou zo uit Koyaanisqatsi kunnen komen. Maar verder zie ik de vergelijking ook niet zo. De muziek van Philip Glass is vrij minimalistisch, dat kun je van Woodkid niet zeggen.

avatar van Arno
Hopla, halfje erbij tot 4****. Terwijl ik aanvankelijk vooral werd aangetrokken door de aanstekelijke mix tussen indie en bombast, kunnen nu ook de iets rustiger songs mij bekoren.

Duidelijk een groeiertje, dit album. Favoriet met voorsprong blijft Run Boy Run. Verslavend, die roffelende drums

avatar van Dance Lover
Helemaal mee eens! Run Boy Run is ook met afstand mijn favoriete nummer. Een grote brok dynamiek en bij de outro van dat nummer springen de tranen in mijn ogen, zoóóóó mooi.

Misterfool
Leuke popplaat, met een goed gevoel voor dynamiek en spanning. lekker bombastisch ook op momenten(run boy run ). Verdomd mooie cover, zag het ooit eens bij een kameraad op vinyl-formaat

avatar van repelstefan
Hoe vaker ik hem luister, hoe duidelijker het wordt dat The Golden Age voor mij een van de mooiste platen van het jaar is. Zorgt voor een hoop kippenvel momentjes deze plaat, zeker bij dát nummer

Woodkid zelf komt niet meer bij dat een anti-homo organisatie zijn pro-gay nummer Run Boy Run gebruikt in hun promo: YouTube - Difendiamo la Liberta D'Opinione e la Famiglia! - La Manif Pour Tous Roma.

Laten we het er maar op houden dat die organisatie de Engelse taal niet erg machtig is

avatar van legian
Voor de liefhebbers Volcano, en hij stelt het nummer gratis beschikbaar op zijn site

Dim
Ik had tot nu toe alleen af en toe een los nummer van Woodkid gehoord, en was positief, maar niet lyrisch.

Echter, afgelopen weekend hoorde ik dit album bij een goede vriend, en nu klinkt het hier al dagenlang door de speakers.

Muzikale rijkdom werd m.i. nog niet eerder zo letterlijk genomen.

avatar van bas2204
Mijn beoordeling voor dit album had ik eigenlijk al een tijd geleden moeten geven. Ik ben namelijk al een tijd fan van een aantal nummers van dit album. Een album met een enorme sound, die het beste werkt op vol volume en met een fatsoenlijk basgeluid. Geweldig!

Toch heeft het twee minpuntjes: onze Fransman is niet de allerbeste zanger al past zijn donkere stemgeluid wel erg goed bij dit album en zijn er een paar nummers die het hoge niveau van de rest niet halen.

Geen probleem allemaal, ik geniet nog altijd met volle teugen van dit album dat tenminste opvalt temidden van de rest van de muziek die tegenwoordig wordt gemaakt

avatar van esteban
Ik wist niet dat RUN BOY RUN al 5 jaar oud was. Ik heb het pas eind 2016 ontdekt, maar het staat met grote zekerheid in mijn persoonlijke TOP 50 aller tijden. Tijd om dit hele album eens te beluisteren. Met uitzondering van twee nummers, heb ik nog niets gehoord. verwachtingen zijn hoog.