Palma Violets - 180 (2013)

Label: Rough Trade

1. Best of Friends (3:33)
  2. Step Up for the Cool Cats (3:09)
  3. All the Garden Birds (3:09)
  4. Rattlesnake Highway (1:40)
  5. Chicken Dippers (3:10)
  6. Last of the Summer Wine (3:52)
  7. Tom the Drum (2:51)
  8. Johnny Bagga’ Donuts (3:09)
  9. We Found Love (3:16)
  10. Three Stars (3:52)
  11. 14 (8:04)
avatar van thetinderstick
'Gewoon' een erg lekkere rockplaat. Vernieuwend is het nergens en uitzonderlijk goed ook niet, in die zin is de hype niet terecht, zou je kunnen zeggen.

Ik weet wel zeker dat ik dit album nog vaak ga luisteren en Palma Violets heeft ook genoeg potentie voor de toekomst.

Qua composities scoort deze 3,5*, maar door de uitvoering en de energie die er vanaf spat kom ik op 4*.

avatar van thetinderstick
Ik had een afslachting verwacht op Pitchfork, maar deze recensie is denk ik spot on:
Palma Violets: 180 | Album Reviews | Pitchfork

avatar van Linius
Ik had het zelfde inderdaad. Palma Violets is natuurlijk gewoon een Britse hype band en over het algemeen loopt dat niet goed af bij Pitchfork

avatar van Mctijn
Three Stars is alleen al een reden om het album niet te kopen, wat een misser zeg....
Voor de rest: leuk plaatje met de 3 uitschieters aan het begin.

Berichten verplaatst naar Palma Violets

De debuutsingle Best of Friends vond ik vorig jaar erg leuk, wat daarna kwam kon me nooit zo bekoren. Pure middelmaat.

Nu staat All the Garden Birds op de playlist bij de BBC en dat klinkt wel weer lekker, maar de zanglijn in het refrein is dan wel weer regelrecht gejat van The Seeds en dat maakt toch eigenlijk wel het nummer:
YouTube - The Seeds - Can't Seem to Make You Mine

blijft een goede plaat dit! Alleen maar goede nummers eigenlijk. Vooral 14 blijft hangen. Heb ze een keer gezien in Doornroosje Nijmegen in mei 2013. Toen waren ze heel goed! Ze verkochten alleen geen cd's, dus die heb ik later maar een keer gekocht. Je kan hun show van pinkpop 2013 nog terugkijken op youtube trouwens: Palma Violets Live @ Pinkpop 2013 multicam complete concert - YouTube Goed concert!