Coheed and Cambria - Good Apollo I'm Burning Star IV: Volume One: From Fear Through the Eyes of Madness (2005)

Label: Sony

1. Keeping the Blade (2:09)
  2. Always and Never (2:24)
  3. Welcome Home (6:17)
  4. Ten Speed (Of God's Blood and Burial) (3:47)
  5. Crossing the Frame (3:27)
  6. Apollo I: The Writing Writer (5:15)
  7. Once upon Your Dead Body (3:19)
  8. Wake Up (3:36)
  9. The Suffering (3:44)
  10. The Lying Lies & Dirty Secrets of Miss Erica Court (3:17)
  11. Mother May I (4:32)
  12. The Willing Well I: Fuel for the Feeding End (7:17)
  13. The Willing Well II: From Fear Through the Eyes of Madness (7:28)
  14. The Willing Well III: Apollo II: The Telling Truth (7:19)
  15. The Willing Well IV: The Final Cut (7:40)
avatar van Dielie
vol spanning wacht ik deze plaat af!!

is al in bestelling!

JUIJ!

nog een paar dagen..

jippi

avatar van Dielie
kan er niet genoeg van krijgen!

Had er na één luisterbeurt op de luisterpaal van 3voor12 al genoeg van. Dit is duidelijk niet aan mij besteed...

avatar van Dielie
lang genoeg tijd geven dit album

ge MOET da gewoon goed vinden

avatar van dislexie
zeer lekker album

miloz
Ik heb dit album nu een keer geluisterd. Ik vind er weinig aan. Sommige nummers zitten wel goed in elkaar zoals Welcome Home. Maar de meeste gaan het ene oor in en de ander uit. De zang is vrij matig en echt afwisselend is het niet. Maar de zang is het grootste minpunt. 2,5 ster. Misschien dat ik het na nog een paar luisterbeurten nog verhoog.

Zang grootste minpunt?

HAHAHA

miloz
ja smaken verschil he? ik vind het gewoon verschrikkelijk irritant dat stemmetje. Maar er zullen vast wel veel mensen zijn die er van houden.

Joy
qua marketing zit het iig wel ok , slimme jongens van coheed

coheed heeft vanaf plaat 1 een verhaal in gang gezet dat op iedere nieuwe plaat vervolgd wordt, het 5e album zou de afsluiter zijn

op die manier ben je redelijk verzekerd van uitbrengen van je platen onder een platencontract, mits je muziek ok is

dat is het en de fans smullen ervan, kijken uit naar ieder vervolg, en die fans kopen dus je platen

coheed is nergens mee te vergelijken, punkinvloeden, rockinvloeden, nu en dan een halve opera, en de fantasie van tekstschrijver voegt daar ook eea aan toe

aardig in het gehoor, en ook ik schrok me het lazarus toen ik een clip zag

Wederom een zeer goed album van Coheed. Hoewel ik nog steeds moeite heb met een aantal van hun overgeproduceerde cheesy singles alá Blood Red Summer en The Suffering (weliswaar iets minder fout) blijven de rest van de nummers zeer zeker de moeite waard.

Net als op de vorige albums start het album met de bekende intro. Deze keer wordt het stuk echter uitgevoerd door een gezelschap van strijkers. Dat maakt de versie op Good Apollo de mooiste tot dusver.

Wat op Good Apollo ook opvalt is dat Coheed ook solo's kan spelen (Welcome Home en The Final Cut). Ze lijken steeds meer op te schuiven van progressieve punk met rockinvloeden, naar progressieve hardrock met punkinvloeden.

Een andere positieve noot is de productie van het album. Deze is van een hele andere categorie dan de magere productie op SSTB en IKSFSE. Hierdoor komt de muziek vanzefsprekend beter tot zijn recht.

