Frank Boeijen - Liefde & Moed (2013)

Label: Niemandsland

1. Vragen Wonen Overal (3:48)
  2. De Ogen van Haar Moeder (4:38)
  3. Jij Verwarmt Mijn Hart (4:30)
  4. Overal Bleef Er Iets Achter (2:36)
  5. Vervulling (3:18)
  6. Liefde & Moed (5:20)
  7. Helpende Hand in Dromen (6:45)
  8. Ze Keek Naar het Landschap (3:44)
  9. Nergens Meer Alleen (4:52)
  10. Een Zee van Tijd (3:47)
avatar van Madjack71
Ik heb best waardering voor de artiest Boeijen, zijn werk met de FBG en m.n de 1ste 2 soloalbums mag ik graag horen. Maar godsallemachtig wat is dit een saaie bedoening, met te opzichtige dikke teksten die niet lopen. De muzikale back-up is slap,slaapverwekkend en zo traag dat ik het gewoonweg niet op de fiets kan luisteren, omdat de kans bestaat dat ik gewoonweg in slaap, val. Ik kan dus ook niet de jubelstemming hieronder beamen. Terwijl ik best wel houd van rustieke nummers en teksten die goed in elkaar steken. Immers dat is wat Boeijen hier toch grotendeels neerzet. Maar ik trek het gewoonweg niet. Op zich frapant, want van een Leonard Cohen kan ik het met gemak hebben. Het is wat het is, hier scheiden onze wegen, Frank kan mij niet meer Boeijen.

En er komt in november een nieuwe Boeijen hier de Teaser !

beaster1256
Zoveelste meesterwerk , de man blijft op eenzame torenhoge hoogte , ik hou van hem , wat een teksten en stem , zojuist tickets geboekt voor optreden in Halle 19 april 2015 ......

Ik was een beetje klaar na Genade met Frank Boeijen , niet dat ik het slecht vond maar ik miste de echte pareltjes.
Deze cd - en deze cd heb ik nu pas ontdekt - heeft mijn vertrouwen weer teruggebracht.

Ik had de nieuwste cd (het beloofde land) gekocht en deze vond ik zo goed dat ik toch ook maar de paar gemiste cd's ben gaan zoeken en beluisteren (Liefde en moed en een vermoeden van licht).
Inmiddels heb ik ook deze twee maar gekocht zodat mijn collectie weer compleet is.

Toppers op dit album (eigenlijk vind ik alles wel goed maar toch .. de uitschieters) :
* De ogen van haar moeder
* Helpende hand in dromen

avatar van lennon
Heb t album weer eens opgezet. Ideaal voor een relaxte zondag morgen

Deze cd kenmerkt zich door vooral rustige tracks. Ideaal voor de zondag ochtend dus..maar je moet er wel voor gaan zitten. Een ingetogen plaat van boeijen, die eigenlijk noot slecht werk aflevert.

avatar van goldendream
Volop me in de wereld van Boeijen aan het onderdompelen ...
Waar ik vroeger 'Genade' en 'Liefde & moed' goed, maar wat eentonig vond, moet ik nu die mening herzien. Een hele reeks sterke nummers na elkaar zonder zwakke momenten. Boeijen biedt altijd pure klasse op een eenzame hoogte.
Er zijn triestigere zaken dan je onderdompelen in een bad met albums van Boeijen.