Jack Johnson - On and On (2003)

Label: Universal

1. Times Like These (2:22)
  2. The Horizon Has Been Defeated (2:33)
  3. Traffic in the Sky (2:50)
  4. Taylor (3:59)
  5. Gone (2:10)
  6. Cupid (1:05)
  7. Wasting Time (3:50)
  8. Holes to Heaven (2:54)
  9. Dreams Be Dreams (2:12)
  10. Tomorrow Morning (2:50)
  11. Fall Line (1:35)
  12. Cookie Jar (2:57)
  13. Rodeo Clowns (2:38)
  14. Cocoon (4:10)
  15. Mediocre Bad Guys (3:00)
  16. Symbol in My Driveway (2:50)
Jack Johnson schijnt in de VS erg populair op de "college radio" te zijn.
Zijn eerste cd is in Nederland wat aan iedereen voorbij gegaan, maar deze 2e werd beter opgemerkt. Gelukkig maar, want het is zeker goede muziek.
Het debuut vind ik net een slag beter, maar van deze muziek kan ik ook erg blij worden. Lekkere lome gitaarmuziek. Niet voor niks heb ik deze cd afgelopen zomer erg veel gedraaid.

Lekker rustige, easy-listening muziek. Super voor een avondje relaxen.

avatar van NERD
Zit te twijfelen tussen 3,5 en 4 sterren. Maar omdat op deze CD mijn 2 favoriete Jack Johnson nummers staan (The Horizon Has Been Defeated en Taylor) ga ik toch maar voor de 4 sterren.

avatar van Ali Chemicali
Taylor is 1 van Jack's beste nummers, maar hij staat wel op z'n minste cd helaas. 3,5 omdat ik Brushfire Fairytales al beter vind en In Between Dreams is een egte topper. Ik vind deze vooral minder omdat er naar mijn id soms iets te serieuze onderwerpen worden aangesneden voor echte relaxte muziek

avatar van coolaid
Van het nummer Rodeo Clowns bestaat ook een versie samen met G Love (and the special sauce). Dat nummer vind je op hun album Philadelphonic.
Mijn favoriet op dit album: Mediocre Bad Guys (en Rodeo Clowns op het album van G Love).

avatar van Ali Chemicali
Ik ken dat nummer ook idd, een klein beetje echte beat erin en het is ineens een heel ander nummer. Het is zoiezo al neit het rustigste nummer van Jack

Ongeveer even goed als 'brushfire fairytales'. Traffic in the sky is Jack's beste nummer.

3,0 sterren.

heb hem pas ontdekt en is prima chill-muziek ... !

Weer verhoogt naar 3,5. Idd, blijft chill.

avatar van GraveyardJunkie
lekker cdeetje. Lekker laid back muziek...

avatar van indana
Veel relaxter dan dit kan je het krijgen denk ik. Ben wel blij dat er dan zo'n nummer als The Horizon Has Been Defeated tussen zit om het in slaap vallen nog een beetje tegen te gaan. (daar is trouwens ook niks mis mee hoor)
Terrasje, biertje, zonnetje...... ahum, iets minder regen en het zou perfect zijn. Goede CD!

avatar van graeck
Hoe vaker je deze luistert, hoe beter hij lijkt te worden. 3,5* omdat het toch niet de beste is van Jack Johnson.

Deze cd zet ik vaak op als ik tot rust wil komen en even niks aan m'n hoofd wil hebben. Lekker rustig, leuk gitaarspel en leuke vocalen. Prettige muziek blijft het.

avatar van bertus99
heb hem aan mijn vriendin gegeven. kan zij opzetten wanneer ik weer eens over de rooie ben.........
prettige stem inderdaad, goed gitaarspel, niks om je druk over te maken. gewoon relaxen en dromen over the beach on hawai

avatar van Reijersen
En dan te bedenken dat dit op Hawaii als depressief wordt gezien. Onbegrijpelijk, want je kan er heerlijk bij relaxen. Je bij wijze van spreken het zonnetje al op komen.

avatar van bertus99
Ja, maar je moet wel bedenken dat Hawaiiaanse muziek echt heel wat anders is dan wat Jack Jones maakt. Kan me inderdaad voorstellen dat men dit daar wat te ingehouden vindt

mathieudc
Elk liedje apart is best goed maar ik kom niet tot een sfeer bij dit album. Bovendien lijkt het na een tijdje allemaal wat op elkaar. Desalniettemin een goed album met een verzameling van mooie liedjes.

Mijn volgende luisterbeurt zal er één zijn bij echt warme temperaturen zodat dit album misschien beter tot zijn recht komt. Al had ik het tot nog toe ook wat zomerser verwacht.

avatar van Carolaah
Hmmm... eerst was dit m'n favoriete cd van Jack,
maar 'In between dreams' beviel me later toch beter..
In tegenstelling tot wat waarschijnlijk de meerderheid vind.
Staan een paar heerlijke tracks op, fijne lyrics en gewoon
weer het vertrouwde geluid van Johnson.
Toch is de plaat me op langer termijn ietwat gaan vervelen..
Niet teveel draaien, geldt voor mij in ieder geval..

wel een 3,5

avatar van Booyo
Dat er op dit album 177 keer is gestemd en er slechts 18 berichten over zijn geschreven is wellicht het meest typerende voor Jacky J. Want ja, wat moet je hier nou over schrijven? Bij een recensie kan je bij elk nummer dezelfde standaard steekwoorden als chill, relaxed, en lekkere sfeer neerzetten. Verder kom ik dan ook niet. Maar in die steekwoorden blinkt hij wel uit, met als resultaat een heerlijke cd. Traffic in the Sky is overigens het beste nummer van zijn hele oeuvre.

avatar van Ronald5150
Gewoon weer lekker niks-aan-de-hand muziek van Jack Johnson. "On and On" klinkt dus vertrouwd. Voornamelijk akoestische toegankelijke liedjes die je het beste bij een kampvuurtje kunt beluisteren. Relaxed and laidback dus. Zestien nummers is wel een beetje veel en Johnson varieert niet bijzonder veel. Op sommige liedjes kiest hij voor een iets vollere instrumentatie en wordt zelfs de elektrische gitaar gehanteerd. Die liedjes zijn dan ook direct het spannends. "On and On" is niet verrassend, maar het werkt wel, met name op de momenten dat je behoefte hebt aan wat rust in hectische tijden.

avatar van bas2204
Heerlijk niks-aan-de-hand-muziek, perfect om bij tot rust te komen op een rustige zomeravond of net voor het slapen gaan