Toch staat er wat mij betreft i.v.m. IKSFSE meer opvulling op Good Apollo. Het intro is zoals gezegd briljant en ook de rustige opener Always and Never, Welcome Home, Ten Speed en Apollo 1 zijn geniaal, maar daarna kakt de plaat een beetje in. Hij leeft pas weer echt op de magnifieke Willing Wells (wat een geweldig stuk muziek!).
Nummers als Crossing The Frame, Once Upon Your Dead Body & The Suffering weten me niet echt te overtuigen en zijn middelmatig. Ook Wake Up en The Lying Lies ... ontstijgen dit niveau amper.

Samenvattend kan ik stellen dat Good Apollo, net als IKSFSE, een fantastisch album is met een aantal kleine gebreken waardoor ik geen vijf sterren toeken (4,5). Neemt niet weg dat ik ontzettend uitkijk naar het volgende album.

avatar van SOAD
Geweldige band vooral door de leuke ideen in de muziek.
Vooral de langere nummers zijn fantastisch.

avatar van Dielie
krijgen ze dan eindelijk de verdiende aandacht

BELANGRIJK!

23 oktober komt burning star IV: deel 2 uit!

!

demaks mott

avatar van james_cameron
De band heeft geleerd van het vorige album: ditmaal zijn er betere songs en is ook de produktie een stuk verbeterd. Ogenschijnlijk wat simpele en transparante rockmuziek, maar als je wat beter luistert hoor je een origineel en knap gearrangeerd album.

avatar van rockosaurus
Best wel interessante band dito album.
Ik had vooraf nog niet van de band gehoord.
Bevat wel degelijk prog-invloeden en de zang....tja daar moet je effe aan wennen net als die van Geddy Lee (Rush) destijds.
Welcome home is toch wel een knaller.

Abyss
Welcome Home blijft geweldig

avatar van Carolaah
Hmm, toch kan die stem me na veel luisteren niet bekoren.
Nu verafschuw ik de stem ook niet zó erg, maar het maakt het toch wat minder..
Weet nog dat toen het album gelekt was ik er best weg van was, ik zou zelfs naar een optreden, wat toen gecanceld werd wegens ruzie binnen de band geloof ik :s..

Naja, ach het is geen slechte plaat.. maar ook niet bepaald één van de mooiste.. hmm 3'tje

Aap
Vind het allemaal een beetje hetzelfde klinken, m.u.v. enkele nummers, waaronder 'Welcome Home' dat gebruikt wordt in de fantastische trailer van de film 9.

avatar van rushanne
Na In Keeping Secrets... was de verwachting voor mij erg hoog, maar viel een klein beetje tegen. Ik vind deze toch net ietsje minder, al staat er natuurlijk genoeg moois op. Welcome Home en Ten Speed springen er dan voor mij wel tussen uit. Toch nog 3,5 * omdat het nog steeds een prima band is om naar te luisteren. En die stem, he!

avatar van Carolaah
Heh? heb ik dit album maar 3,0 sterren gegeven.. Verhoogd naar 3,5 - al denk ik wel te weten waar de 3,0 van komt. Als je dit album lange tijd niet hebt geluisterd is het echt weer een prachtig staaltje werk, op langer termijn is het minder blijvend.

Desalniettemin maakt Coheed & Cambria prachtig gebruikt van ook het instrumentale, de vocals zijn niet helemaal naar mijn smaak, maar tegelijkertijd past het ook wel weer.. De beginnummers zijn het sterkste.

Eigenlijk werd mijn C&C interesse weer getriggerd door het luisteren naar een prachtige cello cover van 'Welcome home'. Hier te luisteren (Break of...

avatar van Grecio
Voor fans van dit album (zoals ik), vrijdag begint de kaartverkoop voor een full album play in de melkweg 16 juni. Ik kan niet wachten

avatar van Lau1986
Een uitstekend album van Coheed. Eigenlijk wel hun beste. Prima productie, prachtige nummers. Ik vind de zanger echt uitstekend. Prima hoe hij emotie in zijn zang kan leggen. Genieten dit album!