Toto - Absolutely Live (1993)

Label: Columbia

1. Hydra (7:44)
  2. Rosanna (8:25)
  3. Kingdom of Desire (8:02)
  4. Georgy Porgy (3:45)
  5. 99 (3:01)
  6. I Won't Hold You Back (2:09)
  7. Don't Stop Me Now (2:35)
  8. Africa (6:11)
  9. Don't Chain My Heart (10:44)
  10. I'll Be over You (5:38)
  11. Home of the Brave (7:07)
  12. Hold the Line (10:44)
  13. With a Little Help from My Friends (10:08)
avatar van joko16
Is deze live cd in Q-sound opgenomen? Anyone?

avatar van bikkel2
joko16 schreef:
Is deze live cd in Q-sound opgenomen? Anyone?

Zo te horen niet. Geluidskwaliteit is erg pover. Dunnetjes en vlak.

avatar van henk01
Toto live is m niet, zie ook Amsterdam live

avatar van IntoMusic
Nu pas tegengekomen op Spotify: Greatest Hits Live uit 1992. In vergelijking met dit album zeker een aanrader omdat daar juist diverse nummers opstaan uit deze tour die niet op Absolutely Live staan. 33 Nummers een en al knallen!

avatar van Edwynn
Veel aan Absolutely Live irriteert mij mateloos. Toto komt als geheel best goed voor de dag maar blijft maar aan die verrekte handrem trekken waardoor het nooit echt spettert. Om nog maar te zwijgen over die sneue achtergrondkoortjes die te pas en te onpas opduiken. De op zich niet onaardig gedane Africa en Don Chain My Heart worden helemaal kapotgemaakt daardoor.
Wie heeft er eigenlijk ooit uitgevonden dat er achtergrondzangeresjes nodig zijn bij een willekeurige rockband?

Daarnaast is het inslaapvalliedjesgehalte ook nog eens angstvallig hoog met het aaneengeregen Georgy Porgy, 99, i Won't Hold You Back en Don't Stop Me Now. Om later nog eens om je oren geslagen te worden met het ultieme slaapmiddel dat I'll Be Over You heet. (hier met onuitstaanbare en onnodig jengelende libs gedaan) Het is een wonder dat ik dat nog haalde met mijn geopende ogen.
Maar ach, ik ben maar een voetnoot in dezen. Het aanwezige publiek ging zo te horen keihard. Voor hen is dit een uitgelezen souvenir natuurlijk.

avatar van vielip
1,0
Ik zie dat ik dit album ooit een 1* heb gegeven. Dat is wellicht wat overdreven maar slecht is ie absolu(u)t(ely). Heb ze een aantal maal live gezien en juist op het podium krijgen hun liedjes wat meer peper in de reet. Daar is op dit album werkelijk helemaal níets van te merken. Saai, saaier, saaist....