Leftfield - Rhythm and Stealth (1999)

Dance / Electronic
Label: Columbia

1. Dusted (4:41)

met Roots Manuva

2. Phat Planet (5:23)
  3. Chant of a Poor Man (5:55)
  4. Double Flash (4:11)

met Nicole Willis

9. 6/8 War (4:12)
  10. Rino's Prayer (9:27)

met Rino

Erg goed. persoonlijk vind ik deze ietsje beter dan Leftism.
Met gastoptredens van Afrika Bambaata in Afrika Shox (inclusief de coole clip met de zwerver die zn ledematen verliest) en mn favo
Cheshire Cat in Chant of a poor Man.

spider schreef:

Erg goed. persoonlijk vind ik deze ietsje beter dan Leftism.
Cheshire Cat in Chant of a poor Man.

Vond hem juist tegenvallen. Leftism vind ik juist weer één van de beste dance-albums.........
Deze cd is ook wel een heel stuk donkerder, en normaal vind ik dat juist wel wat. Maar voor Leftfield gaat dat blijkbaar niet op
Die clip is inderdaad geweldig !!!

Inderdaad. Dit is een heel degelijke plaat, maar het haalt het niet bij Leftism...

avatar van Gyzzz
Veel minder. Waar bij Leftism verschillende stijlen zo goed werden gecombineerd, gebeurt dat hier alleen bij het zeer goede Afrika Shox.

avatar van andré
In retro-spectief is dit album niet eens zoveel minder dan het alom bejubelde debuut 'Leftism'. Het verschil zit 'm denk ik in het feit dat het debuut als geheel sterk in elkaar zit. 'Rhythm and'Stealth' mag dat dan minder hebben, de afzonderlijke nummers zijn stuk voor stuk van hetzelfde niveau. Sterker nog: nummers als 'Swords', 'Phat Planet', 'Rino's Prayer' en natuurlijk vooral 'Afrika Shox' vind ik beter dan de meeste nummers op 'Leftism'.

avatar van Hans Brouwer
andré schreef:
Ik kan niet zeggen welk album ik nu beter vind, dit album of het eerder verschenen "Leftism". Feit is wel dat ik een aantal weken aangenaam werd verrast door de muziek van Leftfield en dat ik dit album "Rhythm en Stealth" samen met "Leftism" op dit moment te pas en te onpas draai. 4,5* voor dit wonderschone album .

avatar van Djarune
goede plaat, maar minder dan Leftism. 4*

avatar van jellorum
Djarune schreef:
goede plaat, maar minder dan Leftism. 4*

helemaal mee eens
maar toch een paar erg sterke tracks met 'chant of a poor man' en 'dub gusset'

avatar van bver
Ik was al geen grote fan van Leftfields Leftism en ook dit album kan me niet over de streep trekken. Toch vind ik deze plaat iets beter, enkel en alleen owv "Phat planet" wat nog steeds een geweldig en, in tegenstelling tot de andere tracks, spannend nummer is.

avatar van Monkeypriest
Ik moet zeggen dat ik phat planet een geweldig nummer vind, toch heeft deze plaat iets minder dan Leftism

avatar van FunkStarr
Vind dat nummer juist zeer gedateerd klinken, toen ik het voor het eerst hoorde was het inderdaad goed, als ik nu hoor skip ik hem omdat het gewoon een vreselijk saai nummer is eigenlijk.
Afrika Shox vind ik dan beter.
Uiteindelijk vind ik Leftism als geheel een iets beter album, maar deze is ook niet slecht ofzo.

avatar van dj maus
Goed geproduceerd, maar de nummers zijn stuk voor stuk oppervlakkig of clichématig uitgewerkt, daar waar het op Leftism nog alle kanten op kon.

An sich interessant dat ze een donkere tegenhanger wilden maken van hun euforische debuut, maar dit is al met al toch een te ongeïnspireerde plaat.

avatar van RogerV
Ik sluit me erbij aan dat deze ondanks goede kwaliteit bij lange na niet kon tippen aan Leftism

avatar van Hans Brouwer
dj maus schreef:
M.i.v. vandaag alsnog 5***** voor "Rhythm and Stealth (1999)"!!!

avatar van -SprayIt-
Net opgepikt voor 4 eurotjes. Valt me niets tegen, lekker plaatje met hier en daar een mindere track.

Mooie bonus cd bij, die ik zelfs beter vind als het echte album.

Is dat deze?
Leftfield - Rhythm And Stealth :Stealth Remixes (CD) at Discogs

Die Dave Clarke remix van Phat Planet is inderdaad

avatar van Ponty Mython
Het nummer Swords is toch wel een beetje de 'Original' van Rhythm & Stealth en het heeft ook nog eens een prachtige videoclip.

herman schreef:
Is dat deze?
Leftfield - Rhythm And Stealth :Stealth Remixes (CD) at Discogs

Die Dave Clarke remix van Phat Planet is inderdaad

Die bedoel ik inderdaad.

avatar van pureshores
een toch erg goed album-vandaag mee gehad in de auto.
Phat planet en Afrika Shox laten je het pedaal toch harder indrukken (ondanks de ijzel vanmorgen)
en Swords is een ijzingwekkende sfeertrack

Dusted klinkt nu enigzins sloom en geeft wel een jaren 90 gedateerd gevoel.

Er kon ook niet verwacht worden dat Leftism getopt kon worden en na dit album was de koek dan ook op

Soms maken bands een album dat helemaal klopt, of de tijdsgeest goed weet te vatten. Leftism was zo'n album. En dan maken ze weer een album en dat is dan goed, maar de magie mist. Voor mij is dit zo'n album. Niet slecht, maar ik heb Leftism tientallen malen vaker gedraaid en deze doet me niet echt naar meer verlangen.

avatar van pureshores
ben weer dit album aan het luisteren en El Cid klinkt perfect voor dit tijdstip en dit waaierige weer buiten, roept associaties met Kruder & dorfmeister op, een slome doch akelige en sfeervolle track.

Als je dit album niet als de opvolger van... ziet kun je er erg veel luisterplezier van hebben