W.A.S.P. - W.A.S.P. (1984)

Alternatieve titel: Winged Assassins

Label: Capitol

1. Animal (Fuck Like a Beast) * (3:06)
  2. I Wanna Be Somebody (3:43)
  3. L.O.V.E. Machine (3:51)
  4. The Flame (3:41)
  5. B.A.D. (3:56)
  6. School Daze (3:35)
  7. Hellion (3:39)
  8. Sleeping (In the Fire) (3:55)
  9. On Your Knees (3:48)
  10. Tormentor (4:10)
  11. The Torture Never Stops (3:56)
  12. Show No Mercy * (3:38)
  13. Paint It Black * (3:27)
avatar van Sir Spamalot
O wat waren die mannen van W.A.S.P. stoer en wat voelden wij ons als fans stoer: fout imago, foute eerste single (Animal) en stoere muzikanten met een vuile bek. Op de originele lp-versie uit 1984 stond Animal zelfs niet op dit album: het werd onder druk van de platenmaatschappij verwijderd. Het verscheen in 1984 als single en in 1998 op de heruitgave van dit album.
In feite is dit gewoon de hardere versie van Twisted Sister: harde rock met een schreeuwlelijkerd als zanger. Nog steeds memorabele nummers blijven voor mij: I Wanna Be Somebody, L.O.V.E. Machine en The Flame, dat laatste raar maar waar want ik hou normaal gezien niet zo van dat type song. Gedrochten van dienst zijn B.A.D. en School Daze. De rest doet mij niets. Later heeft W.A.S.P. wel The Crimson Idol afgeleverd, een goed album, maar bassist en zanger Blackie Lawless is altijd al het brein geweest. Speelden hierop verder mee: Chris Holmes (gitaar), Randy Piper (gitaar) en Tony Richards (drums). Over de bonustracks (tracks 12 en 13) zeg ik zoals gewoonlijk niets
Ik heb dit album zo’n twintig jaar geleden omgeruild met een goede kameraad: hij kreeg dit album van W.A.S.P. en ik kreeg in ruil het debuut Burning Star van Helstar. Ik heb het me nooit beklaagd.