David Bowie - Best of Bowie (2002)

Rock / Pop
Label: K-Tel

1. Space Oddity (5:12)
  2. The Man Who Sold the World (3:56)
  3. Changes (3:33)
  4. Oh! You Pretty Things * (3:14)
  5. Ziggy Stardust (3:12)
  6. Life on Mars? * (3:49)
  7. Young Americans [Single Version] (3:13)
  8. Moonage Daydream * (4:37)
  9. Fame (4:14)
  10. Suffragette City * (3:24)
  11. Heroes [Single Version] (3:35)
  12. Under Pressure (3:56)

met Queen

13. All the Young Dudes * (4:11)
  14. Ashes to Ashes [Single Version] (3:35)
  15. The Jean Genie * (4:05)
  16. Let's Dance [Single Version] (4:08)
  17. Panic in Detroit * (4:25)
  18. China Girl [Single Version] (4:15)
  19. Rebel Rebel * (4:28)
  20. Modern Love [Single Version] (3:56)
  21. Diamond Dogs * (6:04)
  22. Blue Jean (3:10)
  23. This Is Not America (3:51)
  24. Dancing in the Street (3:20)

met Mick Jagger

25. Golden Years [Single Version] * (3:27)
  26. Jump They Say [Radio Edit] (3:52)
  27. TVC15 [Single Version] * (3:32)
  28. Hallo Spaceboy [Pet Shop Boys Remix] * (4:25)

met Pet Shop Boys

29. Sound and Vision * (3:03)
  30. Little Wonder [Edit] (3:41)
  31. Thursday's Child [Radio Edit] (4:25)
  32. D.J. * (3:59)
  33. Slow Burn [Radio Edit] (3:55)
  34. Fashion [Single Version] * (3:25)
  35. Scary Monsters (& Super Creeps) * (3:32)
  36. Cat People [Putting Out Fire) (Single Version] * (4:08)
  37. Let's Dance [Single Version] * (4:08)
  38. Absolute Beginners [Single Version] * (5:37)
  39. Time Will Crawl * (4:18)
  40. Under the God * (4:07)

met Tin Machine

41. The Heart's Filthy Lesson [Radio Edit] * (3:32)
  42. I'm Afraid of Americans [V1) (Radio Edit] * (4:30)

met Trent Reznor, Charlie Clouser, Danny Lohner en Keith Hillebrandt

43. Starman * (4:14)
  44. John, I'm Only Dancing * (2:46)
  45. Sorrow * (2:54)
  46. 1984 * (3:27)
  47. Underground [Single Version] * (4:27)
  48. Magic Dance [Single Version] * (4:00)
  49. Day-In Day-Out [Single Version] * (4:12)
  50. Tonight * (3:45)
  51. Wild Is the Wind * (5:58)
  52. Boys Keep Swinging * (3:59)
  53. Loving the Alien * (4:43)
  54. Drive-In Saturday * (4:25)
  55. Rock 'N Roll Suicide * (2:58)
  56. Tonight [Live] * (3:46)

met Tina Turner

totale tijdsduur: 1:12:59 (3:42:33)
lowriderluuk
Bij mijn weten heb ik bovenvermelde CD ook, titel en frontcover komen overeen.
Alleen heb ik deze in Engeland gekocht in een dubbel cd uitvoering met de volgende 39 nummers:
CD1:
1 Space Oddity, 2 The man Who sold the World, 3 Oh! Pretty Things 4, Changes, 5 Life on Mars, 6 Starman, 7 Ziggy Stardust, 8 Suffragette City, 9 John, I'm only Dancing, 10 The Jean Genie, 11 Drive in Saturday, 12 Sorrow, 13 Diamond Dogs, 14 Rebel Rebel, 15 Young Americans, 16 Fame, 17 Golden Years, 18 TVC15, 19 Wild is the Wind.
CD 2:
1 Sound and Vision, 2 Heroes, 3 Boys keep Swinging, 4 Under Preasure, 5 Ashes to Ashes, 6 Fashion, 7 Scary Monsters 8 Lets Dance, 9 China Girl, 10 Modern Love, 11 Blue Jean, 12 This is not Amerika, 13 Loving the Alien, 14 Dancing in the Street, 15 Absolute Beginners, 16 Jump They Say, 17 Hallo Spaceboy, 18 Little Wonder, 19 i'm Afraid of Amaricans, 20 Slow Burn.

Is compleet afwijkend van wat bovenaan deze pagina in de tracklist wordt aangegeven. Zoals meerdere gebruikers aangeven zijn dus blijkbaar diverse uitvoeringen.

avatar van Stijn_Slayer
Dit noem ik niet het beste van Bowie....

De dubbel CD die lowriderluuk post ziet er al een stuk beter uit.

Dit zijn gewoon zijn jaren '80 singles, aangevuld met een paar toegankelijke nummers uit de 70s (Jean Genie, Sound and Vision, Heroes, etc.). Die verzamelaar van Luuk ziet er al een stuk beter uit: tenminste chronologisch en de 70s/80s/90s zijn evenredig vertegenwoordigd.

Een Bowie-fan doet liever zonder, maar voor een algemene muziekliefhebber die gewoon wat hits wil horen is het wel een uitkomst.

stuart
stuart schreef:
Als je hoofzakelijk van de singles van David Bowie (zoals ik) dan is dit een prachtig verzamelwerk.

