Rough Cutt - Rough Cutt (1985)

Label: Warner Bros.

1. Take Her (3:39)
  2. Piece of My Heart (4:48)
  3. Never Gonna Die (4:22)
  4. Dreamin' Again (5:49)
  5. Cutt Out Your Heart (2:29)
  6. Black Widow (4:33)
  7. You Keep Breaking My Heart (5:14)
  8. Kids Will Rock (4:02)
  9. Dressed to Kill (4:15)
  10. She's Too Hot (3:27)
avatar van Rinus
Goed debuut album, van deze band die maar 2 albums heeft uitgebracht.

avatar van sinkthepink
Zeker een gave plaat. Paul Shortino nooit meer een betere plaat gemaakt helaas. Ik mocht hem graag horen met zijn stem van schuurpapier. "Black Widow" is mijn favoriet, heerlijk slepend nummer.

avatar van vielip
Ik had hun tweede album een maand geleden op de kop getikt. Die vind ik te gek! Dit debuut heb ik sinds vorige week in huis. En ook dit is weer een prima album. Shortino is een begenadigd zanger dus daar alleen maar positieve geluiden over. Maar de rest van de, mij althans, onbekende muzikanten presteren ook zeer kundig. Met name het gitaarwerk bevalt me uitermate. Mooie sound en verrassende licks. Zelfs de cover van Piece of my heart vind ik leuk. Het origineel wordt in ieder geval niet klakkeloos nagedaan. Zo zijn de zanglijnen gedurfd en fraai gevonden vind ik.

Guitars & Wings
sinkthepink schreef:
Zeker een gave plaat. Paul Shortino nooit meer een betere plaat gemaakt helaas.

Nog niet eerder zulke grote onzin gehoord.

avatar van AstroRocker
Maar waarom is het dan onzin Guitars & Wings? Heeft heer Shortino nog meer platen gemaakt, ik heb geen idee om eerlijk te zijn. Ik heb alleen weet van de twee Rough Cutt platen. Ooit heb ik deze lp gehad maar nooit meer aangeschaft op cd. Draaide hem toen ook amper, wellicht was het niet echt mijn stijl.

Guitars & Wings
Klopt. Paul Shortino heeft na Rough Cutt nog veel meer platen gemaakt . Zo'n statement is gewoon kul.

avatar van jailhouserocker1
Heeft heer Shortino nog meer platen gemaakt,

Wellicht iets om de laatste twee King Kobra platen eens te beluisteren. Niet wereldschokkend maar zeker de moeite waard. Hierop laat hij horen nog steeds een goede hardrockzanger te zijn.

avatar van vielip
Ja die albums van King Kobra heb ik ook geluisterd. Klinkt allemaal wel oké maar meer ook niet vind ik. Het haalt nergens het niveau van beide Rough Cutt platen of zijn albums met Northtrup, om maar eens wat vergelijkingsmateriaal erbij te pakken. Toch ligt dat absoluut niet aan de zangkwaliteiten van Shortino. Want zelfs op albums die het predikaat 'wel aardig' opgeplakt krijgen klinkt hij nog geweldig. Als je trouwens goeie King Kobra albums wilt horen dan moet je de eerste twee hebben!

avatar van Sir Spamalot
Je hebt meeslepende Rock en slepende Rock, dat laatste sleept zich naar het einde. Ik vind de zang van Paul Shortino verre van speciaal en de muziek van Rough Cut nog minder. Bij het vijfde nummer, Cut Out Your Heart, stopt even het knikkebollen. Hier en daar wel leuke dingen van beide gitaristen maar als geheel te weinig om mij te boeien. Ik durf zeggen dat ik me verveeld heb.

avatar van Von Helsing
AstroRocker schreef:

Paul Shortino's The Cutt - Feel The Music - YouTube

Uit 2002, beetje David Coverdale-achtig.

avatar van wopl@
En dan vergeten we ook nog het 6de album van QUIET RIOT - QR uit 1988.Waar Shortino op zong.

avatar van Sir Spamalot
Ten tijde van dit album hadden ze Wendy Dio als manager, overigens heeft Ronnie James Dio (RIP) meegeschreven aan het eerste nummer Take Her, trouwens krijgt zijn echtgenote nog credits voor het nummer Black Widow: Rough Cutt - Rough Cutt | Releases | Discogs. Nummer vijf doet het nog steeds voor mij, de rest veel minder.