Eazy-E - Eazy-Duz-It (1988)

Label: Ruthless

1. Still Talkin' (4:49)
  2. Nobody Move (4:59)

met MC Ren

3. Ruthless Villain (2:59)

4. 2 Hard Mutha's (4:26)

met MC Ren

5. Boyz-N-The-Hood [Remix] (6:22)
  6. Eazy-Duz-It (4:21)
  7. We Want Eazy (5:01)

met MC Ren en Dr. Dre

8. Eazy-Er Said Than Dunn (3:41)
  9. Radio (4:58)
  10. No More?'s (3:55)
  11. I'mma Break It Down (3:29)
  12. Eazy-Chapter 8 Verse 10 (B.U.L.L.S.H.I.T.) (2:10)
  13. Intro: New Year's E-vil * (0:49)
  14. Only If You Want It * (3:03)
  15. Neighborhood Sniper * (5:14)

met Kokane

16. Niggaz My Height Don't Fight * (3:14)
  17. Merry Muthaphuckkin' Xmas * (5:56)

met A.T.B.A.N. Klann, Buckwheat en Menajahtwa

avatar van MAS
MAS
Vet album met als hoogtepunt de titeltrack.

avatar van Timmie
zijn de productie's hier ongeveer het zelfde als bij het debut album van N.W.A.??

avatar van Kos
Kos
Ja.

Bigup2
Geweldig album. Even goed als Straight Outta Compton.
Gelukkig is de EP aan het album toegevoegt.
Het matcht gewoon en maakt het album nog beter .

avatar van KILLERBEE99
Moet nog wennen aan de stijl, maar denk dat mijn punt in de toekomst nog wel kan stijgen.

avatar van laboomzaa
Vette oude hip hop!! Brengt me weer terug in de tijd!!

avatar van Funnyman
Heel goed album, back to the old skool...

Eazy-Duz-It, Boyz-N-The-Hood en Nobody Move zijn mijn favorites...

avatar van RebelINS
Lekkere plaat uit de N.W.A. stal. Hoewel Eazy-E natuurlijk de grote man op deze plaat is, mag de gehele plaat wel toegeschreven worden aan de gehele N.W.A. crew. De teksten zijn geschreven door The D.O.C., MC Ren en Ice Cube en dat hoor je ook. Af en toe zit er namelijk een heerlijk pareltje bij (Nobody Move, Eazy-Er Said Than Dunn). De productie is feilloos te noemen, geen enkele misser eigenlijk. Wat wil je ook met Dre en Yella achter de knoppen.

Al met al een erg fijne plaat wat vooral komt door de heerlijke productie en het fijne stemgeluid van Eazy-E.

avatar van Nr.4
In de berg aandacht voor Straight Outta Compton deze van Eazy-E weer eens goed beluisterd. Toffe, harde plaat met genoeg bijdragen van de overige N.W.A. members. Z'n stemgeluid vind ik ook heel dope.

Metgezel
Eazy is natuurlijk een ontzettend bijzondere persoonlijkheid, en een enorm icoon voor Hip-Hop die in het kader van de recente N.W.A film veel aandacht krijgt momenteel. Dat is allemaal zeer begrijpelijk maar het rappen lijkt eigenlijk helemaal nergens op. Houterig, monotoon, flauw. Elk nummer slaat op het zelfde verhaal en de productie is niet sterk genoeg om dat niveau wat omhoog te werken. Helaas.

avatar van Dead_Presidents
Leuk album! Dit zijn mijn favo's
Eazy-Duz-It
We Want Eazy
Eazy-Er Said Than Dunn
Boyz-N-The-Hood [Remix]

avatar van Nr.4
Hoewel een album met zn beperkingen, staat hier veel op dat me wel bevalt. We want Eazy! Die EP staat er op mijn versie achter, had niet gehoeven.