Limp Bizkit - Results May Vary (2003)

Label: Interscope

1. Re-Entry (2:37)
  2. Eat You Alive (3:57)
  3. Gimme the Mic (3:05)
  4. Underneath the Gun (5:42)
  5. Down Another Day (4:06)
  6. Almost Over (4:38)
  7. Build a Bridge (3:56)
  8. Red Light-Green Light (5:36)

met Snoop Dogg

9. The Only One (4:08)
  10. Let Me Down (4:16)
  11. Lonely World (4:33)
  12. Phenomenon (3:59)
  13. Creamer (Radio Is Dead) (4:30)
  14. Head for the Barricade (3:34)
  15. Behind Blue Eyes (6:05)
  16. Drown (3:51)
  17. Shot * (3:45)
  18. Just Drop Dead * (4:02)
  19. All That Easy * (1:32)
  20. Take It Home * (1:41)
  21. Let It Go * (5:10)
  22. Armpit * (3:52)
totale tijdsduur: 1:08:33 (1:28:35)
Misterfool
vroeger vond ik de behind blue eyes versie van limp bizkit echt geweldig maar nu 5 jaar later kijk ik terug en zie een gedrocht. hoe kan dat. nou in die 5 jaar ben ik gewend geraakt met het orgineel. limp bizkits cover mist de nuance de sfeer en de. cynische/ sarcastische humor die de who wel heeft. de versie van de who raakt me. de versie van limp bizkit is een popgedrocht. zo gaan die dingen nou eenmaal in het muzikale leven.

Sanderkeuh schreef:
Het vierde album van Limp Bizkit, dit keer zonder gitarist Wes Borland.
De meeste songs zijn rustig, en jammergenoeg nogal inspiratieloos, er mocht zeker meer variatie inzitten.
Ik kan het album wel uitluisteren, maar de songs zijn bijna allemaal van hetzelfde middelmatige niveau.
De enige song die er echt uitspringt is Eat You Alive.

Korte review per nummer:
01. Re-Entry: Klinkt wel leuk voor een intro.
02. Eat You Alive: De eerste echte song, en meteen de beste, op het album. De gitaar klinkt goed, en de bass en drum op de achtergrond passen er goed bij. De zang klinkt ook niet slecht.
03. Gimme the Mic: Snel, hard nummer, klinkt wel goed.
04. Underneath the Gun: Instrumentaal klinkt het goed maar de zang is minder.
05. Down Another Day: Saai nummer, klinkt erg inspiratieloos.
06. Almost Over: Dit vind ik wel een goed nummer.
07. Built a Bridge: Dit vind ook een leuk nummer, al is de tekst niet super. Het is goed opgebouwd en het klinkt wel goed.
08. Red Light - Green Light: Vind hier niets aan. Snoop Dogg z'n stukken klinken duidelijk beter dan die van Fred.
09. The Only One: Klinkt leuk, maar niet speciaal.
10. Let Me Down: Best goed nummer, maar zang in het begin klinkt raar.
11. Lonely World: Ook best goed, maar nogal herhalend.
12. Phenomenon: Een wat harder nummer, klinkt wel goed.
13. Creamer (Radio is Dead): Tof nummer, maar DJ maakt het liedje wat slechter ipv beter.
14. Head for the Barricade: Nog een wat harder nummer, refrein klinkt wel leuk. Geen slecht nummer.
15. Behind Blue Eyes: Vergeleken met vele anderen vind ik dit wel een goede cover, al klinkt het nogal zagerig. En dat 'LIMP' stuk hoefde er écht niet bij, dat maakt het liedje alleen slechter.
16. Drown: 1 van de betere rustige nummers op het album, goed geschikt als laatste song.

Top 4:
Eat You Alive, Almost Over, Built a Bridge, Drown

2.75*, afgerond naar 3*

Waardeloos review.. sorry.. Begint al met de intro.. Terwijl ik de intro geweldig vind, zelfs de beste van alle albums. Ik snap niet waarom dit uberhaupt wordt geplaats. Dit is een persoonlijke mening, wie heeft hier wat aan? Kan aan mij liggen.. Jammer van de vele negatiefe reacties ook over Fred Durst.. Zonder Fred was het ook geen Limp Bizkit geweest. En ik kan niet wachten op het volgende album en ook hun tour volgend jaar.. Gfy haters...

Misterfool
volgens mij is dat gewoon de bedoeling van de meningfilter. en ja daar hebben andere wel wat aan. bijvoorbeeld ik wil een nieuw album kopen. weet niet zeker of ik het wel of niet wil kopen. in de mening staat dat het een groeialbum is en dat het voor een progliefheber als mij de moeite waard is. nou dan koop ik het mischien wel.

zelf ben ik ook geen fan van dit album. weinig kwaliteit in compositie en mischien wel een van de vreselijkste covers allertijden.

avatar van Sebashuis
Nenad16v schreef:

Ik bezoek Musicmeter om de meningen van andere gegruikers te lezen (en evt. mij mening te geven over de muziek).

avatar van kaztor
Nenad16v schreef:

Zit er dik in. Maar wat heeft iemand aan jouw mening over een mening? Een beetje dubbele opmerking, vind je niet? Bovendien is deze site bedoelt om meningen te uiten (en uiteraard muziek uit te wisselen en/of te waarderen).

Zonder Fred was het ook geen Limp Bizkit geweest.

In ieder geval ongetwijfeld levensvatbaarder.

avatar van Sanderkeuh
Weet ook wel dat m'n reviews niet echt goed zijn, 'k val veel te veel in herhaling. Maar dat heb je als je song per song uitleg wilt geven.

Maar ik ga niet akkoord met "Dit is een persoonlijke mening, wie heeft hier wat aan?"
Waarom zou er anders een mogelijkheid zijn om reacties te plaatsen bij een album? Toch niet om te praten over wat je gisteren gegeten hebt?
Elke post gaat - normaalgezien - over het album of de artiest. Ik maak die reactie gewoon veel langer om mijn mening per song te (proberen) geven.

En die negatieve reacties op Fred Durst gaat vooral over de reputatie die hij vroeger opgebouwd heeft. Hij had toen een groot ego, dit jaar heb ik daar eigenlijk niets van gemerkt.
Ook ik kan niet wachten op de volgende tour btw, waren geweldig op Werchter. Hopelijk spelen ze dan wat meer van hun 1ste album of van Unquestionable Truth.

En dit album heeft inderdaad een verschrikkelijke cover.

avatar van Ampivinni
en de grammy voor meest verkrachte verkrachting van een geweldig nummer gaat naar:

BEHIND BLUE EYES VAN LIMP BIZKIT!!!!

avatar van ASman
Ampivinni schreef:

BEHIND BLUE EYES VAN LIMP BIZKIT!!!!

Ik zeg niet dat de versie beter is en dat 'limp'-stukje is inderdaad vreselijk, maar voor de rest hoor ik deze versie veel liever dan de originele van The Who. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat de LB-versie muzikaal beter is
Toch wel schrijnend dat het enige nummer dat ik nog leuk vind op dit vreselijke album een cover is...

avatar van Robertoooooh
Eigenlijk een best fijn luisterplaatje. Helemaal als je onwetend bent van de naam van dit gezelschap en dus onbevooroordeeld. Gewoon op zichzelf staand, niet vergeleken met eerder (en later) uitgebracht materiaal. En eigenlijk zou dat de enige manier moeten zijn om iets op zijn meritus te beoordelen, niet waar?