Het had misschien beter (voor sommigen/meerderen) The Greatest Hits kunnen heten denk ik......

avatar van BeatHoven
De dubbel-cd is veel beter omdat ze representatiever is voor Bowie's oeuvre. Misschien moet iemand die tracks erbij planten?

stuart
Volgens mij zijn er 2 versies in omloop (althans dat was zo); die dubbele is (misschien) wel representatiever voor zijn oeuvre, maar dan zal mijn 'waardering' iig wel (wat) zakken.....(het is mij verder om het even).

avatar van Lexicon Devil
Dit had beter The Most Sold of Bowie moeten heten i.p.v The Best of

avatar van kaztor
Stijn_Slayer schreef:
Dit noem ik niet het beste van Bowie....

De dubbel CD die lowriderluuk post ziet er al een stuk beter uit.

Inderdaad.

Sound & Vision gesandwiched met z'n twee meest vreselijke singles (die met Jagger en Tina Turner dus)...

Misterfool
een verzamelaar die zich iets te veel richt op de poppie bowie. hiermee heb ik david bowie mee leren kennen. op zich een prima instap voor de david bowie leek ware het niet dat er veel betere verzamelaars verschenen zijn.

avatar van Gert P
lowriderluuk schreef:
Bij mijn weten heb ik bovenvermelde CD ook, titel en frontcover komen overeen.
CD1:
CD 2:

Dit is ook de versie die ik heb en opzich mooie verzamelaar.
Had er liever 2 nummers van cd 2 er af gehaald en dan Heroes en Loving the Alien er helemaal op.
Helaas is het nog steeds moeilijk om goede verzamelaars uit te brengen. nummer 16,17 en 18 van cd 2 hadden er zo afgekund voor bijvoorbeeld ook nog moonage daydream.

avatar van Stijn_Slayer
'Hallo Spaceboy' eraf!? Eén van Bowie's beste nummers.

'Little Wonder' vind ik ook vrij sterk.

Jump They Say en Little Wonder zijn ook geweldig.

avatar van Gert P
Zijn voor mij skipnummers want zet hem af na absolute beginners.
Meestal draai ik alleen cd 1.
Cd 2 stukken minder en ook nog eens heroes gekortwiekt.

dVTB
Van dit album zijn TIG verschillende versies in omloop. Diverse landen hebben hun eigen tracklisting. De Nederlandse is bijvoorbeeld anders dan de Engelse. Een redelijk compleet lijstje kun je hier vinden: Best of Bowie - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij zijn de unieke tracklistings per land nu niet meer in omloop en is de Engelse 2CD nu de 'reguliere' editie van dit album. Tracklisting zoals door lowriderluuk gepost. Dat is ook de editie die ik heb.

Het is een redelijk compleet overzicht, al missen nummers als Tonight en Real Cool World. Ik vind Jump They Say één van de best geproduceerde Bowie-tracks en zou ook niet zonder Hello Spaceboy kunnen. Eigenlijk de laatste fatsoenlijke hit die Bowie heeft gehad en erg sterk in de Pet Shop Boys remix.

avatar van zerohitscommoner
Ik heb de dubbel CD ook in Nederland gekocht, deze bovenstaande is een stuk minder. Juist die dubbele uitvoering staat in mijn top 10. Beetje jammer dus.....

MindRuler
Deze heb ik vorige week voor een prikje in huis gehaald. Ik kende Bowie enkel van zijn hits en deze dubbelaar leek me dan ook een goede instapper om wat van deze veelzijdige artiest in huis te halen. Veelzijdig kan je Bowie wel noemen, en dan heb ik het niet alleen over de vele looks die hij al heeft gehad. Ook muzikaal is het een enorm gevarieerde artiest.
Ik hou trouwens van zowel z'n 70's glam-periode als de 80's van bv. Let's Dance.
Ook de Pet Shop Boys remix van Hallo Spaceboy is een aardige track.
Mijn favorieten: Heroes, Under Pressure, Ziggy Stardust, Blue Jean en het wondermooie Absolute Beginners.

avatar van Deren Bliksem
Helemaal met je eens over Absolute Beginners, MindRuler. Mischien door sentimenten, maar ik heb deze als enige aangevinkt bij favoriete tracks. Deze steekt voor mij er namelijk boven uit, terwijl ik bij die andere nummers geen keuze kan maken.

Uiteraard bij lange geen definitieve ''best of '' van Bowie , maar doet het wel erg lekker in de auto of gewoon eens lekker thuis .
De nummers zijn gewoon lekker , al heb ik het nooit zo op deze versie van Tonight met la Turner gehad . Ik vind de hele song eigenlijk ook niet zo heel bijzonder .
Verder is het geen al te diepgaand overzicht van Bowie's vaak toch wel sterke singles .
Glam , zijn Berlijnperiode , de wisselvallige 80's ...... Leuke bloemlezing .

Voor mij heel lang eem heerlijke verzamelaar geweest (en nog steeds)

Nu ben ik toe aan meer Bowie.. de trip kan beginnen!

avatar van rolandobabel
er staan teveel jaren 80 nummers op van Bowie, om zich een best of bowie te kunnen noemen....

avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
Laatst heb ik met verbazing zitten kijken naar de bizarre videoclips van BABYMETAL, maar dat valt in het niet bij de videoclip van Dancing in The Street. Brrrr.