Audrey Horne - Youngblood (2013)

Noorwegen
Label: Napalm

1. Redemption Blues (4:36)
  2. Straight Into Your Grave (3:49)
  3. Youngblood (4:36)
  4. There Goes a Lady (3:52)
  5. Show and Tell (4:47)
  6. Cards with the Devil (4:07)
  7. Pretty Little Sunshine (3:42)
  8. The Open Sea (4:24)
  9. This Ends Here (3:51)
  10. The King Is Dead (5:13)
  11. I Wanna Know You * (3:15)
  12. This Ends Here [Demo] * (3:58)
  13. The Open Sea [Demo] * (4:17)
ben benieuwd of deze band meer naamsbekendheid gaat krijgen met deze nieuw cd, maar vrees het niet, terwijl het best een goede band is

avatar van james_cameron
Lekker rock-album, maar helaas wel minder dan het voorgaande werk van de band. Het ligt een beetje aan de overwegend te luchtige en 'blije' songs, die ook iets teveel teruggrijpen op de retro sound van bands als Iron Maiden en Foreigner. Gelukkig eindigt het album sterk, met de twee beste songs van de plaat, This Ends Here en The King Is Dead. De drie bonustracks zijn ook prima.

avatar van notsub
Audrey Horne verstaat de kunst van het recyclen. Het oude (hard)rock gevoel wordt hier op een heerlijke manier neergezet. De songs zijn gewoon lekker, soms uptempo en dan weer ronkend en beukend. De zang is dik in orde en het gitaarwerk neemt Thin Lizzy achtige proporties aan. Daar kan ik wel wat mee. De band weet verder een fris geluid neer te zetten en heeft een gezonde dosis enthousiasme aan de songs toegevoegd. Youngblood is een CD, die je een shot energie geeft en uitblinkt in simpele doeltreffendheid.

avatar van Dream Theater
Wat een lekkere cd is dit toch, fijn gitaarwerk en prima nummers. Het geweldige Redemption Blues is mijn favoriet vanwege het mooie Thin Lizzy achtige gitaarwerk. Pretty Little Sunshine is ook een nummer waar je een blij gevoel van krijgt,lekker tempo en fijn zang en gitaarwerk. The Open Sea klinkt door het gebruik van Keyboard zelfs als Journey.prachtig nummer! This Ends Here is ook een van de betere nummers en let ook eens op het felle baswerk! The King is Dead is ook erg mooi vanwege het fijne melodieuze gitaarwerk. I Wanna Know You is een lekker swingend nummer. Al met al een fijne rock cd!

avatar van vielip
Ben erg benieuwd naar dit album! Heb deze band sinds kort 'ontdekt' middels het vorige album en ik ben verkocht geloof ik. De single Redemption blues ken ik al en dat is een topper van jewelste! Heerlijk twin gitaarwerk waarbij inderdaad de invloeden van Lizzy overduidelijk aanwezig zijn.

avatar van ozwald
vind m nog beter dan de vorige. Heerlijke plaat!

avatar van Bastiaan Tuenter
Een goede reden om overmorgen in alle vroegte op Fortarock aanwezig te zijn. Heerlijk album, hoewel wel een stuk luchtiger dan de vorige platen, maar het klinkt allemaal even lekker.

avatar van vielip
Zo'n beetje de enigste band die ik, als ik zou gaan, op Fortarock persé zou willen zien. De rest van de line-up vind ik echt niet best. Om het maar zachtjes uit te drukken...

avatar van ozwald
Airbourne, Opeth, Volbeat, Rammstein, Amon Amarth, Mastodon, Audrey Horne inderdaad.. Helaas verhinderd, was er graag heen gegaan.. In ieder geval meer goede bands op één dag dan GMM dit jaar in drie dagen bijeen weet te programmeren.

avatar van vielip
Airbourne, Volbeat, Kreator en Audrey Horne dus....het overige kan me gestolen worden! GMM heb ik eens even bekeken na je opmerking maar dat is inderdaad ook niet best!

avatar van jailhouserocker1
Wat een topplaat is dit zeg, wow . Ik kende de band alleen van naam, maar dit is een topper als je houdt van melodieuze tegen metal aanschurende hardrock. Heerlijk gitaarwerk, goede zanger, goede nummers, fijne productie, wat wil je nog meer?!?!

Het volgende album?!

avatar van jorro
Nu ik alle 4 albums van Audrey Horne weer eens heb beluisterd stel ik vast dat dit wel het minste album van deze 4 is. Het raffinement is verdwenen. De band wordt meer een eenheidsworst om het oneerbiedig te zeggen. Ik verlaag van 4 naar 3,5 maar of het daarbij blijft?
Hier boven wordt opgemerkt dat het terug is naar bijvoorbeeld Foreigner. Zo ervaar ik het ook. Oude schoenen in een nieuwe doos.